Aviseringar
Rensa alla

Tjej med paranoia.


Ämnesstartare

Har nyligen fått ändan ur datorstolen och börjat träna på ett gym i stan. Målet att träna 3 ggr i veckan verkar inte bli så svårt att hålla, och första veckan är redan avklarad.
Har dock blivit lite uppskrämd eftersom mina biceps (armarna över huvudtaget) ser större ut än jag hade väntat mig. Och har nu läst massa internetsidor om hur tjejer absolut inte kan bli 'bulkiga' utan extra testosteron, mm. Men att tjejer med en viss kroppstyp har enklare för att bygga muskler och bli lite större...
Det som lugnade mig lite var att musklerna tydligen ska bli lite svullna efter träning, och att detta senare går ner ju mer man tränar.

Mitt mål från början har varit att bara bli slankare och starkare, så dessa underliga kulor jag ser på mina korta armar skrämmer mig.
Tycker inte att det är attraktivt alls, och anser att de ser lite manligt ut.
Jag är 160cm, och för tillfället väger jag väl en.. 60kg skulle jag gissa på (har inte haft en våg i detta huset på jättelänge, finns på inköpslistan dock). Inte tjock eller så, men har lagt på ett lager runt midjan som jag skulle vilja bli av med.
Och samtidigt vill jag träna upp min rygg, eftersom jag sitter ner så mycket, i så underliga ställningar... xd

Men hursomhelst har jag alltid varit 'en av killarna', och anser att min kropp är en av de sista feminina drag jag har. Därför skrämmer dessa mans-armar mig.
Även hört att jag eventuellt kommer förlora mina stackars B kups bröst av träningen, men hoppas på den här push-up effekten man hört så mycket om. Om inte, så finns de inte mycket att göra åt saken.

(killen jag tränar med tycker att jag borde hoppa av gymmet och börja på nån tjej-jympa eller dans istället om jag är så rädd, men det vill jag helst inte, då jag redan betalat för 3 månaders gym)

Ska jag köra mer cardio och mindre vikter&fler reps för armarna, trots att jag hört detta är en myt.
Eller hur går jag till väga i gymmet för att få en slank bikini-redo figur? Slanka armar, etc.
Kost-tips uppskattas också.


   
Citera

Gå på rullband


   
SvaraCitera
Kudhos

datass:

Kost-tips uppskattas också.

bli smal = bränn bort allt fett.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag skulle också kunna få typ armar en kille skulle kunna visa upp stolt, om jag tränade dom 😛

Träna inte armarna då! Lyft inga jävla hantlar! Allt där du tar i med dina biceps osv ska du ju undvika.. kör plankan istället för armhävningar tex.

brösten kan du nog inte rädda.. har förlorat mina en storlek också (men det var bra, dom var jobbigt stora) man kan ju inte bestämma var kroppen tar fett ifrån :/
(fast jag har typ hört att dåligt fett, chips lägger sej på magen men det är nog en myt :P)

Fysa dom muskler du vill ha, men satsa mer på konditionsmaskinerna ifall du vill bli slankare 😉


   
SvaraCitera