Aviseringar
Rensa alla

Tjejen bryr sig om sina vänner HJÄLP


Doniko
Ämnesstartare

Tja!

Det är så att snart är det nyår och jul osv och då har min tjej och jag (inte sambo) bestämt oss för att jag ska vara med min familj och hon med sin på julafton och sen på nyår så ska vi vara enda problemet är att hon bryr sig mer om sina vänner än vad hon bryr sig om mig. Först så var jag inte pigg på att gå ut den 31a men efter et tag så gick jag med på det eftersom att jag ville vara med henne för HON va så jävla bestämd på att vara med sina vänner, efter att vi bråkat 2-3 gånger ås löste allt sig och nu när vi ska bestäms oss då vet hon inte för att hennes vänner inte har sagt något och när jag frågar vad hon vill så säger hon att hon inte vill svika någon, det kan jag förstå men jag är hennes kille hon har framtidsplaner med mig hur ska detta gå när hon just nu prioriterar sina vänner före än mig jag har aldrig gjort så mot henne och nu mår vi båda dåligt att att hon känner press för hon vet inte vad hon ska göra och jag står där och har kommit överens med min familj att jag ska ut med henne och jag är inte så pigg på att festa eftersom att jag tränar, hellre vara på ett krök isåfall än att gå ut och festa med massa idioter snälla kan någon hjälpa mig jag vet inte vad jag ska göra


   
Citera

Hon kan väl få umgås med sina vänner och så kan du som inte vill festa vara med din familj? Förstår inte ens vad problemet är. Ni kan väl ses dagen innan/efter.


   
SvaraCitera
Doniko
Ämnesstartare

Tigerdrottningen:
Hon kan väl få umgås med sina vänner och så kan du som inte vill festa vara med din familj? Förstår inte ens vad problemet är. Ni kan väl ses dagen innan/efter.

Det är så att min familj valt att åka iväg den dagen och dessutom så ska hon sova hos mig den dagen 


   
SvaraCitera
Doniko
Ämnesstartare

Doniko:
Hon kan väl få umgås med sina vänner och så kan du som inte vill festa vara med din familj? Förstår inte ens vad problemet är. Ni kan väl ses dagen innan/efter.

samt att ena hennes kompis säger elaka saker till henne om vilken dålig vän hon är osv, mesans hennes kille är desperat över att gå ifrån sin tjej


   
SvaraCitera

Doniko:

Det är så att min familj valt att åka iväg den dagen och dessutom så ska hon sova hos mig den dagen 

Kan du inte följa med? Eller har du några andra du kan hänga med under kvällen? Annars är det ingen större katastrof att inte göra något på nyår heller. Då kan hon ju komma hem till dig på natten.


   
SvaraCitera
mynona

Ni kan väl fira nyår på var sitt håll utan all dramatik? Om du vill vara hemma och ta det lugnt, så får du vara det, och om hon vill festa med sina vänner, så får hon göra det, och då får ni båda göra vad ni själva vill på nyår, och det är väl bra?

Om du oroar dig för vad din familj ska tänka när de märker att du är hemma medan hon festar, eftersom du sover hos dem (är inte säker på att jag uppfattat dig rätt här), så bör du strunta i det eller helt enkelt säga att hon hade lust att festa men du inte hade lust att festa just då.

Det är klart att man gärna är tillsammans när man är ett par, men inte hela tiden, man måste ju kunna fortsätta existera som individer och ha egna intressen och göra saker utan att den andra är med hela tiden: det är faktiskt bra för förhållandet också, annars kväver man ju varandra och skadar förhållandet.


   
SvaraCitera
Doniko
Ämnesstartare

Tigerdrottningen:

Kan du inte följa med? Eller har du några andra du kan hänga med under kvällen? Annars är det ingen större katastrof att inte göra något på nyår heller. Då kan hon ju komma hem till dig på natten.

Jag har dissat mina vänner för henne, hon är pigg på att jag kommer men ändå inte hon tror att hennes vänner som även är mina vänner ska neka mig. Jag funderar på om jag ska skit i allt istället ärlig talat jag mår både dåligt för bådas skull men mest dåligt för hennes skull


   
SvaraCitera

Antingen så hänger du med henne eller så gör det inte. Ställ inte ultimatumet att hon ska välja mellan er, det kommer inte gynna dig någonting. Och är dessutom elakt. 


   
SvaraCitera

Varför denna dramatik över detta? Spelar väl ingen roll? Om hon vill umgås lite med sina vänner så borde det la vara okej? Det kan la vara kul för dig att följa med också ifall hennes vänners pojkvänner också följer med, då kan du ju snacka med dom om du inte orkar med allt tjej tjöt... Annars kanske du kan ta med dina vänner? Eller helt enkelt bara vara hemma å ta det lugnt. Nyår ä ändå ingen big deal.


   
SvaraCitera