Aviseringar
Rensa alla

Tips på Plockmat/Goda smörgåsar


Ämnesstartare

Tänk er sån där mat man kan plocka i diskar och hälla upp i en egen bytta och betala för hektopris i vissa affärer, fast att man gör det hemmifrån då med egna ingridienser som man köper in. 

Vill gärna ha tips på olika kombinationer man kan använda sig av, bonuspoäng ifall det finns en hälsoaspekt till, men det är ingen nödvändighet. Tar även emot tips på annan kreativ studentmat!

Brukar traditionellt köra med

1) 2 skivor limpa som jag smörar, 1 vändstekt egg som jag pepprat rikligt, 3 hårt stekta baconslices, rikligt med sallad, 5-6 bitar appetina, ketchup/chili-sås (vanligtvis mellan ägget och sallanden)

2) Cottagecheese, skivad rökt skinka, sallad allt proportionerligt fördelat, peppar på och rör om. 

3) Ägg & Baconröra med tonfisk och majonäs

4) Turkisk Yoghurt med valfri söt sylt. 


   
Citera
Ämnesstartare

Vehnk

4) Turkisk Yoghurt med valfri söt sylt. 

Vad osvenskt


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag gillar att ha

bregott, hallonsylt och brieost

majonäs, salladsblad, ägg, räkor och dill 

fick hjärnsläpp, återkommer


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

fett


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Vehnk: 1) 2 skivor limpa som jag smörar, 1 vändstekt egg som jag pepprat rikligt, 3 hårt stekta baconslices, rikligt med sallad, 5-6 bitar appetina, ketchup/chili-sås (vanligtvis mellan ägget och sallanden)

Herre jävlar vad hungrig du gör mig!!!!!!! Ledsen Låter sjukligt jävla gott!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON: Herre jävlar vad hungrig du gör mig!!!!!!! Ledsen Låter sjukligt jävla gott!

Det är jävligt gott också. Nästan en liten specialare, kan vara lite dyrt men testa gärna för att utvärdera den sen! Tumme upp


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Vehnk:
Det är jävligt gott också. Nästan en liten specialare, kan vara lite dyrt men testa gärna för att utvärdera den sen! Tumme upp

Måste fan göra detta, men inte nu i natt.. Återkommer någon dag!  


   
SvaraCitera

Rosta ljust bröd, kör på bregott makrill i tomatsås, rödlök och majonäs.

lovar att det är supergott! 😀


   
SvaraCitera