Aviseringar
Rensa alla

Tjäna pengar???


Ämnesstartare

Jag kan börja med att säga att jag inte visste vilken kategori jag skulle skriva detta i men Skola och Jobb fick det bli.
Jag är en tjej på 14år och behöver tjäna pengar, jag lever i en hyfsat fattig familj och vill hjälpa till att betala lite, iallafall för det jag gör. Nu är det så att mitt största intresse är dans och jag brinner värkligen för det, jag, min mamma och pappa dansar men pappa dansar inte i samma grupp som mig och mamma. Vi har liksom inte råd att betala för alla så mamma har sagt att det eventuellt är hon som inte kommer att dansa denna terminen vilket jag är emot, jag vill att hon ska få dansa för jag ser verkligen hennes glädje när hon dansar så jag vill inte att hon sak behöva hoppa över en termin.
Så till min fråga: har ni några tips på hur jag kan tjäna pengar? Det behöver inte gå jättesnabbt men det behöver heller inte ta jättelång tid


   
Citera
Ämnesetiketter

dansa framför gatumusikanter 


   
SvaraCitera

Jag ska inte på något sätt underskatta dans men kan du dataprogrammering eller snarare webdesign dvs knacka ihop en snygg och proffsig hemsida? I så fall kan du höra av dig via PM. Jag och en kompis behöver en "snygg och proffsig" hemsida skapad men vi kan noll om webdesign.

Erbjudandet gäller även någon annan kunnig! Cash väntar.  Glad


   
SvaraCitera

Råna en bank


   
SvaraCitera

Dela ut reklam? 😛


   
SvaraCitera

Vad fin du är som vill hjälpa din mamma! Skulle bli väldigt rörd om du vore min unge. 

Eftersom du är så ung så är det ju rätt begränsat men dela ut reklam, sälja jultidningar, passa barn, fixa i folks trädgårdar och gå ut med hundar kan du ju göra. Sätt in en annons i lokaltidningen eller genom någon förmedling, eller om ni känner några som kan behöva sådan hjälp. Passa dig för folk som vill ge dig oskäligt med betalt eller utnyttja dig på andra vis bara. Lycka till! 


   
SvaraCitera

hinnerdu.se är en bra sida där du kan tjäna några hundralappar på att göra ärenden åt andra. Finns de inget uppdrag i din stad kan du alltid dela ut flygblad i närområdet där du erbjuder enklare tjänster som hundvakt, klippa gräs m.m för säg 50kr.


   
SvaraCitera