Aviseringar
Rensa alla

tjejer och kolhydrater...


Ämnesstartare

för min del stavas det glutenintollerans [bigsmile]

dessutom:
har två överviktiga eller på gränsen till överviktiga kompisar som kör GI nu, första fasen. Och det fungerar för dem.

Själv gick jag ner 2 kg när jag kom på att jag var glutenintollerant, det minskar kolhydrat intaget

viktnedgången var ju inga fel så jag fortsatte och mår bättre än någonsin, håller mig mätt längre och slipper godissug när jag äter lite mer fett och mindre med kolhydrater, dock ingen EXTREM Low carb(har läst lite om det också...men inget för mig) och har nu stannat på bra vikt[smile]


   
SvaraCitera

Har inga problem med kolhydrater så länge de är långsamma. Äter gärna fullkornsbröd, fullkornspasta och fullkornsris. Men typ socker och vitt bröd och sånt undviker jag medvetet, eftersom det ger usel mättnadskänsla och dessutom gör en trött.


   
SvaraCitera

Det viktigaste är inte att ni är smala, det viktigaste är att ni är intressanta.


   
SvaraCitera

har väl inte överdrivet många tjejkompisar, men känner ingen som inte äter kolhydrater som vanligt folk [rolleyes]


   
SvaraCitera

Jag har en del kompisar som äter normalt och väger normalt [y] och så en kompis som har BMI på 16, men hon äter godis och shit varje dag så hon har väl någon konstig ämnesomsättning .. [cry] (avis)


   
SvaraCitera

razorblade_love:

Käkar era tjejkompisar pasta och sånt?

Min bästis käkar pasta hela tiden. Nudlar närmare bestämt.
Det är astråkigt, när man ska laga mat med henne så käkar hon alltid nudlar och ägg 🙁


   
SvaraCitera

visar ju bara att majoriteten av alla tjejer är lite koko


   
SvaraCitera

lever typ på pasta,nudlar och bröd[blush]


   
SvaraCitera

Tjejer är ju lite "[shake]"[shake]


   
SvaraCitera

Har alltid ätit pasta osv. till varje måltid, och inte är jag fet för det.


   
SvaraCitera
rbn
 rbn

Folk tolkar allting fel.

Du blir givetvis inte fet per automatik för att du äter kolhydrater. Du blir fet om du förtär mer energi än vad du gör av med; energilagarna har alltid och kommer alltid att gälla.

Rådet att dra ner på kolhydrater - till förmån för mera fett och protein - är främst till dem som redan är sjuka och överviktiga, och i viss mån även till dem som vill förebygga sjukdom. Kolhydrater och socker överäts väldigt lätt medan fett och protein mättar väldigt bra och det såkallade "sötsuget" försvinner, därmed så äter du spontant mindre.

Vi har väldigt dåliga mättnadsspärrar för socker och stärkelse, som säkert många känner igen då det i princip aldrig går att ta en godis utan att äta upp hela påsen.

Är man ung, frisk och kanske dessutom fysisk aktiv så klarar kroppen av dessa påfrestningar på blodsockret och insulinsystemet, men är man det inte blir man med tiden sjuk om man inte redan är det.


   
SvaraCitera

Hur kan man leva utan ris och pasta?! [confused]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Imoon:

Jag känner, ärligt talat, ingen frisk tjej som "vid varje lunch" väljer sallad före kolhydratsrik mat.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Min tjejkompis gick på fettdieten (få kolhydrater och mer fett) och gick upp i vikt ist för ned. Way to go!
Tror inte direkt på dieter, vad hände med sunt förnuft?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kolhyrater behöver vi alla, och de e inget farligt, tuan de e VITT socker som man kan undvika. Pasta/ris/potatis e bra grejer!


   
SvaraCitera