Aviseringar
Rensa alla

Tips på mat tack!


Ämnesstartare

katamari:

enorma köttbullar, tiep stora som snöbollar

Går de verkligen att steka? [surprised]

hannnah:

haha fan va svårt egentligen.

Ja det är nästan omöjligt att komma på saker att göra när man vill göra nåt. Men nu när jag ser allt ni skriver känner jag mig rätt dum som inte tänkt på vissa saker innan. Men tack för tipsen. [smile]

Angelize:

Det är iofs gott i tunnbrödsrulle

Mos i en tunnbrödsrulle? Försöker du få mig att springa iväg och göra det vidrigaste någon någonsin ätit eller är det verkligen gott? [surprised]


   
SvaraCitera

pyttipanna är asgott


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ensamvargen:

Mos är ju de gôttigaste som finns! (potatis mos alltså, eller rotmos är också gott!)

Sant men till schnitzel lät det sådär tyckte jag. Men jag kanske har fel!


   
SvaraCitera

El Guaje:

Mos i en tunnbrödsrulle? Försöker du få mig att springa iväg och göra det vidrigaste någon någonsin ätit eller är det verkligen gott? [surprised]

Wtf??? Klart man har potatismos i tunnbrödsrulle??? Vad äter du för konstiga rullar [shake]

Korv,potatismos o sallad/tomat o ketchup o bröd


   
SvaraCitera

El Guaje:

Men tack för tipsen.

varsågod. alltså man äter ju massa saker, men jag vet inte om d e enkelt lr kul typ. brukar äta sojakorv med potatis å sallad typ. eller potatis å sallad som grund å pendla mellan de lilla vegetariska utbudet som smakar ok och som även e gott, hehe.[smile]


   
SvaraCitera

El Guaje:

Sant men till schnitzel lät det sådär tyckte jag. Men jag kanske har fel!

Ah, mjo, ris är nog bättre. Men potatismos funkar bäst till köttwannabebullar. [cute]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Angelize:

Wtf??? Klart man har potatismos i tunnbrödsrulle??? Vad äter du för konstiga rullar

Okej då jag kollade upp det, det var visst vanligt. [blush] Vad usel man känner sig när man läser den här tråden. Vilken hemsk ide detta var för mitt självförtroende i köket. Trådfan! [sad]

hannnah:

varsågod. alltså man äter ju massa saker, men jag vet inte om d e enkelt lr kul typ.

Precis jag brukar anta att saker är svåra och därmed låta bli att göra dem. Men nu är det dags att förnya sig lite känner jag. Nu har jag en hel del att prova. [smile]

Ensamvargen:

Men potatismos funkar bäst till köttwannabebullar.

ja det är fint! Tyvärr har jag ätit det alldeles för mycket.


   
SvaraCitera

Saxar mitt tips från en annan tråd.

Pastasallad

Ingredienser
Pasta
Isbergssallad
Ost
Skinka
Rödlök
Paprika
Dressing

Tillagning
Koka pastan i 10 minuter, undertiden tar du fram övriga ingredienser. Riv och skölj salladen, skär osten i tärningar och skinkan till strimlor. Rödlöken delar du och finhackar, samma sak gör du med paprikan. Blanda allt i en stor skål tillsammans med pastan.

Server med valfri dressing till.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

My dreams are her:

Skinka

Tack! Men vad är det för typ av skinka? [blush]


   
SvaraCitera

gillar pastasallad med räkor el kräftstjärtar i och sen sås till av creme fraiche, majonnäs, salt, peppar och vitlök.

annars är wok nice, brukar steka lite grönsaker, sen kyckling, så kokar jag nudlar
sen blandar jag ihop allt, slänger på en burk kokosmjölk och lite grön currypasta, citron, fisksås och ev lite kyckling- el köttfond. ibland slänger jag i en hackad chili också


   
SvaraCitera

du kan steka en lövbiff till din potatisgratäng också!
eller göra bakpotatis med olika röror


   
SvaraCitera

på ica brukar de ha häften med recept, längst bak brukar det finnas "billiga veckan"-recept

brukar alltid ta sådana häften för man brukar alltid hitta något som verkar nice å laga


   
SvaraCitera

stekt rödspätta med remouladsås och ris. och sallad.


   
SvaraCitera

Helstekt gris då?


   
SvaraCitera

El Guaje:

Tack! Men vad är det för typ av skinka?

Brukar använda rökt färdigt skivad skinka sådan man har till pålägg, men man kan använda vilken skinka man vill bara den går att skära i strimlor.


   
SvaraCitera