Aviseringar
Rensa alla

Tjejhockey..?


Ämnesstartare

Ja, vad tycker ni om tjejer som spelar hockey? Vad tycker ni om tjejhockeys regler vs killhockeyns regler? Vad tycker ni om att reglerna är olika?

Jag tycker det är bajs. Och jag tycker inte om att spela med 7 år yngre tjejer -
som dessutom nyss har börjat med hockey. Visst det finns äldre tjejer med.
Men det är jobbigt med de små, de är bra och de ska satsas på, för de blir ännu bättre - men kan inte de ha ett eget lag, med egen tränare för de drar ner tempot på träningarna. Så därför vill jag hellre spela med killar - men med vilka då?? U16 är för tunga och U14 har jag spelat med i 2 år. Jag vill utvecklas. Jag vill inte spela med småpojkar heller.
Och varför vill ingen bli tränare för ett tjejlag? Vi behöver tränare. Och jag
vill ha ett lag att spela med som inte är för bra och inte för dåligt. Och med människor jag tycker om. Går det att fixa? Och varför finns inga hockeygymnasium som man kan få gå på som tjej och som
hemkommunen betalar?

någon som har något förslag eller synpunkter? Någon annan tjej som har samma problem eller spelar hockey i ett lag som är bra och som de trivs i?


   
Citera
Ämnesstartare

jag har fördomar om hockeytjejer.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

alésé:

jag har fördomar om hockeytjejer.

Vad för fördomar? =)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lious:

någon som har något förslag eller synpunkter?

Ja, sluta spela hockey istället för att whina. [mad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Image


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

alésé:

jag har fördomar om hockeytjejer.

varför?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hallonsmulan:

Ja, sluta spela hockey istället för att whina.

Image


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lious:

varför?

för att det går några i min skola. och de är alla likadana.. på ett rätt speciellt sätt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lious:

varför?

Image


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

alésé:

för att det går några i min skola. och de är alla likadana.. på ett rätt speciellt sätt.

Image


   
SvaraCitera

alésé:

för att det går några i min skola. och de är alla likadana.. på ett rätt speciellt sätt.

Vadå, pratar med mansröst, har stora rövar, inga bröst och tycker att tvål är tillräckligt för att rättfärdiga deras kvinnlighet?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ni tjejer som ska spela hockey, spela ringette ! [rolleyes][cool]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lundi:

ni tjejer som ska spela hockey, spela ringette !

vad är det?

alésé:

för att det går några i min skola. och de är alla likadana.. på ett rätt speciellt sätt.

..okej, i laget jag spelar är inte alla likadana.

vad för speciellt sätt?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Alexander128:

Vadå, pratar med mansröst, har stora rövar, inga bröst och tycker att tvål är tillräckligt för att rättfärdiga deras kvinnlighet?

ungefär..[rolleyes]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lious:

vad är det?

det är en sport för endast tjejer, (:
http://www.lagsidan.se/uskringette/sidor-1353-vad~aer~ringette.html


   
SvaraCitera