Aviseringar
Rensa alla

Tjäna 1000kr snabbt


Rosaelifant: Hahahaha, men tror knappast jag kommer åka fast på det..

Haha du vet aldrig. Finns dom som tjallar. Inte kul och bli stämplad som langare sen, va?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Johansson:

Haha du vet aldrig. Finns dom som tjallar. Inte kul och bli stämplad som langare sen, va?

Nej, i och för sig. Men detta är ingenting jag kommer fortsätta med, utan bara tills jag har fixat 1000kr. Fast funderar på att langa alkohol istället. Jag köper en flaska för 120 av de langarna jag känner, och säljer för 200kr till 14-åringarna. Då tjänar jag 80kr per flaska, vilket är helt okej.


   
SvaraCitera

Har du aldrig funderat på att passa barn eller hundar? Behövs väl inte så många timmar barn- och hundpassning för att få ihop 1K kronor. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ghostwriter:
Har du aldrig funderat på att passa barn eller hundar? Behövs väl inte så många timmar barn- och hundpassning för att få ihop 1K kronor. 

Jag känner inga som har barn och dessutom är jag allergisk mot hundar.. :/ 


   
SvaraCitera

Rosaelifant: Då måste man ha något av värde att sälja, vilket jag inte har Ledsen

Vad sägs om din kropp?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Harry:

Vad sägs om din kropp?

Hahahaha, borde kanske börja ta betalt av min pojkvän för lite sex? Glad


   
SvaraCitera

Rosaelifant:
Har hittat ett sätt till. Jag har en syster som är 14 år och har flera kompisar som röker. Borde man inte kunna fixa cigg åt dem för 20kr extra/paket? Mycket glad Eller vad händer om man åker fast med det?  

Johansson:

Du får böter lagning och kan få fängelse om du langat mycket... Hahah, då blir du ännu mer pank än vad du redan är! Cool

Det händer ingenting. Att langa tobak är inte straffbart.


   
SvaraCitera

ta någons plånbok 


   
SvaraCitera

Rosaelifant:

Hahahaha, borde kanske börja ta betalt av min pojkvän för lite sex? Glad

Det tycker jag Tumme upp.


   
SvaraCitera

Agahnim:

Det händer ingenting. Att langa tobak är inte straffbart.

att langa tobak till minderåriga är straffbart.

http://www.notisum.se/rnp/SLS/lag/19930581.htm  


   
SvaraCitera

FruLiten:

att langa tobak till minderåriga är straffbart.

http://www.notisum.se/rnp/SLS/lag/19930581.htm  

Länken funkade inte, men nej, det är det inte. Däremot får inte en näringsidkare sälja till någon den misstänker ska langa.

http://nwt.se/lasarnas/fragapolisen/article954803.ece

". Med andra ord så är det inte tillåtet för en privatperson att köpa ut
tobaksvaror till den som är under 18 år men lagen har inte angivit något
straff för förseelsen."


   
SvaraCitera

Agahnim:

Länken funkade inte, men nej, det är det inte. Däremot får inte en näringsidkare sälja till någon den misstänker ska langa.

Du får inte som privatperson sälja tobak utan tillstånd, och med tillstånd räknas det som näringsidkare, och som näringsidkare får du inte sälja till någon under arton, eller någon som tros ska lämna över till någon som är arton.


   
SvaraCitera

FruLiten: Du får inte som privatperson sälja tobak utan tillstånd, och med tillstånd räknas det som näringsidkare, och som näringsidkare får du inte sälja till någon under arton, eller någon som tros ska lämna över till någon som är arton.

Se min länk ovan. Att sälja till minderåriga som näringsidkare räknas inte som langning utan bara brott mot tobakslagen eller liknande. Men som privatperson kan du ställa dig på gatan och sälja till minderåriga utan att polisen kan göra ett skit åt det, mer än möjligtvis ta tobaken ifrån dig.


   
SvaraCitera

Agahnim:

Se min länk ovan. Att sälja till minderåriga som näringsidkare räknas inte som langning utan bara brott mot tobakslagen eller liknande. Men som privatperson kan du ställa dig på gatan och sälja till minderåriga utan att polisen kan göra ett skit åt det, mer än möjligtvis ta tobaken ifrån dig.

För att sälja tobak behöver du tillstånd från tillståndsenhet. Och då får du inte sälja till någon under arton år eller någon som tros ska ge över varan till någon under arton år.


   
SvaraCitera

Frälsningsarmén.


   
SvaraCitera