Aviseringar
Rensa alla

Tips på feelgood-spel till mac


stereo total:

Du har mitt ord, Vargis!

[blush]

Macktorsken:

Ni har mycket space i luften här.

Ta bort innan du får varningspoäng. [blush]


   
SvaraCitera

Ensamvargen:

Ta bort innan du får varningspoäng.

[confused]


   
SvaraCitera

Macktorsken:

[confused]

Är rätt säker på att moddarna på UM har order att ge dig varningspoäng ifall du länkar till piratebay/andra torrent sidor ifall det rör sig om upphovsrättsskyddat material.


   
SvaraCitera

Ensamvargen:

r rätt säker på att moddarna på UM har order att ge dig varningspoäng ifall du länkar till piratebay/andra torrent sidor ifall det rör sig om upphovsrättsskyddat material

Meh, du länkar jag i PM då. [sad] Fett trist ju, men hur mkt varningspoäng får man då?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Macktorsken:

Spore:

Aaawww, snacka om ostigt. Ska nog ge det ett försök.

Macktorsken:

http://thepiratebay.org/torrent/4481383/SimCity_4_Deluxe_Mac

Hade simcity på datorn när jag var liten. Tyckte att det var asballt då. Är dock nu sugen på lite mer, kan inte sätta fingret på det. Men du förstår nog.

Sterd:

Lösa gåtor... som i mysiga point-n-click

Sterd:

Döda saker. Som i FPS?

FPS?
Alltså, vill gärna ha dom kombinerade. Alltså lite dödande och lite gåtor twinnade. Hajaru?

keybored:

Lego Star Wars

Har det på PS2. Tycker att det är rätt trist. Doesn't float my boat. Vet ej varför.

keybored:

World of Goo

Har du spelat det? Vill isof höra dina ord beskriva spelet!


   
SvaraCitera

stereo total:

Aaawww, snacka om ostigt. Ska nog ge det ett försök.

Man börjar som en cell, sedan utvecklas man mer och mer, till slut erövrar man galaxer typ. Hur häftigt som helst. Man får bestämma hur ens monster ska se ut helt själlv!

stereo total:

Hade simcity på datorn när jag var liten. Tyckte att det var asballt då. Är dock nu sugen på lite mer, kan inte sätta fingret på det. Men du förstår nog.

Men detta är fyran!


   
SvaraCitera

stereo total:

Har du spelat det? Vill isof höra dina ord beskriva spelet!

Vill inleda detta inlägg med att säga att Spore är en besvikelse. De två första faserna är jättemysiga - nästan värda priset. Därefter utvecklas spelet till ett Warcraft - inte kul!

World of Goo är alla världens mysigaste ord i ett enda spel. Jag låter trailern prata:


   
SvaraCitera

stereo total:

FPS?

[cute] Ny i spelvärlden? First Person Shooter. Eller Frames Per Second. Både ock.

stereo total:

Alltså, vill gärna ha dom kombinerade. Alltså lite dödande och lite gåtor twinnade. Hajaru?

Hmm... Vet inte om det finns mycket sånt. Vad för slags gåtor pratar vi om? Spel tenderar att vara antingen skjuta-döda-mangla eller gåtor-pussel-gåtor. FPS-jeppar har inte tålamod till gåtor, och gåt-jeppar tycker det är larvigt med allt dödande.

Tomb Raider? Resident Evil? Konsol-spel ju.


   
SvaraCitera

Total Annihilation kanske.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Macktorsken:

Man börjar som en cell, sedan utvecklas man mer och mer, till slut erövrar man galaxer typ. Hur häftigt som helst. Man får bestämma hur ens monster ska se ut helt själlv!

Okej, låter super mysigt. Ska fixa det!

Macktorsken:

Men detta är fyran!

Vad gör det för skillnad? [crazy]

keybored:

Vill inleda detta inlägg med att säga att Spore är en besvikelse. De två första faserna är jättemysiga - nästan värda priset. Därefter utvecklas spelet till ett Warcraft - inte kul!

För en som inte spelat warcraft, förklara med andra ord? [cute]

Sterd:

[cute] Ny i spelvärlden?

Ja, rätt så. [blush]

Sterd:

Hmm... Vet inte om det finns mycket sånt. Vad för slags gåtor pratar vi om? Spel tenderar att vara antingen skjuta-döda-mangla eller gåtor-pussel-gåtor. FPS-jeppar har inte tålamod till gåtor, och gåt-jeppar tycker det är larvigt med allt dödande.

Alltså, jag kan nog inte förklara det på ett bättre sätt än gåtor. Kan återkomma när jag kan formulera mig bättre. Tack än så länge!


   
SvaraCitera

stereo total:

För en som inte spelat warcraft, förklara med andra ord? [cute]

Viking.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

My dreams are her:

Total Annihilation kanske.

Berätta om det.

Och ja, jag kan använda google. Men jag vill höra dig beskriva det.


   
SvaraCitera

stereo total:

Okej, låter super mysigt. Ska fixa det!

Det är det också! Lyssna inte på Keybored! Man kan göra jätte söta djur. [blush]

stereo total:

Vad gör det för skillnad?

Vet ej. [crazy]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

keybored:

Viking.

HAHAHAHA.

Alltså, jag vet ju hur spelet ser ut, osv. Vad är det negativa med spelet? om man bortser från associationerna som det kan ge.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Macktorsken:

Det är det också! Lyssna inte på Keybored! Man kan göra jätte söta djur. [blush]

Hmm...tycker ju om söta djur...är det stimulerande? [cute]


   
SvaraCitera