Aviseringar
Rensa alla

tips på "verklig" bok ....


Ämnesstartare

måste välja en bok tills imorn ... står still ... [tired] temat är "verklighet eller fiktion?".

så har någon något tips på en bra bok som går under "verklighet"?


   
Citera

Baserad på verklig historia?

Alex dogboy, eller "The Wave".


   
SvaraCitera

läs pojken som kallades det alla svensklärare gillar den och det är ju baserat på en sann historia så där slår du två flugor i en smäll...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hemlight:

Baserad på verklig historia?

inte nödvändigtvis, bara den är typ ... verklig [cute]

Hemlight:

Alex dogboy, eller "The Wave".

hm okej shall kolla [smile] the wave har ja läst tror jag minsann ..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

qazedctgb:

läs pojken som kallades det alla svensklärare gillar den och det är ju baserat på en sann historia så där slår du två flugor i en smäll...

hm redan läst tror jag ... men de va iofs jättelänge sen [smile] hmhm får se om jag har den här någonstans och i så fall hur mycket jag minns [bigsmile]


   
SvaraCitera

Om temat är "verklighet eller fiktion?" så betyder det väl inte att du ska läsa något som är antingen eller, utan något som addresserar just verklighet eller fiktion.

Eller, det är så jag skulle tolkat det. Och då hade jag typ läst Alice i Underlandet eller nåt annat som utspelar sig både i verkligheten och i fantasins värld etc.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Miceparade:

Om temat är "verklighet eller fiktion?" så betyder det väl inte att du ska läsa något som är antingen eller, utan något som addresserar just verklighet eller fiktion.

min lärare har varit tydlig med att man ska läsa en bok som antingen är verklig, eller något jätteflummit, typ harry potter eller nåt [cute]


   
SvaraCitera

Alltid bra att läsa på om sitt ursprung:

Image


   
SvaraCitera

kennyman:

min lärare har varit tydlig

Åh. Du var inte lika tydlig [cute]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

martian time slip/tidsskredet, av philip k. dick.

eller möjligen precis allt annat som herrn någonsin skrivit.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kennyman:

min lärare har varit tydlig med att man ska läsa en bok som antingen är verklig, eller något jätteflummit, typ harry potter eller nåt

Läs Naked lunch.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Miceparade:

Åh. Du var inte lika tydlig [cute]

nej jag ber lite om ursäkt [blush]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

El Choco var rätt så intressant [party]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Frank McCourt trilogi är gudomligt bra, och Tusen små bitar av James Frey [wink]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

hm okej tack, får se vad det blir!


   
SvaraCitera