Aviseringar
Rensa alla

TJEJER SE HIT! - kärleken kommer


Ämnesstartare

Hej tjejer!

Varje dag ser jag tjejer i min omgivning såras av kärleken och killar. De vill så gärna ha pojkvänner, desperata med andra ord. De anmäler sig på dejtingsidor, dejtar genom att ha sex (vilket de tror leder till kärlek) osv.

Kärlek är något större. ALLA kommer att möta den någon gång. Alla kommer få en pojkvän (eller flickvän). Den kommer kanske inte när man är 13,14,15 - den kan komma när du är 25,30. Men det är värt att vänta. Nöj dig aldrig med en slafs som inte bryr sig om dig, kanske bara har sex eller bestämmer över dig, bara för att du vill känna dig älskad. Det är inte kärlek.

Den dag kärleken kommer känner du det. Det är magkänsla. En partner som verkligen bryr sig, precis som din mamma eller pappa/äkta vänner gör. Kärleken kommer. Den dagen kommer kännas inuti dig, en magkänsla som säger att detta är rätt, detta är kärlek. Enbart sex är inte kärlek! (som så många tror).

Jag blir så ledsen när jag ser hur desperata och lednsa tjejer är över att de inte hittat sin kärlek. VÄNTA , det kommer! Bara lev och tänk inte så mycket. Tänk inte - ohh han har potentioal osv.. han kommer när han kommer, jag lovar.

Stor bamsekram till alla ledsna själar där ute. [blush]


   
Citera

[tard]


   
SvaraCitera

Den enda sanna kärleken är kärleken till Jesus.


   
SvaraCitera

[confused]


   
SvaraCitera

Rödingajäveln:

Den enda sanna kärleken är kärleken till Jesus.

Amen broder!


   
SvaraCitera

herregudjesus:

(vilket de tror leder till kärlek)

Förstör inte då[mad]


   
SvaraCitera

bara jag som tycker den här texten är kvinnoförnedrande?


   
SvaraCitera

qazedctgb:

bara jag som tycker den här texten är kvinnoförnedrande?

Nej. [crazy] Den är ju sjukt reaktionär och framstället det som att det enda viktiga i tjejers liv är att hitta DEN ÄKTA KÄRLEKEN. Har ju dessutom nån konstig religiös syn på kärlek.


   
SvaraCitera

Fan vad smart du e herregudjesus!
Min nya idål.
Aldrig känt mig såhär upplyst förut.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

[shake][confused]
pfft.... HAHAHAHA


   
SvaraCitera

krasch:

Fan vad smart du e herregudjesus!
Min nya idål.
Aldrig känt mig såhär upplyst förut.

åhh[love]


   
SvaraCitera
zIGGE

[tard]


   
SvaraCitera

och killar gör inte likadant?


   
SvaraCitera