Aviseringar
Rensa alla

Tjejer snackar om jämställdhet, men ni ska själva fuska?!


sincan
Ämnesstartare

Jag ska ge ett exempel. Kolla kampsporter, tex MMA. Här har tjejerna klädesplagg på överkroppen medan killarna inte har det. Hur jävla rättvist är det? Ett extra klädesplagg gör otroligt mycket och det är faktiskt så att denna tygbit gör att det nästan blir två helt olika sporter.
Varför?
Jo det ska jag tala om. Man får med hjälp av tyget extra skydd på de delar av kroppen som täcks. testa själv att få en bitchslap på hud eller kläder! Styrkan i ett knytnävslag eller knä minskar dessutom avsevärt när den ska penetrera kläder![y] Men det är inte bara skydd mot slag som är enda fördelen. Tänk om man går en match i en kall arena, då är det ju skitnice om man har lite extra kläder så att man slipper frysa![y]
Man ska heller inte strunta i de psykologiska effekterna som ett plagg kan ge, tänk er själva när ni har er favorit-t-shirt, då är man ju som bekant oövervinnerlig. Eller så har man ett jättefult plagg som får motståndaren att må illa![y]
Jag kan hålla på hur länge som helst och rada upp positiva saker och jag kommer bara på en negativ sak och det är att det blir mer tvätt, men det har man ju någon materialare till ändå så det spelar ju ingen roll![y]
Image
Image


   
Citera

[y][y][y][y]


   
SvaraCitera

Du kanske borde ansluta dig till tuttrevolutionen?

För Fria Tuttar i MMA.


   
SvaraCitera

fina tankar där.

klä på er då killar.


   
SvaraCitera

Ska vi gå runt i BH på kampsportsgalan för att visa vår ståndpunkt?[smile]


   
SvaraCitera

Men eftersom att båda brudarna har samma tygbit på samma kroppsdel så har de båda samma fördel. Med andra ord ingen fördel alls.

Däremot har de ett par tuttar som gör asont att bli slagen på, är ivägen och väger en del.

Med andra ord, om man ska använda din logik så är det nog ni macho douchebags som fuskar.

Sug på den.


   
SvaraCitera

men killar o tjejer slåss ju inte mot varandra ändå så det är ju lungt. och vi killar skulle ju lätt vinna ändå så vi behöver ingen tygbit osv för vi är bättre.


   
SvaraCitera

[y]


   
SvaraCitera
sincan
Ämnesstartare

passaro:

[y][y][y][y]

[y]

Pickaboo:

Du kanske borde ansluta dig till tuttrevolutionen?

För Fria Tuttar i MMA.

Detta har inget med att få se tuttar[sad]

trubdruider:

fina tankar där.

klä på er då killar.

De får ju inte det enligt reglerna.[tard]

Panda:

Ska vi gå runt i BH på kampsportsgalan för att visa vår ståndpunkt?[smile]

Minst[y]

Semi:

Men eftersom att båda brudarna har samma tygbit på samma kroppsdel så har de båda samma fördel. Med andra ord ingen fördel alls.

Däremot har de ett par tuttar som gör asont att bli slagen på, är ivägen och väger en del.

Ja, men eftersom tjejerna har tygbiten så framstår de som hårdare pga att de kan ta mer stryk[n]
Bröst är mjuka (har jag hört) så de fungerar ju redan som skydd[y]

Nintendos BFF:

men killar o tjejer slåss ju inte mot varandra ändå så det är ju lungt. och vi killar skulle ju lätt vinna ändå så vi behöver ingen tygbit osv för vi är bättre.

Nä, men man jämför ju ofta nivån mellan killar och tjejer[y]

OF 5:

[y]

[y]


   
SvaraCitera

sincan:

Nä, men man jämför ju ofta nivån mellan killar och tjejer[y]

gör man?


   
SvaraCitera
sincan
Ämnesstartare

Nintendos BFF:

gör man?

Jag vet inte, nu blev jag osäker[sad]


   
SvaraCitera

sincan:

Bröst är mjuka (har jag hört) så de fungerar ju redan som skydd

Jag har råkat slå en brud rakt i patten, tydligen är det ungefär lika mysigt som att bli sparkad mellan benen. Med andra ord, inte mysigt alls.

sincan:

Ja, men eftersom tjejerna har tygbiten så framstår de som hårdare pga att de kan ta mer stryk

Wow, och du har ett problem med detta?

Skaffa ett liv min käre vän. Skaffa ett liv.


   
SvaraCitera

hehe va rolia ni är som kopplar det till tuttrevolution :p funneh osv

Det är skillnad på mäns och kvinnors bröst. I regel är kvinnors av större omfång och känsel. När jag boxades ett litet tag hade det varit helt otänkbart att inte ha träningsbh i och med att det höll dem bättre på plats och gjorde att jag kunde röra mig undan smidigare, är ju lättare att slå på brösten i och med, ja, det som Semi nämnt redan - är i vägen och väger. Samt gör ont som fan! Fick något slag på brösten någon gång av min syster, aj. Dock yrkar jag för att sportutövare såklart ska få välja att ha topp eller inte, både som man och kvinna.


   
SvaraCitera
sincan
Ämnesstartare

Semi:

Wow, och du har ett problem med detta?

Ja[tard]

genus:

Dock yrkar jag för att sportutövare såklart ska få välja att ha topp eller inte, både som man och kvinna.

[y]


   
SvaraCitera

sincan:

Ja

Så eftersom att de håller sig uppe en sekund mer än "de förtjänar" så betyder det vad? Att ni macho hunk-män ser mesiga ut som står kortare än någon brud eller va?


   
SvaraCitera