Aviseringar
Rensa alla

Tjej i klassen


Ämnesstartare

Hej! jag har tänkt på en tjej i klassen och tror jag e kär i henne men som preson e jag ganska blyg. Jag änker på henne nästan hela tiden och vill vara med henne lite mera.Jag vet bara inte hur jag ska säga det till henne. jag är rädd för att hon "dissar" mig och då kommer det snackas i skolan. Vad/hur ska jag göra?[confused]


   
Citera

Du får fråga helt enkelt! Det är det bästa sättet!


   
SvaraCitera

lollis15:

Jag änker på henne nästan hela tiden och vill vara med henne lite mera.Jag vet bara inte hur jag ska säga det till henne.

Fråga om hon vill hitta på något efter skolan [y]

lollis15:

jag är rädd för att hon "dissar" mig och då kommer det snackas i skolan.

Men du kan ju inte strunta i att fråga bara för det! Kom igen nu 😉


   
SvaraCitera

kör på. du kommer inte ångra dig. det lovar jag!


   
SvaraCitera

Det var för mig sjukt SJUKT svårt att gå fram till tjejer förut. Det är bara att bita ihop och våga säga hej[blush]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Får väll ta mig i kragen och försöka [wink]


   
SvaraCitera

Skit i att det kan gå dåligt. Det bästa är att aldrig gå in för att kurtisera utan att istället bara försöka vara social och prata lite. När man känner att det börjar byggas på lite "stämning" kan du försöka visa framfötterna. Om du nu är rädd att hon ska dissa dig kan du ju passa på att lägga in ett skämt om att ni ska träffas när ni skämtar om något annat och se hur hon reagerar.

Hoppas det går att urskilja vad jag menar.


   
SvaraCitera

lollis15:

.Jag vet bara inte hur jag ska säga det till henne. jag är rädd för att hon "dissar" mig och då kommer det snackas i skolan

du behöver inte säga det... sen vet ja inte vilken sorts tjej det är så kan inte svara på "hur" du ska göra...


   
SvaraCitera

lollis15:

preson e jag ganska blyg.

Utsätt dig för sociala situationer du är rädd för. Och våga misslyckas. Om du vet om dina bra/dåliga sidor så får du självdistans och bryr sig inte om vad andra tycker om dig.

Men träna på din blyghet. För du förtjänar inte att va blyg. Träna steg för steg typ först "hej" sen lite större osv. Sen om tjejen du gillar så är det bara gå fram till henne och snacka om sånt hon tycker om...

bara fråga om det något mer du undrar[smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

tack för alla svar. har hjälpt mycket. har fått upp min självsäkerhet något.[bigsmile]


   
SvaraCitera

lollis15:

har hjälpt mycket. har fått upp min självsäkerhet något.

grymt!


   
SvaraCitera