Aviseringar
Rensa alla

Tjallat


Ämnesstartare

Jag var ute en kväll/natt med tre kompisar, ena killen fick för sig att vi skulle jiddra med några andra. Han valde en kille som var lite mullig, han hade en kompis som var rätt så small.

Han misshandlar dom och rånar dom på en mobil och en keps. Det blir rättegång på skiten. Och snuten gör husrannsakan på mig, plockar mig sju på morgonen två månader efter skiten hände.

Mamma tvingar mig säga allt jag vet och svara ärligt på snutens frågor. Jag gjorde det , peka ut alla och sa allt som hände.

Gjorde jag rätt?
Vad skulle ni har gjort? [sad]


   
Citera

Klart! Onödiga och olagliga handlingar begicks [zzz]


   
SvaraCitera

Tråden flyttad från Ungdomar.se/Önskemål och synpunkter på Ungdomar.se


   
SvaraCitera

Ser inget orätt i att hjälpa de misshandlade få upprättelse.

Jag skulle inte ha kompisar som misshandlar folk, så jag har ingen aning om vad jag skulle göra själv.


   
SvaraCitera

Men helvete, vad fan är det för språk du talar?

Synden straffar sig själv, du har gjort rätt.


   
SvaraCitera

ErikErik11:

Jag var ute en kväll/natt med tre kompisar, ena killen fick för sig att vi skulle jiddra med några andra. Han valde en kille som var lite mullig, han hade en kompis som var rätt så small.

Han misshandlar dom och rånar dom på en mobil och en keps.

Din polare låter som en riktig idiot. Rätt att ange honom när han beter sig så otroligt korkat.


   
SvaraCitera

ErikErik11:

Gjorde jag rätt?

Om du tänker efter: hur känner du inför den killen som blec misshandlad och bestulen på sin mobil. Och, av den enda anledningen att han var tjock och att din kompis var uttråkad? Är det rätt att hoppa på någon, göra denne illa, sno en dyr sak från honom, för att man vill ‹jiddra›? De flesta här kommer säga att du gjorde rätt - och min reaktion är även densamma. Men, det viktiga är att du själv reflekterar över det som hänt, och tänker efter.

Vad är det för jävla kompisar du har by the way?


   
SvaraCitera

ErikErik11:

Gjorde jag rätt?

Ja.

framtidstron lever:

Jag skulle inte ha kompisar som misshandlar folk, så jag har ingen aning om vad jag skulle göra själv.

[y]


   
SvaraCitera

framtidstron lever:

Ser inget orätt i att hjälpa de misshandlade få upprättelse.

Jag skulle inte ha kompisar som misshandlar folk, så jag har ingen aning om vad jag skulle göra själv.


   
SvaraCitera

rättvisa är alltid rättvist, pay your dues till alla.
i och med att du må ha sagt sanningen så får alla göra detta.
det är större än er och edra realtioner, detta handlar om världsvärde.

Image


   
SvaraCitera

om du tycker att det är bättre än att bli straffad för skyddande av brottsling så ja då gjorde du rätt.


   
SvaraCitera

Tycker du gjorde rätt.


   
SvaraCitera

Haha, ja [rolleyes]


   
SvaraCitera

va fan!? jävlar va du ställer upp för dina polare[surprised]


   
SvaraCitera

Ööööyy golare får inga polare fattaru?!?!?!


   
SvaraCitera