Aviseringar
Rensa alla

Tjejer!


Ämnesstartare

Hej

Jag pratar med en tjej och vi har haft bra kontakt ett bra tag nu,vi båda är lite flirtiga mot varandra..Bara positivt..

Nu känns de lite hopplöst dock,jag måste erkänna jag är kär i henne och hon e istort sett de enda jag tänker på..MEN nu är de så att vi har inte pratat på nätet på 1 1/2 vecka..bara några sms då o då..Nu när vi äntligen pratade igår så tyckte jag hon va mycket mer kortfattad i sina svar och inte riktigt som vanligt..
De har verkat positivt som de finns intresse för mig,o jag fixade en julklapp till henne,(distansrelation) så jag berättade att jag fixat biljetter till något..

De kändes inte som hon blev överlycklig för de som jag hoppats..
Just nu vet jag inte alls vad jag ska tro,känns bara hopplöst.. Vi är inget par och jag vet inte riktigt om jag vågar utrycka mina känslor för mycket,kanske skrämmer henne..

Hon har aldrig varit duktig på o ta kontakt på nätet,oftast jag i 9 fall av 10 så är de jag som bjuder in när vi ska snacka,,sms kommer de då o då..

Börjar fundera på om hon verkligen vill prata med mig, dock lämnar hon aldrig konversationen heller,brukar vara jag som måste sluta eftersom klockan springer iväg..

Vi har träffats några gånger och jag vill absolut träffa henne fler gånger,hon är en toppen tjej..
Men de e hela tiden jag som måste ta initiativet och de får mig o tänka,,vill hon verkligen eller är tjejer så??

Vad tror ni? Jätteglad för all seriös hjälp!!


   
Citera
Ämnesstartare

Du är bara en nörd som hon chattar med när hon inte är med sina kompisar.


   
SvaraCitera

Gå inte för fort fram då. Köper du en spontan julklapp och skickar till en människa som du itne träffat (jag uppfattade det så) så skulle i alla fall jag skrämmas iväg.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Harpyja:

Gå inte för fort fram då. Köper du en spontan julklapp och skickar till en människa som du itne träffat (jag uppfattade det så) så skulle i alla fall jag skrämmas iväg.

Jo vi har träffats 4 ggr.. två träffar helt själva,två gånger på jobbet...


   
SvaraCitera

henke4545:

Jo vi har träffats 4 ggr.. två träffar helt själva,två gånger på jobbet...

Du kanske inte är lika intressant längre och bara klagar på dig själv, pillar på ett instrument eller pratar om din hobby dagarna i ända.
Eller så haru sagt att du är oskuld och det inte är hennes grej.


   
SvaraCitera

henke4545:

!

Image

Tolka det hur du vill


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Usch svårt läge, känner igen det en del också. Var inte för desperat vad du gör. Försök ta fram dina goda sidor, visa att du gör att lita på. Överdriv inte med komplimanger o sånt, gör bara att hon ev. inte tycker hon kan matcha tillbaka det just nu. Var lugn o trevlig och fokusera på det ni har gemensamt, men försök inte göra nån poäng av det, var ev. lite djup o personlig men inte på ett påträngande sätt. Hon ska vara glad att hon kan prata med dig.

Så tror jag! 😛


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag förstår det där med att man blir lite paranoid eller vad man ska säga om en tjej är lite annorlunda än vad hon brukar vara, känner igen det så in i helsike.

Det behöver ju inte vara någonting alls. Om du träffar henne irl så kan du ju fråga henne om det är nåt, ifall hon verkar konstig irl också, för på nätet så är det väldigt svårt och tyda sådant.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Harpyja:

Du kanske inte är lika intressant längre och bara klagar på dig själv, pillar på ett instrument eller pratar om din hobby dagarna i ända.
Eller så haru sagt att du är oskuld och det inte är hennes grej.

Jag försöker o inte bara prata om min hobby utan lyssnar även på hennes hobby,hästar då.. Fast jag inte är så intresserad av det så visar jag mitt intresse för de.. de tycker jag är ett plus..

kärlekenframförallt:

Usch svårt läge, känner igen det en del också.

Jo de e verkligen svårt läge, jag vet inte riktigt hur jag ska göra..Men ditt förslag verkar klokt..
Ska försöka satsa på de..

Kan ju nämna att vi pratade igår och hon va irriterad på sin telefon som inte fungerade och skulle skälla ut butiken eftersom de varit mycket problem.. Så de blev ju ett bra samtalsämne och hon va precis som vanligt,så jag började tänka positivt igen..

Men så gjorde hon en tabbe.. Hon felpostade ett inlägg till mig.. "gillar när du ler" de kom till mig istället och de kändes inte alls bra, vem pratar hon med,??så säger hon inte till mig...

Va jättenära o bryta ihop (jag gillar henne verkligen jättemycket) och bara lämna chatten o glöma henne men som tur var stannade jag kvar och de blev snabbt bättre igen..
Jag kan ju säga de att jag haft en jobbig dag om jag gett upp så.. och hon hade säkert undrat varför...

Sen kom vi in på ett trevligt ämne,nämnligen när jag vågade ta kontakt med henne.. och biljetterna hon fick i julklapp.. jag frågade eftersom hon inte verkade jättejättelycklig över dem om de blivit nåt problem.. Om hon kanske har en kille som inte skulle acceptera om vi gick ut på något.. Hon kanske bara ville vara snäll mot mig o ha mig som en reserv och därmed inte tacka nej...
Fick iaf svaret att hon inte hade nån kille o ta hänsyn till så de låter ju ändå rätt positivt..

Så jag hoppas ju de finns en chans o "fånga" henne...Men när hon felpostade de så sved de ordentlig altså..

Aldrig träffat en sån härlig tjej som passar mig så bra, hon är precis som den tjej jag letat efter och drömt om.. Så de skulle ju knäcka mig om jag inte får henne, tänker ständigt på henne och har svårt för o somna varenda kväll..


   
SvaraCitera

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera