Aviseringar
Rensa alla

Tjäna pengar till häst


Ämnesstartare

Jo det är så att jag är grymt sugen på häst men eftersom att jag inte direkt har den högsta månadspengen (200kr) och pappa lär knappast betala hyran och allt -.- så tänkte jag försöka spara ihop ett tag och kanske kunna köpa häst om nått år =) (eller så får det bli medryttarhäst bara )

Har ni något bra tips som man kan tjäna pengar rätt så snabbt i allafall?? =) (är bara 13 år)
Skulle vara till väldigt mkt hjälp


   
Citera

[shake]


   
SvaraCitera

Dela ut reklam.
Sälja något.


   
SvaraCitera

antag att du får en häst för 20 000 kr. med 200 kr per månad behöver du bara vänta 100 månader, alltså drygt fyra år [y] lycka till

edit: just det, ett år har inte 24 månader så drygt åtta år [party]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

My dreams are her:

Dela ut reklam.
Sälja något.

jag har skickat en anmälan till sdr men dem svarar juh fan aldrig har vänta ett halvår

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

variabel:

antag att du får en häst för 20 000 kr. med 200 kr per månad behöver du bara vänta 100 månader, alltså drygt fyra år lycka till

Hehe men det är ju inte bara hästen som kostar det kostar stallhyra, vetrinär, hovslagar, försäkring och foder såå eh.. om jag bara sparar månadspengen kommer det ta några år..


   
SvaraCitera

Lindiizz:

jag har skickat en anmälan till sdr men dem svarar juh fan aldrig har vänta ett halvår

ring dem annars [y]


   
SvaraCitera

Lindiizz:

Hehe men det är ju inte bara hästen som kostar det kostar stallhyra, vetrinär, hovslagar, försäkring och foder såå eh.. om jag bara sparar månadspengen kommer det ta några år..

åtta var det. ändrade pga kom på att ett år inte har 24 månader [y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Crypto:

ring dem annars

En smart sak det där [crazy]

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

variabel:

åtta var det. ändrade pga kom på att ett år inte har 24 månader

haha ja du jag kommer vara en gammal kärring innan jag har råd med häst x)


   
SvaraCitera

Lindiizz:

haha ja du jag kommer vara en gammal kärring innan jag har råd med häst x)

ja om åtta år är du en gammal kärring.


   
SvaraCitera

   
SvaraCitera
Ämnesstartare

haha dröm om du tror att 200 spänn i månaden kommer räcka. tretton år? jag fick min första häst vid 12 år ioförsig, men min familj var jävligt stöttande. utan pengar från familjen kan man inte ha häst, inse.
200 i månaden räcker inte till något, räcker till godis ett tag om du köper det billigt.


   
SvaraCitera

Det här med hästar börjar bli jävligt tjatigt nu.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

köp en billigare häst? kolla hastnet osv, finns även hästar som skänkes bort. eller varför inte hyra en, billigare osv


   
SvaraCitera

Om du ska skaffa en häst som inte är skadad eller liknande så får du väl räkna med att punga ut 30-50 tusen, sedan så ska du betala stallhyra, försäkring, hovslagare, foder, strö, utrustning, vetrinärskostnader och liknande. Utan föräldrars stöd så är det ganska omöjligt.

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

Jag skulle föreslå medryttarhäst eller häst som du har på halvfoder.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Underlig:

Jag skulle föreslå medryttarhäst eller häst som du har på halvfoder.

Jo jag hade ju tänkt på det [bigsmile]

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

ohfckyou:

köp en billigare häst? kolla hastnet osv, finns även hästar som skänkes bort. eller varför inte hyra en, billigare osv

Jo tack för tipset men på hastnet går det ju typ inte att söka på hästar i västernorrland så lite drygt att titta igen alla när det finns typ 125 sidor [wink]


   
SvaraCitera