Aviseringar
Rensa alla

tips till en hälsosammare livsstil (kanske fel forumsdel men snälla försök vara seriösa)


Ämnesstartare

först och främst; jag ber och bönar att slippa oseriösa svar, jag vet att det är näst intill oundvikligt men har ni inget vettigt svar, låt bli att svara då..

hursomhelst, jag har en vecka kvar av mitt sommarlov och efter det måste jag komma igång med träningen, tagga ner med festandet, äta bättre och helt lägga av med tobaken, men äre nån som lever nån sån där riktigt hälsosam livvstil? hur ofta tränar ni? vad äter ni? hur ofta röker/snusar/dricker ni alkohol om ni göre alls? i have to know!


   
Citera
Ämnesetiketter
Ämnesstartare

äter bara dåliga saker och tränar aldrig får panik för't ibland:E


   
SvaraCitera

Större delen av året tränar jag 4 dagar i veckan. försöker då att äta så mycket jag kan, dricker sällan röker aldrig. tar omega-3, kreatin och proteintillskott. endast styrka, ingen kondition.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag tränar aldrig. Dricker relativt ofta, röker sällan, snusar aldrig. Äter mycket fet mat som pizza och mycket godis.


   
SvaraCitera

Jag går ut och springer precis efter jag vaknat, lika bra att få det gjort direkt annars är man duktig på att skjutsa upp det och sen blir det inte av alls.

Vad gäller man så undviker jag snabbmat, godis, chips och läsk, förutom det så tänker jag inte speciellt mycket på vad jag stoppar i mig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Dricker aldrig, röker aldrig, äter godis endast på lördagar, tränar tre gånger i veckan med simning, dans och jogging.

...Så kommer min framtid att se ut.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

BUFFALO SOLDIER:

Jag tränar aldrig. Dricker relativt ofta, röker sällan, snusar aldrig. Äter mycket fet mat som pizza och mycket godis.

tack! verkligen! du kunde bara inte låta bli va? jävla idiot....

4chan:

Jag går ut och springer precis efter jag vaknat, lika bra att få det gjort direkt annars är man duktig på att skjutsa upp det och sen blir det inte av alls.

Vad gäller man så undviker jag snabbmat, godis, chips och läsk, förutom det så tänker jag inte speciellt mycket på vad jag stoppar i mig.

vad räknar du som snabbmat isf? vad äter du vanligtvis då? för jag antar att du tänker mycket på det om du ändå kör den stilen


   
SvaraCitera

SAVE ME:

men äre nån som lever nån sån där riktigt hälsosam livvstil? hur ofta tränar ni? vad äter ni? hur ofta röker/snusar/dricker ni alkohol om ni göre alls? i have to know!

Jag gjorde förut, tränade typ 8 ggr i veckan, åt mestadels nyttigt, hemlagat och söp aldrig. [party]

Dold text: men det blev lite tråkigt i längden kan jag erkänna...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Blivande_japan:

Jag gjorde förut, tränade typ 8 ggr i veckan, åt mestadels nyttigt, hemlagat och söp aldrig.

Dold text: men det blev lite tråkigt i längden kan jag erkänna...

uppnådde du bra resultat då? och hur fan tränar man 8 gånger i veckan? körde du 2 gånger samma dag en av dagarna?[shake] och du måste ju ha åkt på en jävla massa skador också :S

antingen driver du med mig eller också menar du att du gjorde nåt i stil med tio armhävningar om dagen, haha xD


   
SvaraCitera

SAVE ME:

antingen driver du med mig eller också menar du att du gjorde nåt i stil med tio armhävningar om dagen, haha xD

[mad][no-no]
[party]

SAVE ME:

uppnådde du bra resultat då? och hur fan tränar man 8 gånger i veckan? körde du 2 gånger samma dag en av dagarna?[shake] och du måste ju ha åkt på en jävla massa skador också :S

Med tanke på att jag var klen innan så[party]

Det här året körde jag typ
måndag: karate 15-16.30
karate 18.30-20.00
tisdag: karate 19-21.00
onsdag: karate 15.15-16.45
torsdag: styrka/kondition 8-9.30
karate 16-17.45
fredag: styrka (ca 60 min)
(skolidrott 60 min)
lördag:vila
söndag: kondition (ca 60 min)

Dold text: nu har jag knappt tränat på 2-3 månader[blush]

Gick på riksidrottsgymnasium i karate, inte alltför mycket skador egentligen, den enda allvarliga jag fick var självförvållad (jag var naiv och snål nog att inte investera i springskor samtidigt som jag sprang på asfalt och drabbades därmed med löparknä... *yay*)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Blivande_japan:

text: nu har jag knappt tränat på 2-3 månader

skyll på sommarlovet, jag har inte varit på gymmet på över 3 månader x) anyways det är när jag kommer igen som jag gärna vill ha en träningsplan, det är styrkepass och konditionspass som intresserar mig, har för tillfället inga planer på att börja med nån idrott, är lite sent påtänkt ändå med tanke på min dåliga idrottsbakgrund


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tränar ibland, ska bli mer, röker ofta, dricker ibland.

Men för att vara hälsosam så tränar du mycket, äter nyttigt, röker inte, dricker väldigt sällan lr aldrig. Voila!


   
SvaraCitera

Kablash__:

röker ofta

[n][n][n]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kablash__:

röker inte

snus då? röker ganska sällan men var snus beträffar blire väl 1-2 dosor i veckan[n]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

http://dennism.se


   
SvaraCitera