Aviseringar
Rensa alla

Tjejer: Jag gillar inte sex?!


hzlzna
Ämnesstartare

Hej, jag gillar inte sex.

Alltså, jag blir absolut inte äcklad av tanken att ha sex men tanken är inte 'frestande'. Jag vill vara som andra tjejer i min ålder (är en nybliven 17 åring btw), de blir ...de gillar sex och har det utan prob. Men jag vet inte, är det normalt? Varje gång jag tittar på tv med familjen eller andra så dyker det upp kanske ett skämt som har något med sex att göra, då skäms jag och tittar bort. Jag är som vilken tjej som helst, jag har mens och så, så det har nog inget med det att göra...och jag är faktiskt ganska snygg och söt enligt många killar. Men jag känner liksom "stopp, gå inte för långt!". Jag är oskuld också...Vad är problemet!? 


   
Citera

Kan du bli kär då?? Kanske du är asexuell annars, är väl inget problem såvida du inte har ont av det.. 


   
SvaraCitera

men du behöver ju inte ha sex, inget tvång 


   
SvaraCitera
Åtta

Ta det lugnt. Det är inget fel med att inte vilja ha sex. Gör det du vill och låt bli att göra sådant som du inte vill. Någon gång kanske du träffar någon som du vill ha sex med. Eller så kanske du inte gör det, och det är helt ok det med.

Om du vill få bekräftelse på att du inte har något bakomliggande kroppsligt problem som orsakar avsaknad av sexlust så kan du alltid prata med din läkare.


   
SvaraCitera

du kanske inte är redo helt enkelt.


   
SvaraCitera
hzlzna
Ämnesstartare

S3ON:
Kan du bli kär då?? Kanske du är asexuell annars, är väl inget problem såvida du inte har ont av det.. 

Jag kan bli kär, jag blir typ kär i varje kille jag pratar med x) "true" fjärilar i magen min och så...Men jag känner inget sug eller känner att jag är 'våt' där nere.


   
SvaraCitera

Var heller aldrig sugen på sex i din ålder. Tyckte också jag var konstig när alla tjejvännerna skröt om hur bra sex de haft och hur många orgasmer de fått. Och där stod man, jag kunde ju inte ens bli kåt, inte våt, och aldrig fått en orgasm. Nu när jag ser tillbaka på det, jag var helt enkelt inte redo för det. 


   
SvaraCitera

det kommer nog med tiden. det är bara att vänta och se. ingen som kräver att du ska ha sex. Det är du som bestämmer!


   
SvaraCitera
mynona

Sex är inte obligatoriskt, så att du inte vill ha det är inte ett problem. 


   
SvaraCitera
hzlzna
Ämnesstartare

FruLiten:
Var heller aldrig sugen på sex i din ålder. Tyckte också jag var konstig när alla tjejvännerna skröt om hur bra sex de haft och hur många orgasmer de fått. Och där stod man, jag kunde ju inte ens bli kåt, inte våt, och aldrig fått en orgasm. Nu när jag ser tillbaka på det, jag var helt enkelt inte redo för det. 

Trodde seriöst att jag var den enda i Sverige som hade det problemet att vilja ha sex. Var tvungen att ställa den frågan här eftersom jag hade en dröm om att jag skulle ha sex med någon, och jag var så rädd och kände att något var fel. Det fungerade liksom inte. Kanske jag inte är redo för det iallafall? Jag vet inte men jag känner mig sååå onormal.


   
SvaraCitera

ingen tjej gillar sex. man gör d för man måste.


   
SvaraCitera
hzlzna
Ämnesstartare

hzlzna:

Trodde seriöst att jag var den enda i Sverige som hade det problemet att vilja ha sex. Var tvungen att ställa den frågan här eftersom jag hade en dröm om att jag skulle ha sex med någon, och jag var så rädd och kände att något var fel. Det fungerade liksom inte. Kanske jag inte är redo för det iallafall? Jag vet inte men jag känner mig sååå onormal.

Tror jag skrev lite fel där men ja, du förstår.


   
SvaraCitera

hzlzna:

Jag kan bli kär, jag blir typ kär i varje kille jag pratar med x) "true" fjärilar i magen min och så...Men jag känner inget sug eller känner att jag är 'våt' där nere.

Varför ser du det som ett problem? Du kanske inte har mognat på den fronten än bara, slappna av och vänta tills du är redo! Du skall inte ligga mot din vilja! Icke!


   
SvaraCitera
hzlzna
Ämnesstartare

S3ON:

Varför ser du det som ett problem? Du kanske inte har mognat på den fronten än bara, slappna av och vänta tills du är redo! Du skall inte ligga mot din vilja! Icke!

Klokt svar. Men tänk ifall jag kommer vara såhär i hela mitt liv? :/ tänk om jag blir en barnlös nucka typ. Jag skulle så gärna vilja ha barn i framtiden...


   
SvaraCitera

hzlzna:

Klokt svar. Men tänk ifall jag kommer vara såhär i hela mitt liv? :/ tänk om jag blir en barnlös nucka typ. Jag skulle så gärna vilja ha barn i framtiden...

Oroa dig inte för det nu! Vänta några år, har du därefter ingen lust kanske du ska vända dig till ungdomsmottagningen eller dylikt! 🙂  


   
SvaraCitera