Aviseringar
Rensa alla

tjejer som är fjortisar


CZeleaC:

Nä asså det jag menade är att alla dricker, röker, knarkar, horar och festar men att alla inte är fjortisar eller dryga. ;>

Men det låter som att alla är väldigt fjortis:aktiga ändå, fast de inte kallar sig fjortisar i såna fall ju. 🙁

CZeleaC:

kan intyga hela ditt påstående förutom det att alla är dumma.

Men om man dricker för mycket alkohol och festar så brukar ju människor bli tillfälligt lite extra dumma i alla fall väl? 🙁


   
SvaraCitera

SaltaKätzchen:

Men det låter som att alla är väldigt fjortis:aktiga ändå, fast de inte kallar sig fjortisar i såna fall ju. 🙁

Jag vet faktiskt inte längre, det kanske är därför jag har sneat på alla D: Man blir jävligt trött på folk, fast jag tycker inte att folk är fjortisaktiga, i alla fall umgås jag inte med sådana

SaltaKätzchen:

Men om man dricker för mycket alkohol och festar så brukar ju människor bli tillfälligt lite extra dumma i alla fall väl? 🙁

Hhahaahah jo, men bara dumma i den benämningen att man säger och gör helkorkade saker som man annars i nyktert tillstånd inte hade gjort. Man säger precis det man känner och tycker utan att filtrera bort den grova sanningen, så visst när man är påverkad är man väl rätt dum.


   
SvaraCitera

CZeleaC:

fast jag tycker inte att folk är fjortisaktiga, i alla fall umgås jag inte med sådana

Okej, när jag tänker på kombinationen av "super, röker, knarkar, horar, festar" ser jag bara typiska fjortis-ungdomar framför mig, kan inte föreställa mig något annat, tänker att om typ någon normal nörd person börjar supa, hora och festa, så blir han ganska fjortisaktig. När jag tänker ungdomar+fest, så tänker jag mig väldigt extremt fjortis-aktiga fester, finns det ens någon annan typ av ungdom-alkohol-hor-fest som inte är fjortisig? 🙁


   
SvaraCitera

SaltaKätzchen:

finns det ens någon annan typ av ungdom-alkohol-hor-fest som inte är fjortisig? 🙁

HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA OSV. Wha, då måste du gå med mig på halvsuspekta tillställningar, det är allt jag kan säga.


   
SvaraCitera

inskränkta bittra pojke. [n][ops]


   
SvaraCitera

SaltaKätzchen:

Okej, när jag tänker på kombinationen av "super, röker, knarkar, horar, festar" ser jag bara typiska fjortis-ungdomar framför mig, kan inte föreställa mig något annat, tänker att om typ någon normal nörd person börjar supa, hora och festa, så blir han ganska fjortisaktig.

Tycker du att ungdomar naturligt sett ska sitta hemma och göra läxor och samla frimärken så är det du som är den förstörda och konstiga.


   
SvaraCitera

Brk g:

Tycker du att ungdomar naturligt sett ska sitta hemma och göra läxor och samla frimärken så är det du som är den förstörda och konstiga.

äh. bättre det än att supa/knarka och hora runt varje helg.


   
SvaraCitera

Harpya:

Vadå, var är det för fel på att knulla det där.

Håller med fullt ut.


   
SvaraCitera

youmademe:

äh. bättre det än att supa/knarka och hora runt varje helg.

SaltaKätzchen är knappast ett bra exempel i så fall... De som super och härjar runt får ju i alla fall ta emot intryck och åsikter som inte filtrerats av deras trygghetsraster. Det påskynder mognaden att tvingas reflektera över saker och ting.

Man kan givetvis invända och säga att drog- och festkulturen generellt fostrar förtryckt identitet, omänsklighet och idioti, men de intellektuellt förvuxna småbarn som är produkten av hemmasittande och en för trygg ungdom är inte heller speciellt önskvärda.


   
SvaraCitera

vad är det för fel på tjejer? [sad]


   
SvaraCitera

Tyrael:

seriöööööööst visst finns det mer fjortistjejer än det finns killar? horor, ytliga, ständigt fulla - vad är grejen med det?

Tjejerna är unga, dem exprimenterar? du kanske har lagt märke till att när flickorna blir 18 och efter det blir lite mer mogna? På krogen ser jag sällan fjortisar, då är det troligtvis ett litet tjej gäng som precis fyllt 18 och inte vet hur det "vuxna/mogna" folket är... men som tur är lär dem sig fort (oftast)... eller så är det flickor som kommit in på annat sätt, känt dörrvakt m.m.. men dessa tjejer är oftast mognare och INTE fjortisar...

busan13:

vad är det för fel på tjejer?

Inget fel på att försöka hitta sig själv under sin uppväxt, jag försöker fortfarande, och är 19... men dessu mer man testar dessu mer vet man oftast vad man inte tycker om, med andra ord begränsar man sina områden...

jag har varit allt möjligt... punkare, emo, fjortis?, coolboy, nörd... you name it... Vad innebär det? Jag lyssnar på musiken och klär mig efter den... och min mogenhet och attityd har växt fram till den jag är idag... en kille som gillar märkeskläder, tjejer och träning? dock efter tiden gått vet jag vad jag gillar för musik och dataspel (haha) osv... Men som alla inte vet under ca 14 års åldern är att alla erfarenheter är inte bra........

Nu är det bara att veta vad jag ska söka för linje på universitet [tard]
så får nog jobba ett år eller två och försöka lista ut det på nån vänster [rolleyes]


   
SvaraCitera

Brk g:

Tycker du att ungdomar naturligt sett ska sitta hemma och göra läxor och samla frimärken så är det du som är den förstörda och konstiga.

Det finns massor av andra bättre saker som barn och ungdomar kan göra på fritiden istället för att vara ute och festa, vråla, slåss, hora, röka, knarka och supa sig medvetslösa. Betyder ju inte att man måste ägna all sin tid åt att göra läxor eller samla frimärken. 🙂

Brk g:

De som super och härjar runt får ju i alla fall ta emot intryck och åsikter som inte filtrerats av deras trygghetsraster. Det påskynder mognaden att tvingas reflektera över saker och ting.

De vuxna jag hört berätta, som börjat festa, dricka alkohol och ta droger när de var unga och knarkat bort en viktig del av sin uppväxt rekomenderar inga barn att göra likadant, och alkohol och droger skadar kroppen extra mycket när man är ung och växer. 🙁


   
SvaraCitera

iddqd:


   
SvaraCitera

SaltaKätzchen:

De vuxna jag hört berätta, som börjat festa, dricka alkohol och ta droger när de var unga och knarkat bort en viktig del av sin uppväxt rekomenderar inga barn att göra likadant, och alkohol och droger skadar kroppen extra mycket när man är ung och växer. 🙁

Jag ångrar det inte i alla fall.

För att förtydliga min poäng: fjortisbeteende beror på grupptryck, ett irriterande men reellt fenomen som hittar verktyg överallt. Droger och fest är inte orsaken till detta. Däremot är det ett naturligt steg i en ung människas utveckling att testa sina gränser.

Förbud och demonisering ökar bara problemen. Förståelse och ärlighet inför den värld vi faktiskt lever i tenderar att förbättra kommunikation och utveckling.


   
SvaraCitera

Tänk när de första 00-talistfjortisarna kommer då? Hjälp...[chocked]


   
SvaraCitera