Aviseringar
Rensa alla

Tjejernas prestation i sängen?


Som någon tidigare nämnde så finns ju Cosmopolitan, där tas det ju upp rätt mycket om olika sätt för att göra det skönare för han osv, men kan faktiskt hålla med dig om att annars är materialet för sådant ytterst lågt.

Det är som du säger att det förväntas att killen är den som ska "kunna" allting och se till att tillfredsställa, men poängterar även jag att det är ju ytterst individuellt!

Jag tog en snabbtitt nu och det enda jag hittade rörande hur kvinnor ska "hjälpa" män var en artikel om "så får du honom att hitta rätt - hjälp honom göra det skönare för båda".

Sen måste även påpekas att Aftonbladet är Aftonbladet, allt där ska man vara ytterst kritisk mot när man läser, samt att dom har ju sin lilli vinkling på allting.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Dominatus:

.

Självklart ska man vara kritisk mot aftonbladet, dem lyssnar på vad flashback-anhängare skriver, till exempel skrev dem om ett nakenhopp som **** fallskärmsklubb gjorde varje år på våren, det är att ha i bakhuvudet.

Jag låg faktiskt och tänkt på just detta efter mitt senaste ligg, då var det väldigt skönt och tjejen var aktiv, men det var nästan alltid jag som behövde säga hur hon skulle göra saker och ting.

Jag har läst åtskilliga guider om hur tjejer vill ha det i sängen, dem mesta är generella, men det finns också dem som är mer ingående och personliga och beskriver i åsynen: om hon gillar A så gillar hon nog B men inte C. Detta har hjälpt mig att få dem till orgasmhimmlen som inte mindre än två har uttryckt det.

Varför finns denna typ inte för tjejer?

Det kan ju kanske bero på att om en tjej visar intresse för sex, är hon antingen slampig eller överkåt. Men vad vet jag, jag är ju inte tjej.


   
SvaraCitera

En sak som är relativt intressant är att även om tjejen har självförtroende och "stor på sig" eller hur jag ska uttrycka det i det vardagliga livet, varför inte visa det lite mera i sängen? Jag menar det skulle förmodligen inte behövas en söndagsbilaga med klagomål om hur killar vart dåliga i sängen, aldrig uppnådda oragasmer osv, om tjejen faktiskt visade "det här tycker jag om" eller "nu tycker jag vi tar den här ställningen" osv.

För att dra en parallel till feminismen så är det väl dags att göra sexakten jämställd genom att inte bara låta mannen vara den som ska bestämma, komma på och göra allt, right? [wink]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Fan inte så jävla skumt att arbetslivet blivit som det blivit, kvinnan måste ta mer plats, nu hoppas jag på att det blir mest i sängen detta händer men vad fan, tänk er själva att stoppa upp en fisk i fittan, känns inte så jätteinbjudande va?

Eller att knulla med en död kille som har strap-on på sig, inte det? Nehe.

Helt ärligt skulle jag älska om en tjej drog ner mig i sänghalmen och började bestämma lite vad som skulle hända där också, inte bara "vad ska jag göra nu?"


   
SvaraCitera

Sponsorn:

Helt ärligt skulle jag älska om en tjej drog ner mig i sänghalmen och började bestämma lite vad som skulle hända där också, inte bara "vad ska jag göra nu?"

Eller hur! Månge tjejer brukar ju gilla det så varför skulle inte även vi göra det, tycker det är hur tändande som helst om tjejen tar lite initiativ, och framförallt så får det väl sexlivet att leva lite längre! Menar säg att man kör en ställning hela tiden som jag tyckt var sådär men trott hon gillade, o egentligen gör hon inte det alls, skulle hon ta lite initiativ då och ändra skulle ju båda vinna på det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Dominatus:

.

Haha det är det värsta som finns när man säger till dem, ta den skönaste ställningen du vet, så är det inte den man hade tänkt sig, då blir det lite jobbigt läge, tycker jag iaf.

Men det finns ju dem som oftast är lite pryda på utsidan som har den där vilda sidan i sängen, bara för att det är det enda stället dem kan släppa loss, särskilt när det är "pappas flicka". Dem är underbara, men dem är alldeles för blyga för att skriva en sexguide [n]


   
SvaraCitera

Sponsorn:

Men det finns ju dem som oftast är lite pryda på utsidan som har den där vilda sidan i sängen, bara för att det är det enda stället dem kan släppa loss, särskilt när det är "pappas flicka". Dem är underbara, men dem är alldeles för blyga för att skriva en sexguide

Helt jättemycket sant, nu råkar jag ha ett förhållande med just en sådan och det är helt underbart. Man kan då fundera över hur det skulle/kommer kännas efter det tar slut, att sjunka ned tillbaka till mainstream igen. Som jag just sa i en annan tråd, kan man dela nått mer intimt än sex? När man väl är där är det väl bara att köra på, experimentera och göra det som känns bra för både en själv och sin partner, är man helt blyg och aldrig vågar något kommer man sluta som en 40 årig ligga-på-rygg-i-5-minuter varje kväll tant på Afonbladets söndagsbilaga, ta initiativ!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Sponsorn:

Någon som tycker lika?

ens egna orgasm är inte bara upp till partnern,ens egna ansvar om man inte får orgasm,säga till och visa vad partnern ska göra och om man inte vågar d,fixa d med egen hand om annars så får man väl ha dåligt sex,men jag skulle inte palla att vara inaktiv,man vill ju få den andre att njuta såklart.


   
SvaraCitera

I ett av mina fall kan jag fan inte annat än hålla med dig. Tjejen har fan också ett ansvar för njutningen, och jag menar hur kul kan det vara som tjej att bara ligga stilla tills killen eller hon själv kommer, sen kanske varva det med en avsugning? Sen att hon inte ens vill prova saker man föreslår gör ju inte saken bättre, men jag ska inte klaga, jag är knappast en gud i sängen själv, och hon ska väll inte behöva göra saker hon inte vill.


   
SvaraCitera

Sponsorn:

Är det bara jag som tycker att tjejerna har lite dåligt med jobb i sängen, inte direkt ofta man läser: "Så gör du så att din man kommer i sängen"

Du läser fel tidningar. Det tycker jag är det enda som står i tidningar som VR, SOLO, och övriga sjutusen tjejtidningar. [zzz]

Sponsorn:

att få frågan: "är det här skönt?" varje gång hon ska testa något nytt är liksom inte så kul längre, fan testa och se om mansfan njuter eller inte.

Det är väl bra att de frågar? [tard]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

XMinGrönaLampaÄrDödX:

Det är väl bra att de frågar? [tard]

Okej vi säger såhär: Din kille/kk/ligg slickar dig du tycker det är sjukt skönt, ligger och stönar högre än en operasångare och är på väg att komma, då drar killen/kk:t/ligget upp skallen och frågar med fittsaft runt munnen: är det skönt?

Hur jag frågar dig HUR skulle din känsla vara på honom då?


   
SvaraCitera

Sponsorn:

Hur jag frågar dig HUR skulle din känsla vara på honom då?

Jaha, ja, okejdå, I get the picture. [zzz]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tözen:

m

Alltså kvinna, kan du inte göra mellanslag efter dina kommatecken i fortsättningen, snälla?

Det är faktiskt riktigt jobbigt och krångligt att läsa det du skriver [cute]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

XMinGrönaLampaÄrDödX:

Jaha, ja, okejdå, I get the picture. [zzz]

[wink] Du ser det finns faktiskt känslor i killarna också 😀


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

majkie2:

Alltså kvinna, kan du inte göra mellanslag efter dina kommatecken i fortsättningen, snälla?

Det är faktiskt riktigt jobbigt och krångligt att läsa det du skriver

jag,typ,orkar,inte,bara


   
SvaraCitera