Aviseringar
Rensa alla

Tips på Träningshema


Ämnesstartare

Hej.
Ska nu börja gym för att alla tjatar på mig att jag är spinkig 😛
Till och med lärarna tjatar och det är bara störande.
Jag är 17 år och är ca 1.78 kanske lite längre nu har inte mätt men strunt samma och jag väger 58 kilo så det är inte så mycket att komma med.
Har ni något tips på antingen var jag kan få hjälp med ett tränings shema eller om ni har något tips på ett?

Det ska vara så hårt som möjligt [cheers].

Hoppas någon orkar,
MVH


   
Citera
Ämnesstartare

Blir bättre om du gör ett eget schema. Då allt är personligt.

Men du ska iaf köra slut på dina muskler under ett pass, låta de musklerna vila i 1-2 dygn medans du äter mycket proteiner.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Träna hårt, sedan när du äter middag, ät extra mycket, asså jag menar när du blir mätt ska du proppa i dej, Imed detta kommer du bli biff imed att du tränar samtidigt som du äter mer också. Jag gör så.[wink]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

HayabuZa:

Det ska vara så hårt som möjligt [cheers].

Du ska ta det lugnt i början.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

howhigh:

Träna hårt, sedan när du äter middag, ät extra mycket, asså jag menar när du blir mätt ska du proppa i dej, Imed detta kommer du bli biff imed att du tränar samtidigt som du äter mer också. Jag gör så.[wink]

/facepalm.

Kablash__:

dygn medans du äter mycket proteiner.

Han får gärna stoppa i sig bl.a kolhydrater också.[rolleyes]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

passaro:

/facepalm

va ?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

passaro:

Han får gärna stoppa i sig bl.a kolhydrater också.[rolleyes]

Klart han ska äta en allsidig kost, men jag ville bara understryka att protein är det viktigaste under vilodagarna.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kablash__:

Klart han ska äta en allsidig kost, men jag ville bara understryka att protein är det viktigaste under vilodagarna.

[rolleyes]

Förövrigt så skall han inte alls köra slut på sin muskler då han är nybörjare, detta kommer bara resultera i att han kommer eller att risken till skada blir större. Det hjälper ingen.

Falsk info undanbedes.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

passaro:

[rolleyes]

Nej, du har rätt, han ska inte köra slut på sina muskler för han är en nybörjade, tänkte inte på det.

Men maten saken fattar jag inte varför du "rollar" åt. Kolhydrater är kroppens "bränsle" och är det som används när man tränar. Protein är det som bygger upp musklerna efter de har brutits ner av träningen. Fattar inte vad det felaktiga är.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kablash__:

Fattar inte vad det felaktiga är.

Det felaktiga ligger i att du kommer inte bygga några muskler av att bara äta proteinrik mat.


   
SvaraCitera

howhigh:

va ?

Image


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Precis, du ska ta det lugnt i början. Det lättaste vore om du bokar en instruktör som finns på alla seriösa gym. Du berättar då dina mål osv så kommer de sätta upp ett träningsschema åt dig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tack för tipsen, får väll börja lite enkelt då.
ska fråga dem i gymmet om de har någon instruktör.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

passaro:

detta kommer bara resultera i att han kommer eller att risken till skada blir större

haha! formulerar ni sådär i bosnien också?[bigsmile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera