Aviseringar
Rensa alla

Tjejer som players?


trexo0:

Men ? om en tjej skulle knulla runt med massa blir hon inget annat än en slampa ? varför?

Har inte slampa och player likadana betydelser?


   
SvaraCitera

trexo0:

Spelar det nån roll hur tjejen i fråga är som person ? eller "tappar hon värde" bara för att hon är med många?

"Alla killar vill vara den första, men ingen vill vara den sista", var det någon som sa...

Men så jag ser det, så är det snarare en fråga om intresse... Är jag tillsammans med några killar och vi ser en riktigt jävla snygg tjej, den typen som ser ut att ha varit med vart enda kille i stan.. Då börjar man tänka på att ett engångligg, visst gärna, men inte mer.

Tänk det rent biologiskt, Kille tänker på sex, kille kommer, kille tänker inte på sex längre.

Medans tjejer, som du själv säger, tänker "Han kanske kommer fastna för mig?"

- Därav ordet. Jag tror inte på att det är killar som kommit på att det ska kallas slampa, snarare båda könen eller andra tjejer.

Hur många killar hör du som säger "hon är en total slampa och jag vill inte ha något med henne att göra.." Snarare något i stil med "henne vill jag sätta på", intesant?

Vem är det egentligen som kallar tjejen som legat med massor, för slampa? Jag vet att jag aldrig hört mig eller mina vänner säga det..

(Visst vi säger inte heller att hon är player i lika stor utsträckning som när man snackar om killar...)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

FrökenRakel:

Har inte slampa och player likadana betydelser?

player känns inte lika nedlåtande?


   
SvaraCitera

trexo0:

player känns inte lika nedlåtande?

Nej det KÄNNS inte det...
Men om alla skulle gå på hur dom kände skulle vi inte få något utfört jobb i denna värld.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jonnybravo91:

visst gärna, men inte mer.

måste säga att du hade en hel del intressanta points!

så det är snarare så att tjejer som har varit med flera tar man inte lika seriöst som kill? utan dom duger bara för sex?

å det är sant det du säger inte många killar som säger att det är slampigt egentligen:S dock har jag några killkompisar som säger att dom brukar tänka att tjejen är oskuld oavsätt om hon är det lr inte:P men så länge dom itne vet säkert så väljer dom att tänka så 😛 det borde väl tyda på att det ändå spelar en roll ?

hur är det med tjejer som inte har haft många? är det så att om man försöker med dom så är det för att man vill nåt mer?

=)


   
SvaraCitera

Oskulder = Fail, tråkigt sex och blod, me no like [n] Jag ser det som Idol, det är bäst att komma tvåa [cool]


   
SvaraCitera

Som jag har uppfattat det är player något dåligt. för mig är player en som har sex med många för status, och kanske inte för sin egen och den andres skull. Och använder fula knep bara för att få folk i säng.

Men att ha haft sex med många behöver inte vara fel, bara man är öppen och ärlig med vad man är ut efter.


   
SvaraCitera

trexo0:

Spelar det nån roll hur tjejen i fråga är som person ? eller "tappar hon värde" bara för att hon är med många?

Det beror mycket på hur hon är som person. Om jag inte kände henne och hon höll på och va med en massa, då skulle jag säkert ha en hel del fördomar, men om jag kände henne, hon var trevlig och sådär, då skulle jag väl inte bry mig. Som sagt, det har att göra med hennes personlighet.

I sig är det inget fel i att vara med många, då är det såå mycket värre att säga att man är ihop med en enda kille ,säga det för en lång tid, och så är man otrogen med nån annan under hela den tiden.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tözen:

jag blir fruktansvärt äcklad av att veta att nån jag vill knulla med legat med flera

men samtidigt har jag gjort saker driven av:

trexo0:

man önskar att man kunde vara den tjejen som dom fastnar för

Tycker att man tappar lite i värde oavsett vilket kön man tillhör. Fast samtidigt spelar det egentligen ingen roll så länge det är öppna kort från alla håll och inga manipulationer förekommer.


   
SvaraCitera

trexo0:

Dels för att man vet att dom kan tillfredställa en

Hur vet du det? Att de varit med många kan ju lika väl vara för att tjejer blir så besvikna på att de är dåliga i sängen att de inte vill vara med killen mer.

trexo0:

Men ? om en tjej skulle knulla runt med massa blir hon inget annat än en slampa ? varför?

Beror på vilka kretsar du rör dig i. Och "player" är INTE en komplimang.

I de kretsar jag rör mig frivilligt kretsar ses faktiskt player som något väldigt mycket mer negativt än slampa gör.


   
SvaraCitera

trexo0:

så det är snarare så att tjejer som har varit med flera tar man inte lika seriöst som kill? utan dom duger bara för sex?

Duger och duger, killar försöker ju nästan alltid vara bäst intesant? Det kan vara så att de som är s.k. "riktigt heta" s.k. "slampor", är dem som man blir osäker på ifall de kommer tycka om en, om inte avguda en. De kan få vem som helst, varför skulle de bryr sig om dig?

Sedan också tänket över ifall du känner till att hon har legat runt med precis alla, så varför ska hon hålla sig till en bara för att de är officiellt tillsammans med denne?

Lite svartsjuke/emo-tänk...

trexo0:

det borde väl tyda på att det ändå spelar en roll ?

Självklart spelar det någon roll, som jag sa tidigare "alla killar vill vara den första, men ingen den sista". Men har du chansen att ha sex med den där riktigt heta tjejen bara en gång, tror jag de flesta går med kåtheten och tänker först efteråt att de nu är en i mängden..

För det tror jag det också lite är vad det handlar om... Man vill inte vara en i mängden. Ifall du är seriös med någon som har varit med många andra, kommer du antagligen förr eller senare tänka sig just det, att man är en i mängden...

När man talar med äldre och vuxna säger de alla samma sak, gången de miste oskulden glömmer de aldrig och med det glömmer de aldrig sin första respektive. Må hända att detta inte är något generellt men det kan vara så att man helt enkelt vill bli ihågkommen?

Det finns också en annan del som är lite mer åt det filosofiska hållet. Man brukar tala om ett manssyndrom som finns att man vill ha en förklaring på allt, även de man inte kan något om. Självklart vill man också ha rätt eller åtminstone få den andre att tro detta.

Är du själv inte världsvan och är med någon som har väldigt hög erfarenhet, känner du dig kanske genast en aning dummare, eftersom du kanske inte riktigt vet vad du håller på med - alltså hon ser att du har fel och inte rätt.
Med en oskuld däremot, som inte har någon erfarenhet, spelar det ingen roll ifall du har erfarenhet eller ej, då alltid kommer låta rätt i dennes öron.

trexo0:

hur är det med tjejer som inte har haft många? är det så att om man försöker med dom så är det för att man vill nåt mer?

Smaksak, det finns dem som bara är ute efter ett ligg och de som är ute efter mer.

Personligen är det mer eller mindre en dröm att träffa någon som är oskuld... Därav funkar det också om har lite erfarenhet, men med alldeles för hög säger jag nej tack.


   
SvaraCitera

95% av alla frågeställningar på det här forumet helt obefogat retarderade.


   
SvaraCitera

Tickstart:

95% av alla frågeställningar på det här forumet helt obefogat retarderade.

Varför går du i så fall in? Lockar verkligen 5% så mycket?


   
SvaraCitera

Jonnybravo91:

Varför går du i så fall in? Lockar verkligen 5% så mycket?

Har verkligen inget bra svar på det. Men ibland känner man verkligen för att sticka 🙁


   
SvaraCitera

Tickstart:

Har verkligen inget bra svar på det. Men ibland känner man verkligen för att sticka 🙁

Sticka mössor?! STICKA BIN?!! VAFAN PRATAR DU OM MÄNNISKA!!! [chocked]


   
SvaraCitera