Aviseringar
Rensa alla

Tips på hur man mår bra?


Runka mycket. Seriöst, man blir positivare av det.


   
SvaraCitera

om du bara spelar glad hela tiden så kommer din hjärna tillslut tro på det Dx


   
SvaraCitera

imadreamer:
Har ni några råd / tips för att må bra? Är verkligen desperat efter all sådan information, så jobbigt och må dåligt hela jävla tiden..
Saker man kan göra för att må bra? Behöver ALLA TIPS NI HAR!
Hjälp mig! 

knark, hasch, kokain, amfetamin, bensin, röka lite tapet, sniffa tapetklister, dricka thinner, använda blekmedel som listerine, alvedon, treo, onanering, snorta diesel, halsa brunsås, äta aluminium folie. Många bra sätt att må bra.


   
SvaraCitera

Vill också veta


   
SvaraCitera

du har fått många fina råd men jag vill också säga min som liknar ksk lite. 
Jag tkr mkt handlar om inställning till sitt eget liv. att man mår dåligt finns det många anledningar och ibland så är lösning att göra dig syselsatt med något. Det kan hända att du känner dig deppig för att du är ensam så om du har möjlighet va med folk liksom va med dem då. Men om ingen förstår dig  och ingen hjälper så skulle jag säga lyssna på lite motervation speech på internet och hitta en bra hobby. Le utan anledning , skratta lite också för att det lurar hjärnan och det producerar postiv energi runt dig. sen så är det okej att må lite dåligt ibland för att då känner man skillnad när man mår bra igen,attityd är det som spelar mest roll inom att kunna vara glad och må bra


   
SvaraCitera

lyssna på scarlxrd och ghoste


   
SvaraCitera

Gå ut?


   
SvaraCitera

Umgås med bra människor, sådana som du trivs med och blir glad av att hänga med. 
Tänk positivt om dig själv, välj att tänka mer på det som är bra.
Ansträng dig för att äta hälsosam mat, se till att du får vardagsmotion och sömn. Att ha god fysisk hälsa påverkar den mentala hälsan mer än man kan tro.

Det viktigaste är att du tror på dig själv och att du försöker<3


   
SvaraCitera

Slår vad om att younvobb har ett bra svar till denna tråden


   
SvaraCitera

sgt.sunshine:
Slår vad om att younvobb har ett bra svar till denna tråden

säg snälla


   
SvaraCitera

youngvobb:

säg snälla

pwease


   
SvaraCitera
oneday

hitta saker som gör dig glad. behöver inte vara något stort, materiellt eller något. blir du glad (eller mår bättre iallafall) av att springa, fortsätt springa. mår du bättre av att kolla film? kolla film. mår du bättre av att skriva av dig? skriv av dig. neka inte dig själv. lyssna på din kropp

drick inte bort smärtan. så himla enkelt att man hamnar där, det är inget värt. det kommer bara orsaka mer problem i längden. om du har alkoholproblem ring alkohollinjen 020-84 44 48 (kan också handla om någon annans alkoholvana). alla nummer som börjar på 02 är kostnadsfria och syns inte på telefonräkningen.

acceptera dig själv. tyck inte mindre om dig för du mår dåligt, alla vi mår dåligt mer eller mindre och du förlorar absolut inte din värdighet eller försämras som människa. du är lika fantastisk som du är, även om du mår mentalt dåligt eller inte. du är lika valid som alla andra

ta bort det som får dig må dåligt. ägna inte tid åt det. lämna dina vänner direkt om de får dig må minsta dåligt. är det föräldrar, prata med någon som kan hjälpa dig eller finns där för dig. behöver inte vara soc, bup eller någon. berätta för någon. kan vara på um till och med 
om du mår dåligt för hur du ser ut, beror det på situationen. har du övertygat dig att du ser mindre vacker ut som andra? lägg inte ditt fokus på sånt. om dina armar hänger, din mage ser stor ut, är fullkomligt normalt. sålänge det inte överskrider din fysiska hälsa. har andra sagt att du är ful? who are they to judge, dem är inte du och vem orkar bry sig om vad de tycker. du får ändå inte betalt av det. du är supervacker.

har du blivit våldtagen/misshandlad? det är absolut inte ditt fel, överhuvudtaget. det är fel på människan som orsakade dig det. du är absolut inte äcklig för du har blivit våldtagen, även fast många kanske tycker det. dem som tycker sånt kan man ifrågasätta. har du utsätts för våld ring kvinnofridslsinjen 020-50 50 50 

sök vård på närmsta vårdcentralen (du kan kolla upp på 1177 och eventuellt boka tid) om du har självmordstankar, ring eller chatta med mind på 90101 eller gå in på mind.se för chatt. de har öppet dygnet runt varje dag, så tveka inte. du kan förstås alltid prata med dem om du känner någon som också bär på sånna tankar. vid akuta självmordstankar/försök RING 112.

kom ihåg att du är viktig, inget är fel på dig. jag bryr mig om dig.


   
SvaraCitera

Äh de blir bättre


   
SvaraCitera
Lokes

oneday:

Damn du borde skrivit ditt gymnasiearbete om mental health istället

älskar hur hotlines har så enkla nummer som man bara kan lägga på minnet utan att slå upp om det skulle behövas


   
SvaraCitera
oneday

Lokes:

Damn du borde skrivit ditt gymnasiearbete om mental health istället

Hjärta puss och kram


   
SvaraCitera