Aviseringar
Rensa alla

Tips på klassisk musik


noja
 noja
Ämnesstartare

Jag skulle behöva tips på klassisk musik eller stora klassiska artister om ni känner till några. Mina mamma fyller nämligen 50 år i vår, så vi barn tänkte först köpa nå samlingsbox till henne och sen biljetter till Moment 23 som ska hållas i Berwaldhallen i Stockholm.

jag känner typ bara till musiker som Mozart o Beethoven av den klassiska genren, men skulle som sagt uppskatta tips på andra musiker också 🙂


   
Citera


   
SvaraCitera


   
SvaraCitera


   
SvaraCitera

Vivaldi.


   
SvaraCitera


   
SvaraCitera


   
SvaraCitera

noja:

Jag skulle behöva tips på klassisk musik eller stora klassiska artister om ni känner till några. Mina mamma fyller nämligen 50 år i vår, så vi barn tänkte först köpa nå samlingsbox till henne och sen biljetter till MOMENT 23 som ska hållas i Berwaldhallen i Stockholm.

Jag har varit på en Moment 23-konsert innan, men du har nog missförstått det lite. Det är alltså ett system för oss under 23 år att gå gratis på deras konserter. Riktigt grymt faktiskt. Rekommenderar varmt att ni kollar i programmet och ansöker om biljetter, det är en upplevelse.

Programmet: http://www.sr.se/cgi-bin/berwaldhallen/program/index.asp?ProgramID=979


   
SvaraCitera

Classic rock radio state


   
SvaraCitera

krautpop:

Jag har varit på en Moment 23-konsert innan, men du har nog missförstått det lite. Det är alltså ett system för oss under 23 år att gå gratis på deras konserter. Riktigt grymt faktiskt. Rekommenderar varmt att ni kollar i programmet och ansöker om biljetter, det är en upplevelse.

Tycker att det är ett kewlt koncept för att locka till sig yngre lyssnare. Jag ska dit på onsdag med en klasskompis för att se Dmitri Jurowski dirigera en flöjtkonsert [smile], btw är det någon som vet om det finns nå schyssta pizzerior utåt mot Gärdet?


   
SvaraCitera


   
SvaraCitera

Lägger till Tchaikovsky och Prokofiev

v


   
SvaraCitera


   
SvaraCitera
Noak_


   
SvaraCitera

indiefan:

Tycker att det är ett kewlt koncept för att locka till sig yngre lyssnare. Jag ska dit på onsdag med en klasskompis för att se Dmitri Jurowski dirigera en flöjtkonsert , btw är det någon som vet om det finns nå schyssta pizzerior utåt mot Gärdet?

Var det bra?

På torsdag och fredag är det två unga genier som spelar. Tror faktiskt det kan bli grymt. Jag ringde dit och hörde att det finns Moment 23-platser. Man mailar bara moment23@sr.se för att boka gratisbiljetterna.

*dagens tips* 🙂


   
SvaraCitera