Aviseringar
Rensa alla

Tjejer: Jag gillar inte sex?!


hzlzna: Klokt svar. Men tänk ifall jag kommer vara såhär i hela mitt liv? :/ tänk om jag blir en barnlös nucka typ. Jag skulle så gärna vilja ha barn i framtiden...

Du är 17. CHILLA. Jag är 19 och har inte ens haft sex än, blir nästan aldrig kåt.


   
SvaraCitera

hzlzna:

Trodde seriöst att jag var den enda i Sverige som hade det problemet att vilja ha sex. Var tvungen att ställa den frågan här eftersom jag hade en dröm om att jag skulle ha sex med någon, och jag var så rädd och kände att något var fel. Det fungerade liksom inte. Kanske jag inte är redo för det iallafall? Jag vet inte men jag känner mig sååå onormal.

Jag trodde också att det var något fel på mig, jag försökte att ta på mig själv, men inte ens det var skönt, mer frustrerande för att det inte var så som jag trodde det skulle vara, och inte alls så som andra pratade om det. Jag försökte fantisera om sex, jag försökte kolla porr, men jag vara typ bara... likgiltig. Min vagina reagerade inte alls på sådant. Jag hade ju sex ändå för att det kändes lite som att man vart tvungen till det. Men gör ingenting du inte vill.
Jag är ju över tjugo nu, men idag uppskattar jag sex, jag blir kåt, jag fantiserar massvis och får orgasm både med partner och utan. Jag kan inte riktigt minnas när det ändrades, utan tror mer att det bara skedde långsamt och säkert medan jag mognade. Så ta din tid bara!


   
SvaraCitera
mynona

hzlzna: Klokt svar. Men tänk ifall jag kommer vara såhär i hela mitt liv? :/ tänk om jag blir en barnlös nucka typ. Jag skulle så gärna vilja ha barn i framtiden...

Du kan få barn utan att ha sex - du kan göra en inseminationTumme upp


   
SvaraCitera
hzlzna
Ämnesstartare

FruLiten:

Jag trodde också att det var något fel på mig, jag försökte att ta på mig själv, men inte ens det var skönt, mer frustrerande för att det inte var så som jag trodde det skulle vara, och inte alls så som andra pratade om det. Jag försökte fantisera om sex, jag försökte kolla porr, men jag vara typ bara... likgiltig. Min vagina reagerade inte alls på sådant. Jag hade ju sex ändå för att det kändes lite som att man vart tvungen till det. Men gör ingenting du inte vill.
Jag är ju över tjugo nu, men idag uppskattar jag sex, jag blir kåt, jag fantiserar massvis och får orgasm både med partner och utan. Jag kan inte riktigt minnas när det ändrades, utan tror mer att det bara skedde långsamt och säkert medan jag mognade. Så ta din tid bara!

Hur känns det att ha sex första gången? Gör det ont? Får man orgasm i första ligget, alltså, genom vanligt sex. Missionären heter den väll?


   
SvaraCitera

fan vad dålig sexualkunskap i skolan du måste ha haft Ledsen


   
SvaraCitera
hzlzna
Ämnesstartare

mynona:

Du kan få barn utan att ha sex - du kan göra en inseminationTumme upp

Men det skulle ju inte kännas rätt för barnet. Hur skulle h*n känna sig då? Utan en biologisk pappa och så. 


   
SvaraCitera

hzlzna:

Hur känns det att ha sex första gången? Gör det ont? Får man orgasm i första ligget, alltså, genom vanligt sex. Missionären heter den väll?

Det känns... typ nytt!, vet inte alls hur man ska förklara det faktiskt. Det kan göra ont, men det ska helst inte göra det. Jag hade inte ont första gången, jag var överst även. För att ha sex första gången kan ju ske olika för alla, det finns ingen speciell plats eller speciell ställning som är måsten. Orgasm, för mig tog det flera år innan jag fick en orgasm med en partner. Vissa har nog lättare för orgasm, och vissa kanske svårare än andra. 


   
SvaraCitera
hzlzna
Ämnesstartare

sicilianmind:
fan vad dålig sexualkunskap i skolan du måste ha haft Ledsen

Har bara haft en lektion i sexualkunskap "Jag vet, chockerande men sant", då var jag 13 år gammal. Då var det om hur mannen befruktar kvinnan och så, hur ett barn blir till. Inget annat.


   
SvaraCitera

hzlzna:

Har bara haft en lektion i sexualkunskap "Jag vet, chockerande men sant", då var jag 13 år gammal. Då var det om hur mannen befruktar kvinnan och så, hur ett barn blir till. Inget annat.

men va?! det står väl i LPP att ha biologi där sex och samlevnad är inkluderad


   
SvaraCitera

i årskurs 8 eller kanske 7


   
SvaraCitera
hzlzna
Ämnesstartare

FruLiten:

Det känns... typ nytt!, vet inte alls hur man ska förklara det faktiskt. Det kan göra ont, men det ska helst inte göra det. Jag hade inte ont första gången, jag var överst även. För att ha sex första gången kan ju ske olika för alla, det finns ingen speciell plats eller speciell ställning som är måsten. Orgasm, för mig tog det flera år innan jag fick en orgasm med en partner. Vissa har nog lättare för orgasm, och vissa kanske svårare än andra. 

Okej, då vet jag! 🙂


   
SvaraCitera

sicilianmind:
i årskurs 8 eller kanske 7

fick typ också bara lära mig hur barn blev till i skolan, det och vad menstruation var. Sjukt dålig info. 


   
SvaraCitera
hzlzna
Ämnesstartare

sicilianmind:
i årskurs 8 eller kanske 7

Årskurs 7, det minns jag klart och tydligt. Fast det var mest bara en kort lektion.


   
SvaraCitera

FruLiten:

fick typ också bara lära mig hur barn blev till i skolan, det och vad menstruation var. Sjukt dålig info. 

hzlzna:

Årskurs 7, det minns jag klart och tydligt. Fast det var mest bara en kort lektion.

!!! 
oj, i åttan hade jag sex och samlevnad i kanske 3 veckor med prov och allt...dåligt, typiskt att bara göra så som ni fick. säkert i brist av intresse för att lära ut, sexet görs ju bara tabulagt på det viset


   
SvaraCitera
hzlzna
Ämnesstartare

sicilianmind:

men va?! det står väl i LPP att ha biologi där sex och samlevnad är inkluderad

Fast skolkade mycket så jag kan ha missat lektioner, jag var retad då. Jag hade en pojkvän då (ett kort förhållande), en gång när vi stod och pratade så kom det ett gäng tjejer och ropade: Halvt inne?!Visste inte vad hon menade med det men, alltså, det var en jobbig tid för mig då. 


   
SvaraCitera