Aviseringar
Rensa alla

Titta hit mina kära barn


Ämnesstartare

Skolan.

Jag går i andra året på gymnasiet och har i hela mitt liv tyckt att skolan är tråkig och i stort sätt värdelös. Man lär sig om historia,matematik,fysik,hästpungar,biologi blablabla. Det mesta är onödigt enligt mig. Slöseri med tid.

Visst kunskap är kul, anser jag i alla fall, men det mesta har jag lärt mig själv, här hemma, på eget initiativ. Googlar alltid lite då och då o läser på å kollar youtube clip om allt möjligt.

Ni som går på gymnasiet, satsar ni på så höga betyg som möjligt? Jag har alltid slöat genom skolan, satsat mest på g om ens det. Visst, många tycker att man slösar bort sitt liv och bara är allmänt slö och patetisk, men att tvinga sig att göra något som man absolut inte gillar är inget för mig.

Nej jag kommer inte att få något super jobb, skulle nöja mig riktigt jäkla bra (Tror) jag med att städa utomhus. Gå runt o plocka skräp o lyssna på musik, jäklar vad skönt. Jämför det med att sitta inne på ett kontor där man sitter vid en dator eller telefon eller ett skrivbord hela dagen? Självklart tjänar man mycket mindre på att städa, ja, men är det inte värt det att åtminstånde njuta lite av sitt jobb, och att det är mycket nyttigare än att sitta still hela tiden?

Skulle kunna tänka mig att jobba på en kyrkogård, städa lite där eller något sådant. Borde inte kräva mycket utbildning.

Ja man skulle väll kunna plugga som fan i skolan och få toppbetyg för att sedan få ett riktigt glassigt jobb som man trivs med, men den chansen tror jag inte är så stor, sedan kommer man ha haft tråkigt under den långa studie tiden som kan vara enda tills man är 30.

Man kanske dör innan man har studerat färdigt, och då har man slösat sitt liv på studier. Lever hellre för varje dag och pluggar mindre och får ett halvt noob jobb som folk kanske skrattar åt för att man jobbar med det än att gå igenom helvetet som ung (att plugga hela tiden)

Det bästa vore väll om man tyckte skolan var kul och pluggandet kul, men det är nog inte många som tycker det.

Sammanfattning för dom som inte orkar läsa:
Skolan suger, satsar högst på g, kommer gå ut ut gymnasiet sedan jobba, ingen högskola, kommer satsa på jobb såsom städare utomhus eller kyrkogårdsstädare eller annat lätt jobb utomhus möjligtvis inomhus.

Så vad tycker ni om skolan? Satsar ni på så höga betyg som möjligt? Vet ni något arbete som inte behöver så bra utbildning som skulle passa mig? Jobba utomhus typ eller lätt jobb inomhus där man helst rör på sig.


   
Citera

senap123:

Så vad tycker ni om skolan?

Tycker skolan är viktig. Tycker den är kul ibland. Jag behöver gå i skolan. Så, jag gör det. Simple.

senap123:

Satsar ni på så höga betyg som möjligt?

Japp.

senap123:

Vet ni något arbete som inte behöver så bra utbildning som skulle passa mig?

McDonalds. Sitta i kassan på Ica typ. Vet ej vilka jobb som finns. Sen kan man ju alltid jobba sig uppåt på egen hand. Har en person i min närhet som har noll gymnasie och högskoleutbildning. Han är nu egen företagare med mer än god inkomst och är relativt känd inom floristverksamheten.


   
SvaraCitera

fixa nån KY-utbildning, endast två år o du kommer ut o jobbar direkt?


   
SvaraCitera

Jag ska bli någonting stort, för jag är speciell [cute]
ska plugga plugga plugga tills mitt lilla hjärta brister och sedan ska jag plugga lite till för jag ska bli rik och framgångsrik och ha massor med barn och katter och vara glaaaad. [love][love][love]


   
SvaraCitera

Jag tänker klara mig så att jag kan jobba det jag vill helt enkelt.


   
SvaraCitera

satsade på att få G i allt såklart, men vissa ämnen satsade jag lite mer på


   
SvaraCitera

senap123:

Det mesta är onödigt enligt mig.

Mig med. Iallafall efter grundskolan. [crazy]

senap123:

Visst kunskap är kul, anser jag i alla fall, men det mesta har jag lärt mig själv, här hemma, på eget initiativ.

Precis! [y]

Jag hoppade av gymnasiet. Söker jobb, det är inte lätt! [sad]

Tänker aldrig mer gå i någon skola iallafall. [mad]


   
SvaraCitera

senap123:

Så vad tycker ni om skolan?

Den är rätt chill ibland. Ångest ibland. Osv.

senap123:

Satsar ni på så höga betyg som möjligt?

Njae. Gör det nuförtiden.[smile]

senap123:

Vet ni något arbete som inte behöver så bra utbildning som skulle passa mig?

Langare.[cool]


   
SvaraCitera

Efter gymnasiet vill jag vidare till universitetet.


   
SvaraCitera