Aviseringar
Rensa alla

Tips på hur man kan släppa det förflutna?


Ämnesstartare

Förra året var jag  deprimerad. Jag mår mycket bättre nu, men det är en sak som stör mig. Jag kommer alltid tillbaka till vissa händelser eller saker som någon sa som triggar mig. Jag påminner mig själv om det förflutna, vad jag än gör.
Ibland så kan det gå nån dag, men sen så kanske jag börjar tänka på den tiden igen. Ibland har jag känt mig panikslagen för att det känns som att jag aldrig kan sluta tänka på det.
Jag har försökt att tänka på annat, men jag dras liksom till att kolla upp saker om självskadebeteende, suicidalitet eller ångest.
Har gjort några framsteg, skapade ett nytt Instagram-konto eftersom jag hade följt konton som postade t.ex deprimerande tankar/frågeställningar, bilder på någon som har sjävskadat och andra saker. (Hade svårt att av följa dessa typ av konton, därför skapade jag ett nytt)
Det har hjälpt lite, men ändå smyger det förbi tankar om den tiden när jag var deprimerad.

Jag vet inte vad jag ska göra, är det någon som har något tips hur man kan släppa allt?


   
Citera

Börja träna/idrotta


   
SvaraCitera
time
 time

Det är okej att minnas och reflektera över att man mått dåligt. Det betyder inte att du är fast i det igen, mer att din kropp försöker påminna dig om att bearbeta det. Pratar du med någon?


   
SvaraCitera

Ge det tid. Prova nya grejer, lär dig nya saker; se till att inte vara samma människa som då det inträffade. Så mycket lättare att lägga saker bakom sig när man inte alls identifierar sig med den man var då.


   
SvaraCitera

Oj känner igen mig mycket i det du beskriver, har tyvärr inga tips att ge dig men kan iaf säga att du inte är ensam i hur du känner. Tycker det är intressant att läsa de tips du fått, kanske kan jag för min del oxå ha nytta av dem. Hoppas hur som helst att du mår bättre till slut, kanske får du ett tips du kan dra nytta av här i denna tråden. 😉 Kram <3


   
SvaraCitera