Aviseringar
Rensa alla

Tjej som säger: "Jag knullade honom"


Ämnesstartare

Hej, jag har sett en del tjejer här som skriver typ:
"Jag knullade honom."

En tjej kan väll inte "knulla någon" [confused]
I sånna fall med strap-on eller nått sånnt typ ju.

Men i vanliga fall borde ju tjejen skriva:
"Jag blev knullad av honom."
eller möjligtvis
"Jag knullade med honom."

Inte
"Jag knullade honom."
Då betyder det ju en helt annan sak, alltså att tjejen knullade honom i röven med strap-on, typ. :/

Eller hur?
Visst är det så?
Eller vad tycker ni?


   
Citera
Ämnesetiketter

Nej. Att knulla någon = att ha sex med någon. Inte att penetrera någon osv.


   
SvaraCitera

Varför måste det vara killen som knullar någon? För att han har penis?


   
SvaraCitera

SaltaKätzchen:

Eller vad tycker ni?

Håller med dig.

Unexpected:

För att han har penis?

Yes?


   
SvaraCitera

010807:

Yes?

Förklara logiken tack?


   
SvaraCitera

Knulla är, som vissa har poängterat, ett annat ord för sex. Inte för "penetration". Så som tjej kan man absolut skriva att man knullade någon, oavsett kön, med eller utan strap-on. 😉


   
SvaraCitera

Unexpected:

Varför måste det vara killen som knullar någon? För att han har penis?

För att sex inte är jämnställt [blush]


   
SvaraCitera
Hail
 Hail

Beror väl på vem som har makten under samlaget. Om jag hade kontrollen hade jag sagt att jag knullade honom, annars blev jag knullad : )


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Unexpected:

Varför måste det vara killen som knullar någon? För att han har penis?

Nej, som jag skrev. Tjejen kan ju knulla killen med typ strap-on eller nått. Men i vanliga fall alltså..

Hezkirin:

Nej. Att knulla någon = att ha sex med någon. Inte att penetrera någon osv.

Okej, men det engelska ordet "Fuck" kan väll inte användas så iaf? Där är jag ganska säkert på att "Women fucked man" oftast betyder att tjejen knullade honom med strap-on. 🙂

Men kan det inte vara så att "knulla" kan betyda båda? Ha sex med någon, eller penetrera någon/något kanske? Eller att det kan användas på olika sätt? kanske.


   
SvaraCitera

Knulla ska tydligen ha varit ett gammalt ord för "stöta". Tror jag fick veta det under sexualkunskapen på högstadiet. Fitta var för övrigt "våt sommaräng" [blush] I alla fall så har det väl med att göra vem det är som "stöter" i sexandet. Var tjejen med och "stötte" så, får man väl säga att hon knullade honom. [y]

Edit: Den läraren var i och för sig allt annat än pålitlig, men ändå...


   
SvaraCitera

I LOL'D!

Det lät bara så seriöst! :'D [love]


   
SvaraCitera

Jag ser det som att det är den personen som bestämt i sexakten. Om hon rider honom så är det ju hon som knullat honom.


   
SvaraCitera

SaltaKätzchen:

Okej, men det engelska ordet "Fuck" kan väll inte användas så iaf? Där är jag ganska säkert på att "Women fucked man" oftast betyder att tjejen knullade honom med strap-on. 🙂

Fuck kan också användas av tjejer, som i frasen "I fucked him/her/it".

SaltaKätzchen:

Men kan det inte vara så att "knulla" kan betyda båda? Ha sex med någon, eller penetrera någon/något kanske? Eller att det kan användas på olika sätt? kanske.

Ptjae, vaginalpenetrering ses väl som sex. 😛


   
SvaraCitera

...and boom goes the dynamite


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Rivethead:

Knulla ska tydligen ha varit ett gammalt ord för "stöta". Tror jag fick veta det under sexualkunskapen på högstadiet. Fitta var för övrigt "våt sommaräng" [blush] I alla fall så har det väl med att göra vem det är som "stöter" i sexandet. Var tjejen med och "stötte" så, får man väl säga att hon knullade honom. [y]

Harpyja:

Jag ser det som att det är den personen som bestämt i sexakten. Om hon rider honom så är det ju hon som knullat honom.

Okej, det kanske låter vettigt, att tjejen kan knulla honom om det är hon som typ stöter och gör jobbet. 🙂
Men det är ändå inte det första jag kommer att tänka på när en tjej skriver att hon "knullat en kille." 😛

Och jag undrar om inte tjejerna som skriver "Jag knullade honom" i många av fallen egentligen menar att "jag knullade med honom" eller "Blev knullad av honom." 🙂

Hezkirin:

Ptjae, vaginalpenetrering ses väl som sex. 😛

Ja, okej. Jag tror jag tänkte lite på typ det som Rivethead skrev. Att knulla varit ett gammalt ord för "stöta".
Alltså tänkte jag väl att det är den som "stöter" typ. 🙂
Tror faktiskt jag hört ordet "knulla" i bemärkelsen "stöa" i vanliga icke-sexuella sammanhang nånngång. kanske.


   
SvaraCitera