Aviseringar
Rensa alla

Tittar du in i andra bilar när du kör/åker bil?


Ämnesstartare

Brukar alltid göra det när jag kör om en övningskörningsbil, mest för att ta reda på hur gammal personen är och tänka "aha 35 år och har inte ens tagit körkort" annars gör jag väl det bara om jag är framför/bredvid en snygg brud i köerna. Annars är det ganska ointressant.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Xisco: Har för mig att jag hade lärt mig rätt men sen glömt bort bara.

Jag hade lärt mig fel från start, och kört så i 1 år. Sen skulle jag lära in att göra rätt på bara 2 veckor. Stressigt! Mycket glad Jag gjorde fel varje övningskörning. Men det satt på uppkörningen.

Xisco: Jag brukar köra rätt så fort då jag helst vill ha 3.ans växel i rondeller (lagom stora sådana, vid stora brukar 4.an gå bra samt 2.an på mindre) och då blir det oftast runt 30-40km/h i dem vilket inte alltid är bra.
Sen dubbelfiliga rondeller är blö om man i början kör i ena och sen måste byta och det är bilar där.

4:an är ju ganska tungt vid rondellkörning. Jag vet, för glömde växla ner en gång. Ska jag rakt genom en rondell kör jag på 3:an, om det är glest trafikerat. Men i regel kör jag på 2:an.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Xisco: Jag hade redan stått där i ca 5min (hatar när alla ska hem samtidigt), så ville bara ivägSöt

Yeah, jo jag känner till det där när man aldrig lyckas komma ut på huvudvägen. När jag kör själv trycker jag mig fram, men när jag har passagerare måste jag ta det lugnare.

Xisco: Jag var nära att göra det igår. Efter att nästan ha kommit hem ser jag en idiot köra om en bil framför mig, när han ser mig klart och tydligt och jag är inte så långt ifrån. Blinkade med helljusen åt idioten istället. Annars tutar jag bara för att skrämma bort katter 😉

Bra gjort! Det räknas också som en varning.


   
SvaraCitera
Paseo

ah det brukar jag göra fast i mina trakter är det dom unga killarna som kör volvon å dom gamla gubbarna som kör golfen


   
SvaraCitera
Paseo

eller brukar o brukar förresten, händer inte varje gång men rätt spännande att hästkärror brukar va kvinnor o andra kärror brukar va män. varje gång.


   
SvaraCitera

Xisco
Ja när jag är passagerare

Det är inte direkt medvetet jag bara gör det och sen tittar personen tillbaka så kommer jag på mig själv med att glo haha


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Gurksallad: 4:an är ju ganska tungt vid rondellkörning

Jao, men har dem senaste dagarna kör i ett par rondeller som är stora och sällan bilar kör där samtidigt så då funkar 4.an perfekt 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Xisco: Jao, men har dem senaste dagarna kör i ett par rondeller som är stora och sällan bilar kör där samtidigt så då funkar 4.an perfekt 🙂

Tumme upp


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nää. irriterar mig på människor som gör så, för nio av tio har en min som får än att undra om det var första gången personen sett en människa.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Xisco: Ja (både förare och passagerare)

Folk bli irriterade när man kollar Mycket glad


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mrman:

Folk bli irriterade när man kollar Mycket glad

Jag med. När någon kollar in i min bil! Mycket glad


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ett annat fenomen jag tycker är konstigt är folk i vänsterfilen alltid tror att dom Måste köra om folk i högerfilen. Ligger ibland i 150 på motorvägen i högerfilen och så kör nån i vänsterfilen och gasar och gasar för att komma om. Tycker att det är konstigt beteende.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ja >:)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

men kan kolla in i fordon som kollektivåkare också samt man kan åka kollektivt med bil


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

timeisrunningout: änker nästan alltid på hur jag skulle reagera om en av bilarna hade en liksäck i baksätet.

Hjärta

ont;;; tittat på snygga bilar ba e kanske hollywoodshunkar som sitter där o spanar ojojj 😉
fast nä tittar ibland när jag känner mig påtittad eller när går över övergångsstället.


   
SvaraCitera