Aviseringar
Rensa alla

Tipsa om bra band! [party]


Ämnesstartare

Budolicious:

att-köpa-listan

Köpa musik? haha fan va slöseri med pengar


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

fisQ:

Köpa musik? haha fan va slöseri med pengar

Tänker inte ens besvara den frågan då du verkar helt och totalt retarderad och bortom allt vad hjälp heter.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Budolicious:

Tänker inte ens besvara den frågan då du verkar helt och totalt retarderad och bortom allt vad hjälp heter.

Varför svarade du då?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

fisQ:

Varför svarade du då?

Jag besvarade inte frågan. Jag ville bara poängtera vad jag anser om dig


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Budolicious:

Jag ville bara poängtera vad jag anser om dig

Och jag ville bara eh.. poängtera.. vad jag anser om ditt slöseri med pengar. Varför i helvete betala för någonting man kan få gratis?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

fisQ:

Varför i helvete betala för någonting man kan få gratis?

Du kan verkligen inte se den andra sidan på myntet va?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Budolicious:

Du kan verkligen inte se den andra sidan på myntet va?

Om jag kan få samma vara helt gratis är det ju bortkastade pengar att gå och köpa den.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

fisQ:

Om jag kan få samma vara helt gratis är det ju bortkastade pengar att gå och köpa den.

Alltså. Jag laddar ner musik jag med, visst. Men jag köper oftast det ag gillar. För att det är mycket "roligare" att ha en riktig cd i hyllan, och jag stödjer gladeligen mina artister genom att köpa deras produkter.
Men visst, jag förstår att du anser det som helt bortkastat, men alla gör inte det - något du borde inse


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Budolicious:

ha en riktig cd i hyllan

Du har ju rippat dom in på datorn ändå, vilket betyder att dom bara finns i hyllan som prydnad. Du kunde ju lika gärna skrivit ut ett CD-fodral med färgskrivare och stoppa den i hyllan.

Budolicious:

men alla gör inte det

Så om någon ger dig en tröja gratis, men eftersom du gillar tröjan så offrar du att betala för den istället för att få den gratis, är inte det bortkastade pengar?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

fisQ:

Du har ju rippat dom in på datorn ändå, vilket betyder att dom bara finns i hyllan som prydnad. Du kunde ju lika gärna skrivit ut ett CD-fodral med färgskrivare och stoppa den i hyllan.

Japp, det har jag - men vad sa att jag inte använder de fysiska skivorna också, så sett? Rippar främst över de på datorn för att kunna lägga in dem på iPoden med.

fisQ:

Så om någon ger dig en tröja gratis, men eftersom du gillar tröjan så offrar du att betala för den istället för att få den gratis, är inte det bortkastade pengar?

Artisterna ger inte ut sina skivor gratis. Du får ju istället säga typ "om jag stjäl en tröja ur en affär och ger den till dig..."


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Budolicious:

Artisterna ger inte ut sina skivor gratis.

Timbuktu gav ut sin musik på ThePirateBay helt gratis, och jag tror nog att bara jag orkade hade jag hittat fler artister som gett ut sin musik gratis.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

fisQ:

Timbuktu gav ut sin musik på ThePirateBay helt gratis, och jag tror nog att bara jag orkade hade jag hittat fler artister som gett ut sin musik gratis.

Jo, jag vet att vissa gjort det. Men det är inte relevant i frågan. För allt handlar om de som inte gör det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

hejkattunge:

Påminn

mjaumjaumjau

CharliesName:

=

thx ska lyssna sen [smile] du har rätt bra musiksmak så skicka fleeer


   
SvaraCitera

Kittieh:

thx ska lyssna sen [smile] du har rätt bra musiksmak så skicka fleeer

öööhm... syfta du på det som står på min sida eller vad jag skicka? för det jag skicka är egentligen inte alls sånt jag normalt lyssnar på. men Why? är för jävla bra på att gö musik <: skön att slappa till [crazy]

YouTube favoriter
första sidan är ifs mest tv-spels musik å lite annat random [cute]
men från sida 2 och bakåt finns massa bra musik [y]

åsså en vanlig som exempel [y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kittieh:

mjaumjaumjau

adda jossiffs@live så skickar jag en fil [wink]


   
SvaraCitera