Aviseringar
Rensa alla

Tjejer ?


Ämnesstartare

mediakatt:

Det där är säkert en helt logisk tankekedja om man antar att kvinnors val av kläder helt avgörs av hur urringningen på dessa ser ut

Aldrig sagt att det gäller alla. Om det är så att urringning enbart finns till som portabel luftkonditionering så vänder jag mig i frågan.

Men de kvinnliga brösten är förmodligen den enskilt mest tydliga sexsymbolen och givetvis vill många, om inte de flesta kvinnor visa upp dessa. Varför skulle det vara så ologiskt?

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

Cleavage is the space between a woman's breasts lying over the sternum revealed by a garment with a low neckline. It is associated with low-cut women's clothing, such as evening gowns, swimwear, casual tops and other garments, designed to emphasize the display of breasts.

Some people regard use of cleavage as a form of feminine flirting or seduction, within the confines of community, peer group and personal standards of modesty, as much as for its aesthetic or erotic effect. Many women use cleavage to enhance their sexual attractiveness.

http://en.wikipedia.org/wiki/Cleavage_%28breasts%29

Sedan behöver det givetvis inte gälla alla. Finns säkert de som har det av andra anledningar och av olika anledningar beroende på tillfälle. Faktum är dock att dess primära användningsområde är för uppvisning.


   
SvaraCitera

För det första:

Gå in en klädaffär för tjejer, eller tjejavdelningen på en vanlig, räkna hur många av överdelarna som saknar urringning. Kom tillbaka upplyst.

För det andra:

Många med väl tilltagna byst tycker också det är obehagligt att ha dessa trängandes innanför tyg och då är det bekvämare med urringning.

För det tredje:

Sedan, självklart, beror det ju på vem som tittar, vilket vem som helst torde kunna räkna ut. Även om de klär upp sig gör de inte detta för alla killar och/eller tjejer, så förutsätt inget.


   
SvaraCitera

FreeWay89:

Aldrig sagt att det gäller alla.

Nej, inte uttryckligen. Jag har inte heller sagt att du utttyckligen påstått det, så vadan kommentaren?

FreeWay89:

Men de kvinnliga brösten är förmodligen den enskilt mest tydliga sexsymbolen och givetvis vill många, om inte de flesta kvinnor visa upp dessa.

Vad fick dig att anta det? Jag ser det inte på något vis givet att man skulle vilja visa upp vad du ser som en symbol för sex.

FreeWay89:

Varför skulle det vara så ologiskt?

Det ologiska är inte att en del kvinnor har urringade kläder för att visa upp sina bröst. Det ologiska är att du antar att kvinnor överlag väljer sina kläder beroende på hur urringade dessa är, vilket är helt fel.


   
SvaraCitera

vad tycker tjejer om män som har pygméigelkottar som husdjur???

obs måste veta.


   
SvaraCitera

Supply and Demand:

Ja, allt jag gör är för att ge sextonåriga pojkar stånd.

Jag visste det!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mediakatt:

Nej, inte uttryckligen. Jag har inte heller sagt att du utttyckligen påstått det, så vadan kommentaren?

mediakatt:

Det där är säkert en helt logisk tankekedja om man antar att kvinnors val av kläder helt avgörs av hur urringningen på dessa ser ut

mediakatt:

Vad fick dig att anta det?

Eftersom de mänskliga brösten är unika bland primaterna, säkert unika inom de flesta andra däggdjur med då de är ''svullna'' under majoriteten av kvinnans liv.

Dess primära roll som födokälla för nyfödda barn utger 0,000000000000001% (lätt räknat [wink]) av tiden som brösten finns.

De består av 2/3 av fett, resten för mjökkörtlar och annat som dessutom svullnar mer när hon sedan får barn.

Så jag frågar dig: Vad är brösten till för? [cool]

mediakatt:

vilket är helt fel.

Jo du måste vara alla världens kvinnors representant... [rolleyes]


   
SvaraCitera

kosjka:

vad tycker tjejer om män som har pygméigelkottar som husdjur???

obs måste veta.

Sexigt med sådant intresse osv.


   
SvaraCitera

FreeWay89:

Eftersom de mänskliga brösten är unika bland primaterna, säkert unika inom de flesta andra däggdjur med då de är ''svullna'' under majoriteten av kvinnans liv.

Jaha, okej, så ditt antagande om att de flesta kvinnor vill visa upp sina bröst bygger på att... de finns? Smart.

FreeWay89:

Jo du måste vara alla världens kvinnors representant...

Eller så känner jag fler kvinnor än mig själv.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mediakatt:

Jaha, okej, så ditt antagande om att de flesta kvinnor vill visa upp sina bröst bygger på att... de finns?

Nej mina antaganden bygger på det faktum att det forskats av zoologer och andra eftersom, som dagt, de mänskliga kvinnobrösten är väldigt speciella ur en ren biologisk synvinkel.

Bröstens primära roll, som jag redan tagit upp är att föda avkomman.
Det är konstigt, kanske till och med dumt att ha extra massa och vikt att bära runt på om dessa används ytterst liten del av kvinnans liv, speciellt onödigt eftersom de ändå svullnar upp när mjölken kommer.

Därför har forskare, inte jag. Dragit den slutsatsen.

Om det är så att du sitter och klämmer på en annan källa till de kvinnliga bröstens sekundära funktion så får du hemskt gärna upplysa om det.

mediakatt:

Eller så känner jag fler kvinnor än mig själv.

So? Jag har väl kvinnliga kamrater och familjemedlemmar själv?
Alltid så trevligt när tjejer ska avfärda män så fort de kommer inte på ''deras'' område. Jag kan ju givetvis inte veta någonting om tjejer då jag är kille. [rolleyes]

Lika mycket som jag kan göra fel antagningar och generaliseringar så kan även du det.


   
SvaraCitera

FreeWay89:

Därför har forskare, inte jag. Dragit den slutsatsen.

Nej. Du har dragit den slutsatsen och har skrivit den här. Om du inte känner för att stå för vad du säger så kan du ju hänvisa till en seriös vetenskaplig undersökning där det framgår att de flesta kvinnor bär urringade kläder för att de vill visa upp sina bröst.

FreeWay89:

Om det är så att du sitter och klämmer på en annan källa till de kvinnliga bröstens sekundära funktion så får du hemskt gärna upplysa om det.

Jag har inte uttalat mig om brösts funktion, så varför skulle jag vilja göra det?

FreeWay89:

So? Jag har väl kvinnliga kamrater och familjemedlemmar själv?

Och ändå har du inte lyckats notera att de inte bär kläder med exakt likadan urringning varje dag, vilket är den rimliga konsekvensen av att deras klädval helt avgörs av urringningen på dessa.

FreeWay89:

Alltid så trevligt när tjejer ska avfärda män så fort de kommer inte på ''deras'' område.

Kan det måhända bero på att du försöker uttala dig om hur kvinnor resonerar trots att du så uppenbart inte har en aning om det, utan utgår ifrån dina upplevelser?


   
SvaraCitera

stereo total:

Sexigt med sådant intresse osv.

ok, najs. grönt för mig att skaffa nu!!!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mediakatt:

Du har dragit den slutsatsen och har skrivit den här.

Jag har dragit den slutsatsen efter av vad jag har läst om ämnet + egna observationer givetvis.

Jag har givit dig wikikälla (och innan du avfärdar allt som har med wikipedia) så har även de sina källor. Skrolla ner vettu [wink]

Sedan när jag söker på google efter diverse undersökningar och annat så kommer mest saker om bröstcancer upp. Med mer tid och ork så är det möjligt att jag skulle leta rätt på det.

Men känner att det är helt onödigt att försöka bevisa något för en obstinat och självgod person som dig själv.

Så för tillfället har jag bara ett exempel:

http://video.google.se/videoplay?docid=8307598817089464838#

mediakatt:

Och ändå har du inte lyckats notera att de inte bär kläder med exakt likadan urringning varje dag

Gisses... Är du korkad på riktigt eller är det något test?

FreeWay89:

Sedan behöver det givetvis inte gälla alla. Finns säkert de som har det av andra anledningar och av olika anledningar beroende på tillfälle.

Givetvis kanske inte en tjej vill visa upp brösten HELA tiden, men vissa plagg är som sagt lite designade för att attrahera det motsattakönet, eller vem man nu riktar det mot.

mediakatt:

Kan det måhända bero på att du försöker uttala dig om hur kvinnor resonerar trots att du så uppenbart inte har en aning om det, utan utgår ifrån dina upplevelser?

Haha och det gör INTE du? Tillåt mig att skratta...


   
SvaraCitera

FreeWay89:

Jag har givit dig wikikälla (och innan du avfärdar allt som har med wikipedia) så har även de sina källor. Skrolla ner vettu

Den enda del av din wikikälla som överhuvudtaget ens är i närheten av att beröra det du påstår är inledningen, och den saknar källhänvisningar.

FreeWay89:

http://video.google.se/videoplay?docid=8307598817089464838#

Tror du att jag kommer titta igenom ett 50 minuter långt videoklipp som kanske är relevant för det du säger? Verkligen?

FreeWay89:

Gisses... Är du korkad på riktigt eller är det något test?

Ja, jag tycker också att det är förvånande att du inte tänker igenom dina påstående så pass långt att du inser vad det du säger faktiskt innebär.

FreeWay89:

Givetvis kanske inte en tjej vill visa upp brösten HELA tiden, men vissa plagg är som sagt lite designade för att attrahera det motsattakönet, eller vem man nu riktar det mot.

Jaha, så du har bestämt dig för att kvinnor enbart vill visa upp brösten ibland nu? Förändrar det dina tidigare påståenden eller vidhåller du fortfarande att kvinnor bär urringade plagg för att visa upp brösten?

FreeWay89:

Haha och det gör INTE du? Tillåt mig att skratta...

Om du på fullt allvar ser "Sen att tjejer använder urringning är ju givetvis ett sätt att visa upp dom, annars hade de inte haft de typerna av kläder." som ett korrekt uttalande så är det rätt tydligt att din uppfattning om inte har så mycket med verkligheten att göra.

Jag tycker inte att det är särskilt konstigt att tjejer avfärdar dig när du försöker förklara hur de tänker och struntar i att de inte håller med dig. Att du faktiskt förvånas över det är väl skrattretande om något.


   
SvaraCitera

FreeWay89:

Är nu helt övertygad om att du är en bitter liten oskuld som går och fånstirrar på bröst hela dagarna.


   
SvaraCitera

isola:

Är nu helt övertygad om att du är en bitter liten oskuld som går och fånstirrar på bröst hela dagarna.

[love]

tänkte skriva exakt det men såg att du hunnit före [blush]


   
SvaraCitera