Aviseringar
Rensa alla

Tjejer: operera bort brösten?


Ämnesstartare

Hej hej! Såg just ett inslag i SVT Play idag ( http://www.svtplay.se/klipp/1253648/therese-opererade-bort-sina-brost?tab=clips&sida=5 ) och fick mig att tänka lite.

Om ni löpte stor risk att få bröstcancer, som tjejen i inslaget, skulle ni kunna operera bort era bröst? Hur resonerar ni i frågan? 


   
Citera
Ämnesstartare

nej jag går i graven med mina bröst vill fan inte se ut som nån kille


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

"Jag skall dö av ett ogräs infrån som sakta förgör mig men jag skall fan i mig dö med byst" 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nej, jag tror faktiskt inte det. Jag lever inte så mycket "ifall att" ändå. Jag har stor chans att få livmodercancer men ändå har jag inte varit och tagit den där sprutan bara för att jag är spruträdd.

Så himla puckat.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nja nä, jag tror inte det. "Sånt händer ju inte mig" liksom.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Fingerprints: Nej, jag tror faktiskt inte det. Jag lever inte så mycket "ifall att" ändå. Jag har stor chans att få livmodercancer men ändå har jag inte varit och tagit den där sprutan bara för att jag är spruträdd.

Så himla puckat.

är du oskuld? om du är det är det fortfarande värt att ta sprutan. annars e risken att du redan e smittad med HPV utan att veta om d


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kattilda:

är du oskuld? om du är det är det fortfarande värt att ta sprutan. annars e risken att du redan e smittad med HPV utan att veta om d

Haha "tyvärr" inte.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Opera för bröst

opera.jpg

Ne fy!! bort, bort


   
SvaraCitera

Ja tror det, mina är inte så speciellt stora så skulle nog se någon skillnad 🙂 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Får kvinnor som opererar bort brösten av medicinska skäl bidrag till bröstrekonstruktion?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kattilda:

är du oskuld? om du är det är det fortfarande värt att ta sprutan. annars e risken att du redan e smittad med HPV utan att veta om d

De kan ändå hjälpa, har jag hört. Därför har de höjt åldern på det reducerade priset.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nachac:
Får kvinnor som opererar bort brösten av medicinska skäl bidrag till bröstrekonstruktion?

undrar också

och ja kanske..  men jag är livrädd för att sövas, eller ja, allt som har med sjukhus att göra, så där blir det ju ett litet problem


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

aldrig
dum fråga


   
SvaraCitera

nej, det skulle vara så jävla, jävla konstigt. skulle nog må rätt dåligt ifall jag tog bort en del av min kropp för att den eventuellt skulle kunna drabbas av tumör. ifall jag löpte stor risk skulle jag nog gå på regelbundna kontroller och sånt istället, för att kolla av minsta lilla förändring osv. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kan man testa sig för hur pass stor risk man löper?


   
SvaraCitera