Aviseringar
Rensa alla

Tjejen - Du får inte kalla mig det, mår dåligt!


AntonL
Ämnesstartare

Hej, idag när jag vaknade fick jag ett sms av tjejen som gillar mig och jag gillar hon. 

Smset: Hej, helt ärligt vill jag inte att du kallar mig det, mår dåligt av det! 🙁 

( Vad jag kallar hon ) : Perfekt, Underbar, Vacker, Ängeln .

Jag frågade henne varför jag inte fick kalla hon detta. Det var för hon inte mår bra av det eftersom hon har gjort dåliga saker som hon ångrar i sitt liv.

Då sa jag : Kanske i dina egna, och andras ögon är du inte perfekt men i mina är du.

Det var då det gick över gränsen lite att hon sa om jag inte kunna sluta kalla hon dessa ord skulle hon klippa kontakten med mig för hon mår dåligt av det.

Nu är allt löst och vi är "på g" igen. Men får inte kalla henne något förutom "SÖTEE". Men föstår inte riktigt varför detta hände. Försökte få fram vad hon har gjort osv, men måste lära känna henne bättre för hon ska berätta sin livs historia för mig, då såklart! 🙂 

Hjälp, Tips tack? 🙂


   
Citera
Lyra
 Lyra

ett tips är att om hon säger att hon inte vill bli kallad det så kan det vara bra att bara säga typ "jag förstår, förlåt om jag sårat dig, ska inte kalla dig det igen, bara gillar dig" eller nåt

sen kan du fråga om det senare, om hon precis skrivit att hon inte vill bli kallad dom där grejerna för att det gör att hon mår dåligt så innebär det med stor sannolikhet att hon dessutom just då inte är på topp känslomässigt, speciellt om allt varit frid och fröjd innan och det nu plötsligt inte är det - sånt har alltid en orsak, varför det då är bättre att bara svara så smidigt så möjligt dvs inte ifrågasätta d hon säger

som du själv säger så kanske du måste lära känna henne bättre först, och innan du gör det så kan det va bra o vara lite försiktig eftersom du inte vet vad det handlar om


   
SvaraCitera

Var respektfull och kalla henne inte det, simple as that.


   
SvaraCitera

Det kan vara påfrestande att bli dyrkad på det sättet, när man själv inser att man bara är en vanlig människa. 


   
SvaraCitera

MaximusPrime: Var respektfull och kalla henne inte det, simple as that.

+1!


   
SvaraCitera
AntonL
Ämnesstartare

MaximusPrime:
Var respektfull och kalla henne inte det, simple as that.

Maximus. Jag har träffat denna tjejen under ungefär en månad och vet ca 60% om henne. Enligt allt hon berättat, vi gjort och gått igenom tillsammans så tycker jag att hon är underbar, bäst, perfekt. I MINA ÖGON. 

Därför stör jag mig på varför jag inte får kalla henne dessa saker då detta är mina åsikter och tankar om en viss person. 

Men jo visst, klart man ska vissa respekt till tjejen man gillar det håller jag med dig om till 110% 🙂 


   
SvaraCitera
AntonL
Ämnesstartare

Lyra:
ett tips är att om hon säger att hon inte vill bli kallad det så kan det vara bra att bara säga typ "jag förstår, förlåt om jag sårat dig, ska inte kalla dig det igen, bara gillar dig" eller nåt

sen kan du fråga om det senare, om hon precis skrivit att hon inte vill bli kallad dom där grejerna för att det gör att hon mår dåligt så innebär det med stor sannolikhet att hon dessutom just då inte är på topp känslomässigt, speciellt om allt varit frid och fröjd innan och det nu plötsligt inte är det - sånt har alltid en orsak, varför det då är bättre att bara svara så smidigt så möjligt dvs inte ifrågasätta d hon säger

som du själv säger så kanske du måste lära känna henne bättre först, och innan du gör det så kan det va bra o vara lite försiktig eftersom du inte vet vad det handlar om

Tack så mycket Lyra! 🙂 Allt är löst nu bara det, att allt hände så plötsligt så blev rätt chockad vid situationen. Jag älskar seriöst tjejen och ska vissa hon min respekt. 

Vill hon inte bli kallad dessa ord så, fine by me. 

Det är bara det att om det nu blir ett förhållande i mellan oss så kan det bli väldigt lamt om vi inte ska ge varandra komplimanger och vad vi tycker om varandra


   
SvaraCitera

AntonL: Det är bara det att om det nu blir ett förhållande i mellan oss så kan det bli väldigt lamt om vi inte ska ge varandra komplimanger och vad vi tycker om varandra

Nej, tvärt om så var dessa komplimanger så ohyggeligt lama att jag till fullo förstår varför tjejen i fråga beter sig som hon gör.


   
SvaraCitera
reben

AntonL: Det är bara det att om det nu blir ett förhållande i mellan oss så kan det bli väldigt lamt om vi inte ska ge varandra komplimanger och vad vi tycker om varandra

kanske blir skillnad när ni väl känner varandra mer


   
SvaraCitera
Yaren

Hm. Vad svårt. Att inte kunna ta emot komplimanger är väl en sak, men om ni ska bli något mer är det viktigt att ni bryr er om varandra och att ni kommunicerar. du får väl vara ett stöd för henne och låta bli att kalla henne det och visa din uppskattning på andra sätt. 

Och tänk att hon heter henne i objektsform. 


   
SvaraCitera
Yaren

*tänk på att 


   
SvaraCitera
AntonL
Ämnesstartare

reben:

kanske blir skillnad när ni väl känner varandra mer

Ah, tänkte det med.


   
SvaraCitera
AntonL
Ämnesstartare

Panda:

Nej, tvärt om så var dessa komplimanger så ohyggeligt lama att jag till fullo förstår varför tjejen i fråga beter sig som hon gör.

Detta håller jag inte med dig om på nått sätt alls. 


   
SvaraCitera

AntonL:

Detta håller jag inte med dig om på nått sätt alls. 

Tur att du kom hit och fick en objektiv bedömning från tredje part då.

Blir olustig av bara tanken. Även 'SÖTEE' är ju långt gånget över gränsen då även detta får en till kväljningar.


   
SvaraCitera
AntonL
Ämnesstartare

Panda:

Tur att du kom hit och fick en objektiv bedömning från tredje part då.

Blir olustig av bara tanken. Även 'SÖTEE' är ju långt gånget över gränsen då även detta får en till kväljningar.

Jo visst är SÖTEE fjöntigt. 

Men du Pandan. Fixa du en flickvän eller fru för den delen om du inte redan har det. 

Testa och inte ge henne komplimanger. Enligt mig ska man ge komplimanger till tjejen så hon mår bra och blir glad. 

Visst är det kanske över gränsen och skriva sånt här när man inte har ett förhållande men då vi båda gillar vandra så har man ju sina egna val eller hur?


   
SvaraCitera