Aviseringar
Rensa alla

tjejer tysta, killar vildare


Ämnesstartare

abooooo ..
då borde jag vara en kille jöh!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Klorofyl:

Ingemar är fin han

Haha, ja, fåordig man!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Vilka nu än är vildare, är det ändå genetiskt hur man beter sig, nödvändigtvis inte hur man vill bete sig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Känner inte igen mig själv. Men jag tror det finns en schablonbild av hur det skall vara, och vissa faller in i det mönstret perfekt.
Inte jag som sagt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Mest tvärtom 🙂


   
SvaraCitera

XMinGrönaLampaÄrDödX:

Tycker det finns gott om "vilda" tjejer också, och tysta killar.

Precis. Den genomsnittliga individuella skillnaden hos män och kvinnor är betydligt större än skillnaden mellan genomsnittliga män och genomsnittliga kvinnor.

Keyword är individ, inte kön. När det gäller just kön så är det väldigt dumt att generalisera.


   
SvaraCitera
Hando

Jonnybravo91:

Tycker snarare att tjejer aldrig kan hålla käften

Till viss del ja, är man ensam med dem har jag tyckt att de pratar på som fan, men är man med killkompisar samtidigt så blir de tystare.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hando:

är man ensam med dem har jag tyckt att de pratar på som fan, men är man med killkompisar samtidigt så blir de tystare.

Ligger mycket i det...


   
SvaraCitera

Det kallas generalisering, och sånt håller jag mig borta från. Finns vilda tjejer och tysta killar, easy as that!

SKÅL![bigcheers]


   
SvaraCitera
Exner

Tryggare Bob:

Det kallas generalisering, och sånt håller jag mig borta från

Nej, det gör du inte!

[mad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det är ju bara att titta på BB när någon har fått en pojke läter det typ "Åh, vilken stoooor kille! Ojojoj." är det en flicka "Nååhh, lilla gumman. Vill du ha en nalle? ".

Jag är dock uppfostrad av en butchflata, så jag har en helt annan syn på sådant än normalt folk. Alla flickor borde ha en feministbutcmamma. [y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

tjejer pratar bara tystare men mycket mer. Killar pratar högre men inte lika mycket


   
SvaraCitera
Gifted

NEMO:

är det för att man växer upp och ser att det är så eller är det genetiskt?

Jag misstänker att det är lite av varje.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Knothole:

Nej.

Fel.

kan du komma med nåt annat då om du påstår det?[rolleyes]

Tryggare Bob:

Finns vilda tjejer och tysta killar, easy as that!

majoritet finns nåt som heter

Tickstart:

Mest tvärtom 🙂

så du menar att tjejer är vildare än killar? kom igen. visst finns det vilda tjejer men rent allmänt så är killar vildare

Jonnybravo91:

Tycker snarare att tjejer aldrig kan hålla käften

har jag sagt att det handlar om att prata? nej just det. killar är vildare
japp, det påverkar säkert. men genetiskt?

sculptura:

Men jag tror det finns en schablonbild av hur det skall vara, och vissa faller in i det mönstret perfekt.

UnclePadda:

Det lär väl bero på att testosteron (manligt könshormon för den ignorante) bl a har effekten att man blir aggressivare och vildare i regel.

jo så kan det säkert vara 🙂 tack för ett bra svar [y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

NEMO:

tack för ett bra svar

lol[cool]


   
SvaraCitera