Aviseringar
Rensa alla

Tjejer: Vad är det med er och för snälla killkompisar egentligen?


Ämnesstartare

Detta är något som jag grunnat på i flera år, ändå sedan man var liten pöjk och gick på högstadiet och senare gymnasiet.

Att säga att tjejer dras till killar som behandlar de som skit är en gammal skröna, men den innehåller en viss uns sanning som skapar ytterligare myter att spekulera kring. Till exempel det här med snälla killkompisar - 97 % av alla tjejer vill ju ha en snäll och omtänksam pojkvän, men hur är det med snälla killkompisar? Varför vill ni inte ha dem?

Många tjejer har killar som de bara är kompisar med - framförallt eftersom de är snälla och trevliga och även roliga. I vissa fall utvecklar tjejen en romans med denna killen.

MEN i alla år har jag fått höra att killar som är FÖR snälla helt enkelt inte är intressanta för tjejerna - hur snygg han än är. Dessa killar ser tjejerna endast som kompisar, och därför utvecklar de inte en romans med dem.

Varför, tjejer... Varför?


   
Citera

Kuwaity:

Att säga att tjejer dras till killar som behandlar de som skit är en gammal skrön

Haha! Nej! [tard]

Kuwaity:

en viss uns sanning

Den innehåller betydligt mer än så.


   
SvaraCitera

Kuwaity:

Varför, tjejer... Varför?

Nä, nu tror jag du har missuppfattat något hära. Jag gillar killar som är snälla och lojala, vilket mina killkompisar är. Förstår inte varför man skulle vilja vara kompis med någon som behandlar en som skit [sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kuwaity:

FÖR snälla helt enkelt inte är intressanta för tjejerna - hur snygg han än är

Har du aldrig hört talas om katt-snöre-principen? Attraktion skapas när det finns spänning i relationen, precis som katten så gärna jagar snöret tills den får tag på snöret, då vill den inte leka mer och går därifrån. Visst vill tjejer ha en kille som är snäll och omtänksam, men om han alltid gör som hon säger och aldrig ser till sina egna önskningar och behov så kommer tjejen tröttna.


   
SvaraCitera

smörgåsbord:

Förstår inte varför man skulle vilja vara kompis med någon som behandlar en som skit

Eller hur. [shake]


   
SvaraCitera

Kuwaity:

Dessa killar ser tjejerna endast som kompisar, och därför utvecklar de inte en romans med dem.

Inte för mig [shake] Min första har varit min bästavän [smile] Tycker itne att tjejer ska glömma att dom kanske har en jätte snäll och perfekt kille närmare än vad dom aknske tror [smile]


   
SvaraCitera

Riktigt snälla människor, tjejer och killar, är sällan det för att de är mer godhjärtade än andra utan för att de saknar ryggrad. Sådant är aldrig attraktivt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Detta har jag också undrat över!

Jag har jätte många tjejkompisar men ingen vill vara min flickvän [sad]
Det måste vara något fel på mig så jag har börjat använda detta som jag tror starkt på [bigcheers]

Men jag kommer inte ihåg det ...
Det var typ

"Om du är hennes vän så finns det ingen chans. Men om du inte känner henne och bara vet vem det är. Har du en chans.
Så bli inte vän med henne"

[surprised]


   
SvaraCitera

Axelpaxel:

Jag har jätte många tjejkompisar men ingen vill vara min flickvän

Du kanske inte är attraktiv för dom? Eller så har du aids.


   
SvaraCitera

Jag vet inte.

Men jag har hört rykten om att det är indivuduellt vilken typ av partner tjejer söker [surprised] sjukt alltså.


   
SvaraCitera

Kuwaity:

killar som är FÖR snälla helt enkelt inte är intressanta för tjejerna - hur snygg han än är

meh, så behöver det ju absolut inte vara. [sad] misstänker att det där är ganska individuellt och sådär också. sen finns det faktiskt en liten skillnad mellan att vara allmänt jättesnäll och mesigt supersnäll, typ.


   
SvaraCitera

De som blir kära i någon som behandlar en som skit har väl förmodligen blivit förälskad och gått efter utseendet/personkemin.

Jag har killkompisar i skolan som är snälla och roliga att umgås med men känner mig knappast attraherad av dem. Precis som att jag inte blir attraherad av en kille för att han kommer fram, kallar mig hora och därefter rånar närmaste livsmedelbutik.


   
SvaraCitera

Jag har inga snälla killkompisar heller, har bara snälla killkompisar.


   
SvaraCitera

Sagitta:

Jag har inga snälla killkompisar heller, har bara snälla killkompisar.

[tard]


   
SvaraCitera

Nachac:

[tard]

Menade honor på det sista ju. [sad] Men hittar ni nån snäll kille som kan var min kompis, säg till.


   
SvaraCitera