Aviseringar
Rensa alla

Tjejer bryr sig BARA om utseende


Ämnesstartare

devax: En  attraktiv kille kan vara kriminell, mördare, alkoholist, elak, rasist, sexist, blyg, dum, psykopat, nazist, fattig, men ändå få tjejer från alla samhällsklasser på löpande band

attraktiv är han väl då typiskt sett inte genom att vara snygg utan genom att ha en vinnande attityd / "självförtroende"


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

lol


   
SvaraCitera
Ämnesstartare
  • Rohypnol

Brukar funka


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Definiera en attraktiv kille.


   
SvaraCitera

Nä. Tror att många kvinnodjur däremot tänker på vem som skulle bli den ultimata pappan till avkomman.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

du kan negga eller testa sömpiller


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

devax:
Allt annat ni säger är en lögn. En  attraktiv kille kan vara kriminell, mördare, alkoholist, elak, rasist, sexist, blyg, dum, psykopat, nazist, fattig, men ändå få tjejer från alla samhällsklasser på löpande band.

Fråga: Varför ljuger ni? Varför kan ni inte säga som det är?

Deprimerad eller?

Kvinnor gillar män som har utseende och personlighet, har man bara en av dessa egenskaper så blir det svårare men det går ändå att få till det.

Har man dock varken utseende eller personlighet, vilket är fallet med mig, så är det helt kört. Är inte ens lönt att dejta/flörta med kvinnor, jag vet redan att jag kommer bli nobbad och att det inte finns en enda kvinna på jorden som kan finna mig attraktiv. Jag har inte ens en chans att få vara vän med dom. Bara män som vill vara vän med en.....känns som att män har mindre krav, synd att man inte är bög.


   
SvaraCitera

jag uppfattar det helt tvärtom.
tillomed en ugly mofo som jag har haft en del kvinnligt sällskap.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

silver judas:
jag uppfattar det helt tvärtom.
tillomed en ugly mofo som jag har haft en del kvinnligt sällskap.

Då har du en skön personlighet.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ts: 
Vad man tycker är attraktivt är subjektivt, jag brukar dras till de som inte följer normen.. Normen: Muskler, lång, grova käkben, breda axlar, gillar sport, okänslosam osv osv.

Killar som inte följer normen ses som "omanliga" och måste därför utveckla sin personlighet mycket för att väga upp det. Medans killar som följer normen är "manliga" (lol) och då får det lättare i samhället pga sitt utseende/intressen. 

Man kan bli attraherad av en personlighet. Man kan bli attraherad av killar som klarar av att diskutera djupa ämnen utan att börja prata om sina adidasbyxor eller gymmet. 

Observera att det här är en teori och påstår inte att precis ALLA killar som följer normen hyfsat är blåsta. 

Sen kan vem som helst kan vara sexist, rasist, elak, korkad osv. 

Om en "snygg" kille som uttryckligen är sexist, rasist, elak och korkad ändå får en partner, vad säger det då om partnern? 

Om partnern vill vara tillsammans med den "snygga" killen bara för att han är "snygg" så är det ett extremt ytligt förhållande. 

Annars så brukar man vilja ha ungefär samma världssyn som sin partner. Så om förhållandet inte är ytligt så kanske den "snygga killens" partner också är sexist, rasist, elak och korkad. (Inte för att korkad nödvändigtvis behöver vara så negativt, samt vad är elak?).

"Tjejer bryr sig bara om utseende, till och med en kille som är såhär får en tjej"

Men är den tjejen något du vill ha då? Om det inte är så, varför skapar du den här tråden? För att tjejer är ONDA som BARA bryr sig om utseende? Visst, det är ingen nyhet, det finns massvis med ytliga tjejer. Det finns massor av tjejer som inte är ytliga också. Det finns och kommer nog alltid finnas massvis med ytliga personer, inte bara tjejer. Varför lägga ner så mycket energi på de?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

skriver en roman...Cool

eller något.


   
SvaraCitera
Kudhos

tror inte det


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

devax: : Varför ljuger ni? Varför kan ni inte säga som det är?

Jag ljuger inte, du har delvis rätt. Utseende är viktigt, ja. Frågan är vad du hade tänkt att göra åt saken.. Om jag förstår dig rätt är du inte särskilt snygg. Alla människor kan vårda sitt yttre.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nej, det är inte så att det är Hugh Hefners utseende som gör att han har många flickvänner, eller? För att attrahera kvinnor behövs självförtroende och personlighet, samt gärna bra social/ekonomisk status. Utseende kommer någonstans efter detta.

För tjejer är det tvärtom, det är främst deras utseende som attraherar killar.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Proteus: Hur mycket du än gymmar kommer det inte att ge dig ett snyggt ansikte. Det finns dessutom väldigt många tjejer som finner biffiga kroppar fula och oattraktiva.

det jag menar är kraven för killar i gymmet är ungefär 2  intensiva år med kost och allt medan tjejer behöver bara gå ner i vikt. det var ett exempel för att ge insyn i ämnet.

Proteus: Jag tror definitivt att tjejer rent generellt har lägre utseendemässiga krav på partners än vad killar har och att de rent generellt värderar personliga egenskaper (inte nödvändigtvis bra sådana) högre.

tjejer påstås värdera självförtroende för att göra en approach. är en han oattraktiv blir han automatiskt stämplad som creep.

Proteus: Tjejer har förmodligen fler krav, men de har knappast högre krav vad gäller utseende.

vilka krav? notera att jag talar innanför åldern 15-30 innan de stadgar sig för familjelivet med lämplig provider.

thl*kt N.: attraktiv är han väl då typiskt sett inte genom att vara snygg utan genom att ha en vinnande attityd / "självförtroende"

han ska vara snygg. minst en rolig med högt självförtroende i 6-7 och sedan minskar självförtroende/status/ekonomi betydelse ju mer attraktiv killen är.

Polska: Har man dock varken utseende eller personlighet, vilket är fallet med mig, så är det helt kört. Är inte ens lönt att dejta/flörta med kvinnor, jag vet redan att jag kommer bli nobbad och att det inte finns en enda kvinna på jorden som kan finna mig attraktiv. Jag har inte ens en chans att få vara vän med dom. Bara män som vill vara vän med en.....känns som att män har mindre krav, synd att man inte är bög.

är man "ful" är det kört såvida man inte är rik. 


   
SvaraCitera