Aviseringar
Rensa alla

Tjejen tar inge Initiativ.


Ämnesstartare

Jag 17 och tjejen 16 år, 2 veckor tillsamans.

Jag har märkt hon tar inge initiativ, alltid jag som frågar om vi ska ses eller göra nåt, har hänt någon gång fast då äre mera kom ut med mej å min kompis, inte vad jag förväntar mej: ska vi 2 göra nåt eller får jag sova hos dej inatt.

De är jobbigt för om jag frågar hela tiden känner jag mej jobbig.
Inte bara min tjej utan har märkt många tjejer är så.
Dom kan oxå i mindre bannor inte ta initiativ att välja film, bio, va man ska göra/äta, när man ska mötas osv...


   
Citera
Ämnesstartare

OPS!
Frågan är alltså varför är många tjejer så och va kan man göra åt de? [bigcheers]


   
SvaraCitera

Obs är med ett b och inte med ett p.

Tjejer tillåts ta mindre plats i samhället pga könsroller, så hon väntar sig väl att du ska ta stegen. Men det till trots är tjejer ingen homogen grupp så det bästa svaret får du från henne personligen och inte ungdomar.se.


   
SvaraCitera

   
SvaraCitera
mynona

cynkz:

Frågan är alltså varför är många tjejer så och va kan man göra åt de? [bigcheers]

Varför det är så är pga gamla normer och traditioner, men sådant ska man strunta i.

Lösningen är att ignorera henne och låta bli att ta initiativ tills hon gör det.


   
SvaraCitera

Visa mer kuk! Du verkar för originell & allmänt mesig.


   
SvaraCitera

Tjejer/kvinnor/madrasser är såna som tycker väldigt mycket när det gäller andra, men väldigt lite när det gäller dom själva.


   
SvaraCitera

jag tror det handlar om att hon är blyg och tycker de känns jobbigt att ni två är ensamma, sånt brukar ju gå över efter ett tag..i början är de alltid knepigt. vi tjejer är rätt duktiga på att låta killarna ta initiativ också.
Men du lär märka om hon gillar dig och vill fortsätta träffas, då kmr hon garanterat börja höra av sig också[smile]


   
SvaraCitera

high.blogg.se:

då kmr hon garanterat börja höra av sig också[smile]

Vet inte om det hjälper riktigt men jag vet flera tjejer som inte hör av sig till killar alls bara för att de inte behöver det.
En tjejkompis sa sist att hon inte hört av sig till sin kille på två år bara för att hon vet att han kommer höra av sig och när jag frågade vad hon skulle göra om han inte gjorde det så svarade hon enkelt att hon inte skulle bry sig direkt om det.

OnT: kompis var du glad att du får ta initiativ istället för att hon tvingar med dig på massa skit som suger och du tycker är tråkiga.


   
SvaraCitera

Pappbox:

hon inte skulle bry sig

bryr man sig inte om sin partner hör av sig elr inte så låter de ju som nåt är fel..


   
SvaraCitera

high.blogg.se:

bryr man sig inte om sin partner hör av sig elr inte så låter de ju som nåt är fel..

Vi pratade om det och hon ansåg mest att om han försvann var det rätt lätt att skaffa en ny bara.
Vet ju en annan tjej på jobbet som dumpade sin kille för att han inte tyckte att hon skulle gå ut och supa varje helg


   
SvaraCitera

Pappbox:

om han försvann var det rätt lätt att skaffa en ny bara.

Somsagt, låter ju som nåt är fel i den relationen [crazy]

Pappbox:

Vet ju en annan tjej på jobbet som dumpade sin kille för att han inte tyckte att hon skulle gå ut och supa varje helg

De är skillnad


   
SvaraCitera

high.blogg.se:

De är skillnad

Hon kunde undvara sin kille till förmån för annat utan tveksamhet.Visst försökte han kontrollera sin tjej men ändå.
Poängen är att om tjejen inte hör av sig är det inget konstigt alls.


   
SvaraCitera

Det här måste stanna mellan oss, man och man emellan.

För det första.. Passa dig för krångliga fruntimmer med sex rädsla. Stöter du på någon som inte vill släppa till hålet, så bara byt. Skaffa dig en bred arslad som kan föda ungar.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Historien:

Det här måste stanna mellan oss, man och man emellan. För det första.. Passa dig för krångliga fruntimmer med sex rädsla. Stöter du på någon som inte vill släppa till hålet, så bara byt. Skaffa dig en bred arslad som kan föda ungar.

Vet inte hur jag ska svara riktigt xD
kan bara säga är inte oskuld men sex är inte något jag äns bryr mej om faktiskt.
Jag vill ha en flickvän som oxå är min bästa vän å gör mej glad


   
SvaraCitera