Aviseringar
Rensa alla

Tips på viktnedgång!


Ämnesstartare

Hej jag är en kille på 15 år, jag är 184 cm lång och väger cirka 87Kg, jag får hela tiden höra av mina läkare att jag ska stanna i min vikt istället för att gå ner, dock har jag nu slutat växa på höjden (känns de som) så jag personligen hade mått bättre av att gå ner 5-8kg, jag gymmar 2-3 dagar i veckan och äter maten som serveras hemma.

Jag skulle vilja ha tips på saker man kan göra för att öka viktnedgången, träningscheman osv, dock har jag inte all tid i världen, nationella prov kommer snart, dessutom har jag inte det största urvalet av den mat jag får hemma.

All hjälp är guldvärd! 🙂


   
Citera

Haha, Nationella prov, de är dubbelt så enkla som vanliga pro 😛 Men jaja Man bör väga runt 80-87 KG när man erhåller en höjd utav 184cm


   
SvaraCitera

För många hakar upp sig på vikten.. Titta på dig själv i spegeln, är du tjock? Nej? Lite? Smått knubbig kanske? Börja träna och ät vettigt! 

mvh killen i ett nytt liv 


   
SvaraCitera

Skulle snarare säga att 74 kg är idealvikten om man är 184 cm hög.


   
SvaraCitera
time
 time

stortrollet:
Skulle snarare säga att 74 kg är idealvikten om man är 184 cm hög.

Funkar inte på det sättet. Två personer på 184 cm och 74 kg kan se helt olika ut. 

Till TS: Ät nyttigt och regelbundet. Få i dig frukost, lunch och middag och mellanmål (frukt, nötter, smoothies) mellan målen. Motionera normalt. Framförallt kommer du må bättre av det. Skippa INTE måltider och träna varsamt om du inte är van vid träning sedan tidigare.


   
SvaraCitera

time: Funkar inte på det sättet. Två personer på 184 cm och 74 kg kan se helt olika ut.

Det finns en gyllene formel som heter längden minus 110 cm = idealvikt.   Blink
Sedan kan det naturligtvis slå 10 % - 15% upp o ner utan att det varken är under- eller övervikt. Detta gäller en normalbyggd person. En person som är ett muskelberg kan ju naturligtvis ha en högre vikt utan att för den skull ha övervikt dvs för mycket fett. 


   
SvaraCitera
Kudhos

Ät nyttigt, fortsätt träna som du gör och stressa inte. Viktnedgång sker inte över natten.


   
SvaraCitera
time
 time

stortrollet:

Det finns en gyllene formel som heter längden minus 110 cm = idealvikt.   Blink

Jag är väldigt medveten om det men det är trams.


   
SvaraCitera

time: Jag är väldigt medveten om det men det är trams.

På vilket sätt är det trams? För dom som ligger exakt... eller för dom som ligger "under" eller "över"? Själv tillhör jag "de där" som äter o äter o äter... men ändå ligger under. Men jag vet i vart fall var min målvikt är.


   
SvaraCitera

om din läkare säger åt dig att gå ner i vikt borde din läkare också ge dig tips och råd som passar dig. 


   
SvaraCitera

Grunden i all viktnedgång är att äta mindre o röra sig mer. Svårare än så är det inte. Skit i alla gym o ge dig ut o gå, jogga, åk skidor, simma eller vad som helst. Gym kostar en jävla massa pengar men att gå/vandra några mil varje dag är helt gratis!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tack så mycket för alla svar! 🙂 Kul och se 🙂

Ska försöka hålla mig till rutinerad träning och kost 😛


   
SvaraCitera

stortrollet:
Det finns en gyllene formel som heter längden minus 110 cm = idealvikt.   Blink

Skulle detta då gälla män eller kvinnor?


   
SvaraCitera

Zerafina: Skulle detta då gälla män eller kvinnor?

Gäller väl alla oavsett kön... tror jag.  Skeptisk


   
SvaraCitera

jag säger inte detta för att jag anser att den här tråden innehåller olämpligt material och borde raderas, men, är det ingen annan som lägger märke till hur moderationen av trådar med frågor om viktminskning modereras helt olika beroende på om trådstartaren framstår som kille eller tjej? hade linus333 varit en 15-årig tjej hade tråden låsts med motiveringen att ungdomar.se inte tillåter råd om viktminskning eftersom det är en medicinsk fråga som ska hanteras av professionella. den enda skillnaden i trådarnas innehåll är att tjejer använder uttryck som de "vill bli smala" medan killar säger att de "skulle kunna gå ned ett par kg".


   
SvaraCitera