Aviseringar
Rensa alla

Tips på saker att göra under ångest osv.


Ämnesstartare

Vad finns det för knep man kan göra för att må bättre under t.ex en panikångestattack?
Andas i en fyrkant?
Skriv gärna ner era tips!


   
Citera

Skära sig i armarna


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Sharpen:

Andas i en fyrkant?

huh?

Jag typ....försöker sova,göra illa mig eller gråter hysteriskt,så d kommer ut lixom.Förr så red jag när jag hade ångest så kan koncentrerade mig på annat,nu typ,gråta ut,göra illa mig själv,sova.Att göra illa sig betyder inte att man skär sig,man kan göra illa sig på andra sätt fysiskt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tözen:

Jag typ....försöker sova,göra illa mig eller gråter hysteriskt,så d kommer ut lixom.Förr så red jag när jag hade ångest så kan koncentrerade mig på annat,nu typ,gråta ut,göra illa mig själv,sova.Att göra illa sig betyder inte att man skär sig,man kan göra illa sig på andra sätt fysiskt.

Okej okej. Men om du t.ex sitter på en lektion?
Jag har hört att man kan fokusera på en sak i sin närhet, analysera formen, vilken färg, hur skuggorna går, varför dom går sådär osv.
Funkar det?[smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Sharpen:

Andas i en fyrkant?

Det kan du försöka göra. Jag har ingen aning om huruvida du lyckas eller ej [shake]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Sharpen:

Okej okej. Men om du t.ex sitter på en lektion?

Låser in mig på en toalett och försöker sitta med huvet mellan knäna eller så långt ner d går och försöker andas djupt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ta ca 15 lugnande(div. olika preparat, ta inte samma), de brukar göra susen


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tözen:

Låser in mig på en toalett och försöker sitta med huvet mellan knäna eller så långt ner d går och försöker andas djupt.

Kan funka. Har du också panikångest? [sad]

lilasmet:

ta ca 15 lugnande(div. olika preparat, ta inte samma), de brukar göra susen

Har slutat gå på medicin. Hur funkar det då, tar du med dig medicinen till skolan och tar när du behöver, eller liksom dagligen?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Sharpen:

Har slutat gå på medicin. Hur funkar det då, tar du med dig medicinen till skolan och tar när du behöver, eller liksom dagligen?

men lol ofta man går i skolan när man har panikångest?!
inte gått i skolan på 2.5år[smile]
men ja, jag har alltid ångestpiller i väskan utifall att.

har en burk med lite av alltihopa[smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hörde förut att man ska göra ngnting med händerna o hålla dem upptagna då dt tar fokus för hjärnan från paniken. typ sticka,måla naglarna,rita, dator, sortera lappar vadsomhelst


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Sharpen:

Kan funka. Har du också panikångest?

ja,nästan dagligen numera och inte äter inga piller för d,jag har inte dött än ialf.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tözen:

och inte äter inga piller för d

starkt av dig


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

starkt av dig

Snarare mer att jag inte gillade att prata med en terapeuth tillräckligt många gånger och ingående för att få tabletter för jag skämms för d.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

lilasmet:

men lol ofta man går i skolan när man har panikångest?!
inte gått i skolan på 2.5år

Jag gör. [smile]

Tözen:

ja,nästan dagligen numera och inte äter inga piller för d,jag har inte dött än ialf.

ush det är jobbigt.
Får du typ "ångest för ångesten" också? Att du blir liksom nerstämd osv för att du är rädd för att få ångest? [sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tözen:

Snarare mer att jag inte gillade att prata med en terapeuth tillräckligt många gånger och ingående för att få tabletter för jag skämms för d.

ska du inte göra, panikångest är jättevanligt


   
SvaraCitera