Aviseringar
Rensa alla

Tips på coverlåt band kan spela live!


Ämnesstartare

Tjenare! [y]

Jag och mitt band ska snart spela på en biosalong och undrar vad det finns för bra låtar man kan spela.

vi har några egna låtar vi troligtvis kommer att köra men det är bara 3 st. :O vi behöver fler.

så 3 låtar som man kan spela. inte för svåra men inte för lätta heller. men ett nice solo! [badgrin]


   
Citera
Ämnesetiketter


   
SvaraCitera

Kaiser chefs - ruby?


   
SvaraCitera

Eller alive ja! Den är najs!

Kanske något med greenday. Är lätt att modifiera en del av jesus of suburbia, ni kan ta dom delar ni gillar bäst och slänga ihop med någon annan av deras låtar, inge problem då allt låter likadant typ.


   
SvaraCitera

Arctic Monkeys - Fluorscent Adolscent eller old yellow bricks?


   
SvaraCitera

Något med pink floyd kanske? Är alltid najs. Eller spela en version av Iron man. Jag älskar cardigans version men ni kan ju göra något annat av den kanske.

Tja. Kanske något äldre, somebody to love? White rabbit? Eller kanske xalifornication? 17 år?


   
SvaraCitera

löjligt vagt.


   
SvaraCitera


   
SvaraCitera

Can't Stop


   
SvaraCitera

Alltså, har ni någon stil eller kör ni bara helt random? [shake]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

stereo total:

Alltså, har ni någon stil eller kör ni bara helt random?

vi kommer typ spela lite hårdrock, lite lugnare grejjer, och lite hårdare. [bigsmile]


   
SvaraCitera

andlin103:

vi kommer typ spela lite hårdrock, lite lugnare grejjer, och lite hårdare. [bigsmile]

Men skriv egna låtar istället för att ödsla tid på covers. Det är mer utvecklande och ger ert band mer status.
Låt karaoken stanna på finlandsfärjorna.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

stereo total:

Men skriv egna låtar istället för att ödsla tid på covers. Det är mer utvecklande och ger ert band mer status.
Låt karaoken stanna på finlandsfärjorna.

vi har 3 egna låtar. men det räcker inte för 2 timmar. [bigsmile]


   
SvaraCitera

andlin103:

vi har 3 egna låtar. men det räcker inte för 2 timmar. [bigsmile]

Skriv fler. Nu. Om ni inte är samlade kan ni jamma över skype.


   
SvaraCitera


   
SvaraCitera