Aviseringar
Rensa alla

Tjejer: Raka eller vaxa benen?


Ämnesstartare

kukoxo:

ingen bryr sig om vad du tkr.

Speciellt araber måste shavea sig väldogt noga


   
SvaraCitera

Asså jag rakar mig ganska ofta, de är jobbigare men man har inte direkt råd och gå och vaxa sig. Har gjort de en gång, inte en sån skön känsla men jävligt lent efteråt. Om jag hade råd så hade jag gjort de oftare.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tabulhaneaua:

Speciellt araber måste shavea sig väldogt noga

e manligare än va du e iaf...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mikaelasabina:
Asså jag rakar mig ganska ofta, de är jobbigare men man har inte direkt råd och gå och vaxa sig. Har gjort de en gång, inte en sån skön känsla men jävligt lent efteråt. Om jag hade råd så hade jag gjort de oftare.

epilera! det växer tunt efter typ 4 veckor. segare tid desto mer man epilerar 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kukoxo:

e manligare än va du e iaf...

Ok nåt att vara stolt över?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kukoxo: Åh köpte något sånt och har inte vågat prova än  Blir gråtfärdig av tanken

penja: Gör det inte hiskeligt ont i början? Hur lär man sig våga använda det? Hur gör man för att inte bli avskräckt när man provat en gång?

Jag var skräckslagen innan jag testade Andrea Brazilian Hard Wax. Hade testat sånna där värdelösa remsor från veet och fick av dem stora blåmärken 0.5 sekunder efter att jag dragit bort dem. Till min stora förvåning gjorde det inte alls särskilt ont med varmvaxet från Andrea. Man värmer vaxet i mikron och smetar på ett litet område i taget och bestämmer själv hur mycket man vill ta. Det enda som var knepigt var att få en riktigt bra ände att dra i då det är i det stelnade vaxet man drar i och inte någon remsa. Jag tycker att man fick med väldigt mycket hår på en och samma gång, till skillnad mot remsorna där man fick med typ noll. Nu har ju inte jag testat detta på benen (hehe) men det borde väl kännas ännu mindre än ni-vet-vart? 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tula: Nu har ju inte jag testat detta på benen (hehe) men det borde väl kännas ännu mindre än ni-vet-vart?

mm har epilerat --du vet vad-- så egentligen borde det inte göra mer ont att vaxa, men har superkänsliga ben med tunt hår som inte ens kommer med när man epilerar.  Gråter hatar blåmärken och rivsår 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kukoxo: mm har epilerat --du vet vad-- så egentligen borde det inte göra mer ont att vaxa,

Det är nog mycket mindre smärtsamt att vaxa skulle jag tro. Tror dessutom att tunna strån på ben borde komma med lika bra som tjocka med vaxet. Bästa alternativet enligt mig! 


   
SvaraCitera

kukoxo:

epilera! det växer tunt efter typ 4 veckor. segare tid desto mer man epilerar 

Ska nog prova de! Tack för tipset! 🙂


   
SvaraCitera