Aviseringar
Rensa alla

Tips på present till någon man tycker mycket om?


Ämnesstartare

För att göra en väldigt lång och känslosam berg-och dalbana hyfsat kort blev jag för ca 2 år sedan lite vän med en väldigt söt och trevlig tjej som började i min klass. Vi umgicks aldrig utanför skolan, men vi satt mycket tillsammans och hade i mitt tycke rätt trevligt ihop. Ca ett år senare ungefär började jag få känslor för henne, men samtidigt som min kärlek blev allt starkare tog hon mer och mer avstånd från mig. Jag försökte flera gånger att prata med henne och göra allt bra men det blev bara värre för varje gång, tills hon tillslut sa upp kontakten helt och hållet med mig varpå jag berättade för henne vad jag kände och bytte klass för att slippa vara i närheten av henne så ofta och undvika en del av smärtan. 

Och nu har det gått ett halvår sedan detta hände. Det är ingen liten förälskelse jag har, utan jag älskar verkligen den här tjejen av hela mitt hjärta och jag har det mesta av tiden varit väldigt ledsen över att jag aldrig kommer att få dela mitt liv med henne, kyssa henne eller somna på kvällarna med henne tätt intill mig. Har försökt ytterligare några gånger att försiktigt få kontakt med henne och be om en liten stunds tid att prata ut, förklara vad som gick fel, be om ursäkt för att jag betett mig dumt åt och kanske iallafall ge henne en kram och sedan säga farväl till varandra för alltid, åtminstone med gott samvete och vetskapen om att vi skiljdes åt på ett bra sätt. Men utan att lyckas. Det har gjort så ont att se henne regelbundet utan att få ett "hej" eller minsta leende tillbaka. Jag har haft bra vänner som funnits för mig hela vägen  men de kan bara tillfälligt mörklägga känslorna, inte ta bort dem. 

Nu fyller hon 21 om en månad eller så och eftersom vi tar studenten i sommar och jag aldrig kommer få möjlighet igen vill jag ta chansen och köpa något fint till henne, dels för att jag älskar henne så mycket och vill visa henne hur mycket jag tänker på och bryr mig om henne, dels för att det kanske skulle göra henne glad och hon överväger att ha ett samtal med mig. Det är troligt att hon vägrar ta emot någonting från mig, men jag måste försöka. Att glömma och gå vidare är inget alternativ, främst eftersom jag fortfarande ser henne då och då och tvingas bli "påmind".

Jag måste bestämma själv vad det blir för något, men jag vill fråga er om ni har lite tips och inspiration att ge mig? Jag köper mer än gärna något ganska dyrt, det lutar åt ett smycke av något slag men jag vill gärna ha andra alternativ. Hon gillar kläder, blommor, choklad osv, men inget av det är bra nog. Det måste vara något speciellt, som inte vilken kille/kompis som helst skulle ge henne. Något som verkligen visar att hon är det finaste i hela världen för mig. 

Tack och kramar på förhand till de som kan tänkas hjälpa till. 


   
Citera
NEMI
 NEMI

Mitt bästa och sämsta tips för riktigt bra presenter, något som passar hennes stil och eller större intresse.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

tänker ge den stora lättnaden att slippa mig till alla jag tycker om


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Du bör nog bara respektera hennes känslor och lämna henne ifred ist.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

NEMI:
Mitt bästa och sämsta tips för riktigt bra presenter, något som passar hennes stil och eller större intresse.

Jo, de hoppas jag kunna göra.

mpt:hv:
tänker ge den stora lättnaden att slippa mig till alla jag tycker om

Förlåt men... va?  


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

sftd:
Förlåt men... va?  

tyvärr så är det oftast det bästa man kan göra. du kommer bara ge henne dåligt samvete med gåvor och andra enkelriktade ömhetsbetygelser.

om du verkligen bryr dig om henne så prioriterar du hennes bästa och inte dina egna känslomässiga nycker.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mpt:hv:
tänker ge den stora lättnaden att slippa mig till alla jag tycker om

xD


   
SvaraCitera

köp inte något. skriv ett fint, personligt brev istället. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:
Du bör nog bara respektera hennes känslor och lämna henne ifred ist.

Det jag att jag borde. Men det måste gå att finna någon form av lösning så att båda två kan må bra. Det är inte mycket jag begär av henne. Man kan inte styra över sina känslor och vill hon inte vara med mig kan jag inte tvinga henne såklart. Men det som hänt som gått ut på att jag har betett mig dumt åt, det måste jag få ställa till rätta för att få någon form av frid inombords. Och bara hon gav mig en chans att förklara detta, skulle hon nog förstå.  


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mpt:hv:

tyvärr så är det oftast det bästa man kan göra. du kommer bara ge henne dåligt samvete med gåvor och andra enkelriktade ömhetsbetygelser.

om du verkligen bryr dig om henne så prioriterar du hennes bästa och inte dina egna känslomässiga nycker.

Jaha. Jag förstod inte meningen. 
Jag prioriterar hennes välmående framför mitt i alla lägen, och jag mår inte bra över att behöva besvära henne. Men jag tycker faktiskt att jag är värd några minuter av hennes tid och jag är ganska säker på att detta skulle kännas bra inte bara för mig, utan även för henne. Hon vet bara inte om min avsikt med att vilja prata.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

sftd:

Det jag att jag borde. Men det måste gå att finna någon form av lösning så att båda två kan må bra. Det är inte mycket jag begär av henne. Man kan inte styra över sina känslor och vill hon inte vara med mig kan jag inte tvinga henne såklart. Men det som hänt som gått ut på att jag har betett mig dumt åt, det måste jag få ställa till rätta för att få någon form av frid inombords. Och bara hon gav mig en chans att förklara detta, skulle hon nog förstå.  

Hon besvarade ej dina känslor och tog avstånd. Det finns inget att rätta till där, känner jag.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

Hon besvarade ej dina känslor och tog avstånd. Det finns inget att rätta till där, känner jag.

Men du vet inte om alla detaljer. Jag orkar inte med att skriva ner alltihop, men lita på mig när jag säger att hade jag hanterat situationen på ett annat sätt hade vi fortfarande varit vänner, eller åtminstone pratat med varann.  


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

sftd: Jag prioriterar hennes välmående framför mitt i alla lägen

sftd: Men jag tycker faktiskt att jag är värd några minuter av hennes tid

Det kan du tycka men vill hon inte så vill hon inte.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Blommor är väl klassikern, om du inte känner henne. Kör blommor.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Stekaren:
Blommor är väl klassikern, om du inte känner henne. Kör blommor.

Tror inte det är en bra idé. Vi är för bekanta och situationen som den är kräver nog något annat. Tycker dessutom att blommor är för cheesy och passar inte riktigt in på mig att ge som gåva annat än vid ett par undantag, t ex alla hjärtans dag. Men tack för förslaget. 

isola:

Det kan du tycka men vill hon inte så vill hon inte.

Jag vill försöka, när jag har en bra chans till det. Det värsta som kan hända henne är att hon blir irriterad och sen har hon glömt det dagen efter, medan jag som mått dåligt mer eller mindre varje dag i snart ett år kan få en möjlighet att faktiskt må bättre, vilket även är positivt för henne eftersom hon slipper mig sedan. Vad tycker du väger tyngst? 


   
SvaraCitera