Aviseringar
Rensa alla

Tips på hur jag kan bli ett geni igen!


Ämnesstartare

Hej!

Jag hoppade av gymnasiet för 1.5 år sedan och nu börjar saker sakta, men säkert försvinna ut ur mitt huvud... Så som matte och liknande.
Har ni några bra tips på sidor som man kan plugga matte på? Svårighetsgraden ska ligga mellan 9:e klass och 2:a på gymnasiet.
Samma sak gäller svenskan. Finns det några bra sidor där man typ kan få uppgifter att göra? Eller fylla i någonting och sidan rättar det åt en?

TACKSAM FÖR ALLA SERIÖSA SVAR! [y]


   
Citera

StavarN:

och 2:a på gymnasiet.

Det säger ingenting om du inte säger vilken matte-kurs du syftar på.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

framtidstron är död:

Det säger ingenting om du inte säger vilken matte-kurs du syftar på.

Ja, i princip vad som helst. :p Bara det inte är allt för svårt, som bara Balthazar kan lösa.


   
SvaraCitera

StavarN:

Ja, i princip vad som helst. :

Matematik E? okii.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

StavarN:

2:a på gymnasiet

framtidstron är död:

Matematik E

Lite väl att ta i.. Tror man inte har börjat läst Matematik E i 2:an..
Vi (Min klass [cool]) läser Matematik C i 2:an och A/B i 1:an [smile]

Men dem brukar ha någon matte-reklam på spotify dock kommer jag inte ihåg sidorna.. Kan vara : Matteboken.se, har även fått den länken ifrån skolan så man kan läsa på always..

Svenskan innehåller ju några delar som läsa, skriva och tala.
Sådant är ju dags vanor, läs en bok eller två, skriv recension om boken du har läst, gå ut och prata med folk (inte pundare dock, om du vill förbättra svenskan, ta någon av dem mest ord-kunniga du kan och starta igång en konversation)..

Läsa och skriva är egenskaper man måste träna upp så då är det ju bara läsa mycket och skriva mycket !

Lycka till![bigcheers]


   
SvaraCitera

varför hoppade du av gymnasiet? Vad ska du göra istället då?


   
SvaraCitera

jojjnes:

Lite väl att ta i..

Ja, jag vet [blush] Men lite konstigt tycker jag att inte ha någon koll på vilka mattekurser man läst när det bara var 1,5 år sen!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

framtidstron är död:

Men lite konstigt tycker jag att inte ha någon koll på vilka mattekurser man läst när det bara var 1,5 år sen!

sant, sant!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jojjnes:

Svenskan innehåller ju några delar som läsa, skriva och tala.
Sådant är ju dags vanor, läs en bok eller två, skriv recension om boken du har läst, gå ut och prata med folk (inte pundare dock, om du vill förbättra svenskan, ta någon av dem mest ord-kunniga du kan och starta igång en konversation)..

Pundare har då fan så mycket bättre tal än många "vanliga" människor som bara pratar slangsvenska.

patrick bateman:

varför hoppade du av gymnasiet? Vad ska du göra istället då?

Vad har det med det här att göra? Jobb.

framtidstron är död:

Ja, jag vet Men lite konstigt tycker jag att inte ha någon koll på vilka mattekurser man läst när det bara var 1,5 år sen!

Ja, jätteunderligt.


   
SvaraCitera

StavarN:

Finns det några bra sidor där man typ kan få uppgifter att göra? Eller fylla i någonting och sidan rättar det åt en?

Om du vill ha uppgifter som är på gymnasienivå så lär det väl inte finnas några sådana sidor. Det handlar ju mest om att läsa, skriva uppsatser och essäer, muntlig framställning osv.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

http://www.youtube.com/user/MikaelBondestam

Han lägger upp jätteenkla videor på hur man lär sig matte. Finns från matte a till matte e har jag för mig.
Han har hjälpt mig få vg på prov när jag har vart sjuk och inte kunnat plugga i skolan.

Rekommenderar honom starkt!


   
SvaraCitera

StavarN:

Vad har det med det här att göra? Jobb.

inget. jag undrade bara


   
SvaraCitera

StavarN:

Samma sak gäller svenskan. Finns det några bra sidor där man typ kan få uppgifter att göra? Eller fylla i någonting och sidan rättar det åt en?

Pro tip: Läs böcker.


   
SvaraCitera
Gifted

StavarN:

Har ni några bra tips på sidor som man kan plugga matte på?

Jag skulle nog tipsa om att skaffa privatlärare,
samt en vettig matematikbok.
Att plugga helt utan att någon hjälper till och följer upp kräver viss självdiciplin.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Gifted:

Jag skulle nog tipsa om att skaffa privatlärare,
samt en vettig matematikbok.
Att plugga helt utan att någon hjälper till och följer upp kräver viss självdiciplin.

Jo, men så jävla viktigt var det inte. :p Det ska göras på egen hand.


   
SvaraCitera