Aviseringar
Rensa alla

Tjej panik!!!


Ämnesstartare

hej! Under en rätt så lång tid så har jag haft klåda i underlivet, har testat mig för klamydia men det var negativt (antar jag eftersom att umo inte har ringt). Idag så fick jag blödningar, har redan haft mean så det är inte det. Det ser inte ens ut som mens utan som vanligt blod, behöver hjälp nu! Kanske inte bästa stället att be om hjälp på men kanske är det någon som har varit med om det som kan hjälpa mig.Lite kort om mig också kanske kan vara bra - är 16 år-tränar mycket-är väldigt stressad-röker 
Väldigt tacksam för svar :)Kram på er! 


   
Citera
time
 time

Mellanblödningar kan man få närsomhelst och det behöver inte vara relaterat till dina besvär, men du borde absolut kolla upp det här hos din närmaste ungdomsmottagning eller hälsocentral. 

Här kan du läsa om olika orsaker till varför klåda kan uppstå i underlivet:  http://www.1177.se/Fakta-och-rad/Sjukdomar/Klada-i-underlivet/

Vi är inte utbildade gynekologer härinne på forumet så det finns väldigt lite vi kan göra annat än att råda dig att söka vård! Krya på dig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det är jag medveten om men tänkte om någon har varit med om det själv eller vet vad det KAN bero på, tack för ditt svar 🙂

D


   
SvaraCitera
time
 time

Detveetdu:
Det är jag medveten om men tänkte om någon har varit med om det själv eller vet vad det KAN bero på, tack för ditt svar :)D

Det är högst antagligen något av det som står listat i länken jag skickade, kolla om något av det stämmer in på dig. Det förklarar visserligen inte blodet, men du borde försöka boka tid hos någon som kan kolla dig så fort som möjligt, det är viktigt om man har irritationer i underlivet med eller utan blod.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ska till läkaren imon och kolla mitt blodtryck innan jag börjar ta p-piller så kanske kan kolla då, klådan har hållt på sen i oktober typ. Blödningarna började idag 

S


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

time:

Det är högst antagligen något av det som står listat i länken jag skickade, kolla om något av det stämmer in på dig. Det förklarar visserligen inte blodet, men du borde försöka boka tid hos någon som kan kolla dig så fort som möjligt, det är viktigt om man har irritationer i underlivet med eller utan blod.

Nu går jag runt med binda men det är som om det kliar ännu mer då, börjar bli nervös och orolig, tänk om det är något farligt 🙁


   
SvaraCitera

Detveetdu:

Nu går jag runt med binda men det är som om det kliar ännu mer då, börjar bli nervös och orolig, tänk om det är något farligt 🙁

Det är antagligen ingen fara! Har för mig att man kan få mellanblödningar utav svamp och klåda är ju ett självklart symptom. Tycker verkligen att du bör ta mod till dig och fråga läkaren imorgon. Vad jag förstått de som så behöver de bara titta i några sekunder för att konstatera att det är svamp! Snabbt överstökat och behöver inte längre oroa dig.
Lycka till!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Fingerprints:

Det är antagligen ingen fara! Har för mig att man kan få mellanblödningar utav svamp och klåda är ju ett självklart symptom. Tycker verkligen att du bör ta mod till dig och fråga läkaren imorgon. Vad jag förstått de som så behöver de bara titta i några sekunder för att konstatera att det är svamp! Snabbt överstökat och behöver inte längre oroa dig.
Lycka till!

ack så jätte mycket! Dina svar betyder enormt mycket för mig! Ska se till att prata med läkaren imon tack åter igen! 🙂

T


   
SvaraCitera

Detveetdu:

ack så jätte mycket! Dina svar betyder enormt mycket för mig! Ska se till att prata med läkaren imon tack åter igen! 🙂

T

Inga problem! 🙂 Berätta hur det gick


   
SvaraCitera