Aviseringar
Rensa alla

Tjejer, hur ofta använder ni er charm?


Ämnesstartare

Jag vill inte ha makt över någon, allra minst män.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ladysmurf:

Haha vadå? Det är ju en win-win situation.

LOL. Win-win när kvinnan leker med mannen som om han vore en marionettdocka?

Fast det är ju allmänt känt att kvinnor får mindre sexlust när de fött barn. Mannen däremot... han vill ha hela tiden.


   
SvaraCitera

vhfaj:

Fast det är ju allmänt känt att kvinnor får mindre sexlust när de fött barn. Mannen däremot... han vill ha hela tiden.

jasså


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

vhfaj:

LOL. Win-win när kvinnan leker med mannen som om han vore en marionettdocka?

Men jag får något jag vill ha och han får något han vill ha. Annars skulle han aldrig ställt upp. Han kan ju säga nej. Ni killar kan ju lika gärna göra samma sak. Det skulle funka på mig iaf.

vhfaj:

Fast det är ju allmänt känt att kvinnor får mindre sexlust när de fött barn. Mannen däremot... han vill ha hela tiden.

Det beror på kvinnan.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

internet:

jasså

Att hålla fast vid en och samma partner livet ut är högst onaturligt. Ombytelse förnöjer.

När tjejer blir mammor bryr de sig bara om barnet i alla fall, då är det dags att gå vidare till nya jaktmarker.


   
SvaraCitera

vhfaj:

Att hålla fast vid en och samma partner livet ut är högst onaturligt. Ombytelse förnöjer.

att hålla fast vid människor livet ut är människans överlevnadstaktik, och som tagit oss dit vi är idag, men visst.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ladysmurf:

Men jag får något jag vill ha och han får något han vill ha. Annars skulle han aldrig ställt upp. Han kan ju säga nej. Ni killar kan ju lika gärna göra samma sak. Det skulle funka på mig iaf.

Förutom att tjejer inte vill ha sex lika ofta (generellt).

ladysmurf:

Det beror på kvinnan.

Gerenellt.


   
SvaraCitera

vhfaj:

När tjejer blir mammor bryr de sig bara om barnet i alla fall, då är det dags att gå vidare till nya jaktmarker.

Sluta lägg fram dina fantasier som fakta. [shake]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

internet:

att hålla fast vid människor livet ut är människans överlevnadstaktik, och som tagit oss dit vi är idag, men visst.

Öh, nej? Varför ska man hålla fast vid en gammal rynkig, uttjänt sugga när man kan få yngre, vackrare tjejer?

Män håller bara fast vid sina kvinnor eftersom det ligger i vår kultur - vi vågar inte göra något annat. Där har du också anledningen till att många går och smygtittar eller "slänger ett öga" på andra damer och så strömmar lite fantasier genom huvudet.


   
SvaraCitera

vhfaj:

Män håller bara fast vid sina kvinnor eftersom det ligger i vår kultur - vi vågar inte göra något annat. Där har du också anledningen till att många går och smygtittar eller "slänger ett öga" på andra damer och så strömmar lite fantasier genom huvudet.

alltså, vår kultur och benägenhet att rätta sig efter sociala normer har tagit människan från grottan till skyskrapan, istället för från grottan till graven.

vi har en sexuell kraft, ja, men också en benägenhet att binda känslomässiga band (socialt definierade) till människor i vår omgivning, som resulterar i en gemenskap/grupp som i flera tusen år var vår enda egentliga fördel och överlevnadsmöjlighet. att du sedan har utvecklat kulturellt betingade perversiteter är en annan sak.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

internet:

alltså, vår kultur och benägenhet att rätta sig efter sociala normer har tagit människan från grottan till skyskrapan, istället för från grottan till graven.

Nej. I andra kulturer är det helt OK för mannen att ha flera kvinnor, och de lever inte i grottor.

internet:

att du sedan har utvecklat kulturellt betingade perversiteter är en annan sak.

Du har svårt att acceptera saker som går utanför kulturen. Seriöst, det är jättemånga par som fastnar i vardagen. Hur många upplever det där ruset som man gör när man är nyförälskad tonåring? Det känslan finns fan inte när man är 30+.

Kvinnor är som mest attraktiva när de är unga och fräscha, inte när de har korsats med russin.


   
SvaraCitera

vhfaj:

Nej. I andra kulturer är det helt OK för mannen att ha flera kvinnor, och de lever inte i grottor.

ja, för att de har annorlunda sociala normer, vad är det du inte förstår? deras relationer bygger fortfarande på känslomässiga band, dessutom.

vhfaj:

et känslan finns fan inte när man är 30+.

hur gammal är du, egentligen?

vhfaj:

Kvinnor är som mest attraktiva när de är unga och fräscha, inte när de har korsats med russin.

och män som george clooney har fortfarande sexighet i sig, det har med kulturen och normer att göra, inte om faktiska bestämda sanningar.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

vhfaj:

(han var ganska svag psykiskt och var rädd att han skulle mista henne)

Fast det där gäller båda könen. Killar utnyttjar tjejer också, bara inte på samma sätt.

smisk:

jag är ju minst lika lätt om killen bara vet hur han ska göra, liksom...

vhfaj:

vi vågar inte

Tala för dig själv[confused] (med det menar jag bland annat: använd inte ord som "vi" i ett försök att föra allas talan)

ladysmurf:

Ni killar kan ju lika gärna göra samma sak. Det skulle funka på mig iaf.

vhfaj:

Att hålla fast vid en och samma partner livet ut är högst onaturligt.

[tard]Coulda fooled me... Säg det till alla dom som firar 10, 25, 50 år etc. etc. som gifta.

Lilla Lady:

men sedan kan vissa killar få mig att göra vad dom vill...

[zzz]


   
SvaraCitera

vhfaj:

Lite ibland bara... när det passar (Du röstade på detta alternativ)

[cool]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

internet:

det här är 100% efterblivet


   
SvaraCitera