Aviseringar
Rensa alla

Tipsa musikprogram


Ämnesstartare

Hej!

Jag har letat runt lite på nätet och utan något vidare bra resultat. Nu är det så att man känner för att skapa lite musik. Vare sig det är elektroniskt som techno, eller annat. Så vore det sjysst om någon skulle kunna ta sig ork till och rekommendera ett bra musikprogram, som sagt. Dock så ligger det till såhära, jag kör Geforce2 MX och CPU:n har inget SSE1 stöd såvitt jag vet. Program i stil med FL Studio är acceptabela, jag vill inte ha någonting som kräver riktiga instrument. Dock så fungerar inte FL Studio på min dator, men lillasysterns. Program som jag har testat men antingen inte förstod mig på, eller som var helt enkelt bara dåliga:

Sound Forge 9.
ACID Pro 7.
Image-Line FL Studio 8. - Fungerar inte på min dator.
Propellerheads Reason 4. - Fungerar inte på min dator.
Ableton Live. - Fungerar inte på min dator.

-Ursäktar för särskrivningar och dylikt.

/Tackar på förhand, RawBlue

[Edit]

Ps: Google är INTE min vän!


   
Citera
Ämnesstartare

Hej RawBlue P18


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

värdeuppgift:

Hej RawBlue P18

Låter inte som något bra program. Men man får väll ta och leta lite. "Rawblue", konstigt, man tycker att de borde ha patent på det namnet. Vad står P18 för, förresten?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

exakta specs på dator or stfu. operativsystem, processor, minne.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mörknäs:

exakta specs på dator or stfu. operativsystem, processor, minne.

Okej. Grejjen är den att ni inte kommer att tipsa mig när jag ger er mina specs., eftersom ingen tror att den kommer att klara av det. Men jag är villig att pressa den långt över gränsen.

Processor:
AMD Duron(tm) Processor, MMX, 3DNow, ~750MHz

Minne:
384MB RAM

Grafikkort:
NVIDIA GeForce2 MX 400

Ljudkort:
Creative Sound Blaster PCI

Operativsystem:
Windows XP Professional SP3/Linux 7.04 (Fiesty Fawn)

Musikprogram för Linux går också okej.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

RawBlue:

Okej. Grejjen är den att ni inte kommer att tipsa mig när jag ger er mina specs., eftersom ingen tror att den kommer att klara av det. Men jag är villig att pressa den långt över gränsen.

reason 3 kommer starta, men inte fan kommer det funka bra, det kan jag lova dig. dock så är reason i allmänhet väldigt resurssnålt, så om någon någorlunda modern daw funkar så är det just den. och reason 3 är jävligt kapabelt, och kommer fylla dina behov.

samt, skaffa en vettig dator, för helvete. för en femhundring kan du lätt få tag på delar som kvadrupplar din prestanda i reason utan några som helst svårigheter.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mörknäs:

samt, skaffa en vettig dator, för helvete. för en femhundring kan du lätt få tag på delar som kvadrupplar din prestanda i reason utan några som helst svårigheter.

Jo, jag ska jobba i sommar, kommer att ha 8000Kr för en dator. Hade tänkte mig bygga en med hjälp av brorsan som kan sådanthära. Men är du säker på att Reason kommer att gå? Körde en demo på datorn och den krashade vid uppstartningen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

RawBlue:

Jo, jag ska jobba i sommar, kommer att ha 8000Kr för en dator. Hade tänkte mig bygga en med hjälp av brorsan som kan sådanthära. Men är du säker på att Reason kommer att gå? Körde en demo på datorn och den krashade vid uppstartningen.

* Propellerhead Reason 3.0 System Requirements

PC: Intel Pentium 2 or better, 233 MHz or faster, 64 Megabytes of RAM, CD-ROM drive, Windows 98, ME, 2000 or XP (or later,) 256 color monitor (or better), 800x600 or larger, A 16 bit Windows compatible audio card, preferably with an ASIO or DirectX driver, Microsoft DirectX (if supported by the card), A MIDI interface and a MIDI keyboard (or similar);

som sagt så kommer det funka skitdåligt. du kommer ha typ två minuters latency och kunna ha typ två monofona synthar igång samtidigt. eller inte riktigt så illa, men illa. jag kan inte lova att du inte saknar något rent mjukvarumässigt för att det ska funka, eller att din dator drabbats av något judevoodoovirus som specifikt får reason att krascha, men det borde funka.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mörknäs:

..din dator drabbats av något judevoodoovirus som specifikt får reason att krascha, men det borde funka.

Nej, virus har jag inte. Man får väll ta och testa igen.


   
SvaraCitera

http://www.reaper.fm/

"System Requirements

* Minimum system: Windows 98/ME/2000/XP/Vista/WINE with 128MB RAM, 10MB free disk space, 800x600 in 256 colors or higher, Windows compatible sound hardware
* Recommended system: Windows 2000/XP with 1GB RAM, >1GB free disk space, 1280x1024 in 16.7M colors, ASIO sound drivers"


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tant Brun:

http://www.reaper.fm/

Tackar.


   
SvaraCitera

jag kör MixMeister studio 7.2.2


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Renoise [love]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera