Aviseringar
Rensa alla

Tjejer bryr sig BARA om utseende


Ämnesstartare

Allt annat ni säger är en lögn. En  attraktiv kille kan vara kriminell, mördare, alkoholist, elak, rasist, sexist, blyg, dum, psykopat, nazist, fattig, men ändå få tjejer från alla samhällsklasser på löpande band.

Fråga: Varför ljuger ni? Varför kan ni inte säga som det är?


   
Citera
Ämnesstartare

Min bittra sida är böjd att hålla med


   
SvaraCitera

Det är banne mig så sant som det är sagt. Fast det finns undantag. Om min flickvän skulle utgått från utseende skulle jag vara singel.Blink


   
SvaraCitera

Tycker att maskulinitet och social status verkar viktigare, om vi nu ska generalisera och vara bittra. 

Killar har enligt mig en större tendens att värdera utseende över allt annat när det kommer till val av partners. Ser oftare snygga tjejer med mindre fagra killpartners än tvärtom. 

Tjejer är däremot mer måna om deras egna utseende än vad killar är, rent generellt.


   
SvaraCitera
mynona

Alla bryr sig bara om utseende. och sprit

Proteus: Ser oftare snygga tjejer med mindre fagra killpartners än tvärtom.

Ja. brukar bli glad de få gånger jag har sett en ful tjej med en snygg pokvän

Proteus: vara bittra.

Ja!HjärtaHjärta


   
SvaraCitera

Alla vill väll ha någon som finner en i smaken, det oavsett vad man själv har för könstillhörighet Icke!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag har alltid sett människor som likadana, men de senaste årens rabiata separering av könen har börjat övertyga mig om att den kvinnliga rasen fungerar annorlunda än vi andra.

Med det inte sagt att de enbart tänker på yta, det är något rätt universellt, jag själv är rätt dömande vad gäller utseende med trots att jag själv har ett allt annat än förmånligt sådant och borde veta bättre/hur det känns att bli dömd etc. etc. Men ja, det finns definitivt något i flickebarnens hjärnor som får dem att dras till vad som i folkmun brukar betitlas "rövhål" , att "sparka nedåt" är en högst attraktiv egenskap hos dessa primitiva kreatur som saknar insyn i värdet av intellektuella egenskaper, gemenskap och samförstånd människor emellan.

Det är därav min ståndpunkt att ta avstånd från eder antiidealistiska hållning och enbart betrakta er på avstånd som estetiska objekt tills dess att jag kan finna mig en man som intresserar mig eller leva ensam resten av mina dagar, högst troligt oavsett gällande beskådning, men med en stolthet istället för skam.


   
SvaraCitera

d ljuger för att framstå som bättre m'nniskor
jävla kvinnfölk.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anonym987:
Det är banne mig så sant som det är sagt. Fast det finns undantag. Om min flickvän skulle utgått från utseende skulle jag vara singel.Blink

Kan säga samma sak här 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Proteus: Killar har enligt mig en större tendens att värdera utseende över allt annat när det kommer till val av partners. Ser oftare snygga tjejer med mindre fagra killpartners än tvärtom.

tjejers krav är att killar ska vara minst en 7+. killarna i gymmen som sliter som åsnor tävlar om de absolut mest oattraktiva tjejerna som ingen vill ha. 10% procent av killar dominerar 80%-90% av tjejerna. med andra ord har tjejer mycket högre krav på killar.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mynona: Alla bryr sig bara om utseende. och sprit

varför klassas de flesta killar (ungefär 80%) som "fula"? tjejer har mycket högre krav på killar och är därmed mycket mer utseendefixerade.

Armagedon: Alla vill väll ha någon som finner en i smaken, det oavsett vad man själv har för könstillhörighet

man kan inte förvänta sig vara värd en 8 när man själv är en 5 utan att kompensera med status, pengar


   
SvaraCitera

Utsidan ger insidan en chans. 
Varför vi ljuger vet jag tyvärr inte. Kanske för grupptryck idk.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Vill du se mina ex?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

schim:
Vill du se mina ex?

ah


   
SvaraCitera

devax:

tjejers krav är att killar ska vara minst en 7+. killarna i gymmen som sliter som åsnor tävlar om de absolut mest oattraktiva tjejerna som ingen vill ha. 10% procent av killar dominerar 80%-90% av tjejerna. med andra ord har tjejer mycket högre krav på killar. 

Hur mycket du än gymmar kommer det inte att ge dig ett snyggt ansikte. Det finns dessutom väldigt många tjejer som finner biffiga kroppar fula och oattraktiva. 
 
Jag tror definitivt att tjejer rent generellt har lägre utseendemässiga krav på partners än vad killar har och att de rent generellt värderar personliga egenskaper (inte nödvändigtvis bra sådana) högre. Kom igen, du kan väl inte påstå att det är vanligare att se utseendemässigt välsignade killar tillsammans med mindre lyckligt lottade tjejer än tvärtom? 

Tjejer har förmodligen fler krav, men de har knappast högre krav vad gäller utseende.


   
SvaraCitera