Aviseringar
Rensa alla

Tjejer bryr sig BARA om utseende


Ämnesstartare

silver judas: jag uppfattar det helt tvärtom.
tillomed en ugly mofo som jag har haft en del kvinnligt sällskap.

alla vill inte vara "brodern" eller "känslokudden" för tjejer.

Zodd: För tjejer är det tvärtom, det är främst deras utseende som attraherar killar.

det är när de har legat och lekt klart och ska skaffa familj som ditt inlägg svarar på. 

obtruncant: Frågan är vad du hade tänkt att göra åt saken.. Om jag förstår dig rätt är du inte särskilt snygg.

är nyfiken och intresserad av hur folk tänker.

obtruncant: Alla människor kan vårda sitt yttre.

det kan tyvärr inte alla.

FrustreradLurifax:
ts: 
Vad man tycker är attraktivt är subjektivt, jag brukar dras till de som inte följer normen.. Normen: Muskler, lång, grova käkben, breda axlar, gillar sport, okänslosam osv osv.

såklart passar inte alla tjejer i min beskrivning. sedan är killar knappast mycket bättre. är intresserad av hur folk resonerar i detta forum.


   
SvaraCitera

devax: vilka krav? notera att jag talar innanför åldern 15-30 innan de stadgar sig för familjelivet med lämplig provider. 

Självförtroende, maskulinitet, humor, social status... även killar med medelmåttiga eller rent av fula utseenden tenderar att ses som attraktiva med hjälp av dessa attribut. Detsamma gäller inte alls i lika stor utsträckning omvänt. Alltså har tjejer lägre krav på killars utseende än tvärtom, rent generellt.


   
SvaraCitera

devax: det jag menar är kraven för killar i gymmet är ungefär 2 intensiva år med kos

Sen kan jag säga att det inte hjälper ett smack, om du faktiskt ÄR vältränad spelar ytterst liten roll eftersom social status är vitkigare för tjejer
Exempel:
Om tjej 1 säger till tjej 2 att du är vältränad och snygg så kommer troligtvis tjej 2 tycka du är det om hon ombedes beskriva dig till ytterligare en person.
Det funkar inte om du är fet såklart men du måste inte vara vältränad utan kan bara vara smal

Kraven för tjejer är mycket lägre också för killar är mindre kräsna, de jagar vilka tjejer som helst så klart att de kan ställa högre krav.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

devax:

är man "ful" är det kört såvida man inte är rik. 

Man kan komma långt med att ha en skön personlighet.


   
SvaraCitera

Har du hört talas om biologi, bubben?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det käns väll som alla är rätt utseendefixerade. Till o med bra människor är tvingade till att vara oroliga ibland. Samtidigt så är Utseende en  del av någon, men det definerar oss inte.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lyssna lite på Slim Shady , han är objektivt ett helgon

ifrån Still don't give a fuck

fuck bitches. Give me a fat slut that cooks and does dishes


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ja, det var det första jag lärde mig när jag uppfostrades till flicka. hela flickigheten ligger i utseendet. det var pappa som sa det, så det är inte mitt fel. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tror inte det handlar så mycket om yta för tjejer utan snarare utstrålning, hållning, kroppsspråk och framför allt social status.


   
SvaraCitera

devax:
Allt annat ni säger är en lögn. En  attraktiv kille kan vara kriminell, mördare, alkoholist, elak, rasist, sexist, blyg, dum, psykopat, nazist, fattig, men ändå få tjejer från alla samhällsklasser på löpande band.

Fråga: Varför ljuger ni? Varför kan ni inte säga som det är?

well, jag är typ väldigt "petig" när det gäller killar.

Vill inte att han ska vara något av det där, sen kommer utseendet! Så ah


   
SvaraCitera
Cobrak

Och på vilket sätt blir det bättre av att peka ut det ena könet? Särskilt när människor utav andra kön är likadana? Lever du i förnekelse som man eller vad är det frågan om?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Om bara utseendet spelade roll hade jag inte fått legat allsMycket glad


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

aristoteles:
Om bara utseendet spelade roll hade jag inte fått legat allsMycket glad

Du är inte snygg nä, men inte ful heller.

Är man ful på riktigt som jag är så är det helt omöjligt att få ligga, några enstaka har dock lyckats.....för deras del är det pga ren tur, rika och världens bästa personlighet......


   
SvaraCitera