Aviseringar
Rensa alla

Tjejproblem


Ämnesstartare

Jag träffade en tjej för ca 2 månader sen, vi började dejta och livet lekte. Vi var hemma hos mig och kollade på film o mös o kysstes. Jag trodde att vi var på G.

Några dagar senare berättar hon för mig att hon bara vill vara kompisar. Jag accepterar detta då jag tyckte att hon var fantastisk.

En vecka efter det här, träffas vi första kvällen som kompisar, kvällen slutar med att hon kysser mig och vi återgår till vårt gammla spår.

Det här fortsatte 2 veckor till, och efter det hade hon mycket i skolan och inte tid för mig. Vi har inte träffats på 2 veckor, och idag tröttnade jag på att vänta så jag valde att konfrontera henne.

Jag är person A och hon är person B. Konversationen löd såhär:

A: Hur blir det ikväll, ska vi ses?
B: Tror inte jag kan. Vet fortfarande inte vilken tid jag ska jobba 🙁
A: Varför spelar tiden du ska jobba någon roll? om vi träffas från typ kl 6 till 10-11 är det väll lugnt..? jag börjar få en känsla av att du inte vill träffas?
B: Om jag ska lägga mig tidigt så e 11 lite sent-.- och jag kommer typ inte hem förens 7. Så bara för att jag inte kan så vill jag inte träffas elr?
A: Vi har inte träffats på två veckor... om du får tid kan du höra av dig.
B: Två veckor är väl inte så mycket. Det kan gå en månad innan jag träffar mina bästa kompisar.. så ja.
A: Okej det är så det ligger till. låt mig fråga en sak. vad har vi för relation?
B: Vi är väl...kompisar? Med mysfördelar elr nåt. Vad tycker du att vi har?
A: Jag vet inte vad vi har, det var därför jag frågade. så länge du inte myser med dina andra killkompisar på samma sätt har jag inga problem med det.
B: Men det händer att jag myser med andra också, får jag inte göra det för att vara kompis med dig?
A: Om du kysser andra killar så är det din ensak, men då vill jag fan inte vara "myskompis" med dig.
B: Så då är vi bara kompisar elr?
A: Jag fattar inte att du kan ha en sån dubbelmoral. trodde verkligen inte att du var en sån tjej.
B: Vad då dubbelmoral? Nu får du förklara dig.
B: Vad är det för fel med att "dejta" flera samtidigt egentligen?
B: Men hallå svara någon gång...
A: Dubbelmoral för att den ena dagen får jag en bild på dig i en korsett och den andra dagen får jag motsatta signaler, och nej det är inget fel med att dejta flera. Men om man dejtar så hoppas man på något mer, och vi dejtar ju inte ens? dessutom är det tröttsamt att försöka när du har annat för dig hela tiden.
B: Först, bilden var en kul grej. Andra, att jag inte har tid är väl inte mitt fel, bara för att jag har saker för mig, och jag har försökt träffas så fort jag har tid.
A: Va bra för dig, men jag har ingen lust att ens försöka. om vi hade dejtat hade det vart en annan sak. men vad får dig att tro att jag är intresserad när du är med andra och vill att allt ska vara som du säger?
B: Okej, vet du vad. Jag kanske inte har skött det har så snyggt och gett fel singnaler men jag ville inte att du skulle sluta prata med mig. Som sagt, du e trevlig och jättesnäll men jag förstår om du inte vill ha nåt alls nu.

Jag förstår om ni kan tycka att det är töntigt och omoget av oss att ta sånt här på sms o msn. Det tycker jag också egentligen, men jag ringde henne och fick inget svar och valde att ta den här vägen.

När hon väl var hemma så förväntade jag mig inte att hon skulle skriva något mer, men konversationen fortsatte såhär:

B: hallå? är vi inte vänner nu eller? och jag tycker egentligen inte du borde vara sur på mig, sålänge jag inte är tillsammans med någon får jag väl mysa och göra vad jag vill med vem jag vill?
A:Du får göra vad du vill med vem du vill sålänge jag inte behöver vara med om det. Dessutom trodde jag att vi var på g eller nåt sånt, men jag var tydligen helt ute o cyklade, och jag beter mig inte som jag gjorde med dig med mina tjejkompisar. Men du verkar ju sakna brist på empati så jag förstår om det här är svårt att ta in.
B:saknar jag empati? läste du mitt sms eller förut? och jajg vet att jjag gjorde fel men jag sa ju att jag bara ville vara kompisaer?! Och sen så visst, de kanske blev mixade singnaler men sålnge vi inte va trillsammans får jag väl göra vad jag vill? Och jajg gör inte som jag gör med dig med mina killkompisar! Jag sa att jag mös med andra, alltså mina tjejkompisar?
A:Ändrar du historian nu eller är du helt dum i huvet? Du skrev ju förfan "Men det händer att jag myser med andra också, får jag inte göra det för att vara kompis med dig?" och sen sa jag att jag inte vill vara "myskompis" med dig om du kysser andra killar också. och då svarade du "då är vi bara kompisar?" och ja jag tycker du saknar empati, det verkar som om du vill att allting ska vara på dina vilkor, men så funkar det inte för mig.
B: Jag fattar om du kanske inte vill vara myskompis om jag kysser andra men hur ska jag veta alla "regler" om du inte säger sånt? Jag menar, om jag inte får kyssa någon annan så är det ju som om vi är tillsammans?
A:Det är förfan en oskriven regel, du verkar ju inte förstå att du kan såra folk om du beter dig på det där viset. Dessutom, tror du att jag bara ville träffa dig för att det var kul? Du förstod kanske inte att jag ville ha något mer? Vi kom fram till att vara vänner och sen förändras ingenting.
B:Jag har aldrig varit med om att någon kille blir sur för att jag myser med en annan kille? sålänge vi inte är tillsammans. Hur du säger att jag ät trevlig och rolig, ja, då tror jag du vill träffa mig därför.
A:Om du ligger hemma i min säng och kollar på film och myser med mig och vi kysser varandra, då är vi väl fan inte kompisar? Men som sagt, du får göra vad du vill, men en dag kanske du får se hur kul det är när du tycker om en kille och han inte har tid med dig eller är med andra brudar samtidigt. Dessutom blir jag inte sur om du myser med någon annan kille, men du sa rakt ut att du kysser andra också så.
B:Men vafan ska jag säga upp allt i mitt liv för att kunna träffa dig?! Jag träffar min bästa killkompis en gång imånaden! Så ursäkta mig om jag uinte säger upp hela mitt liv för dig. Nej vi kanske inte bara var kompisar men vi var inte tillsammans!!!!
Och visst jag kommer bli sårad, och jag ahr ju sagt att jag har gjort allt fel! Och jag är ledsen för det men du lyssnar ju inte på det! och att sakna empati är att inte bry sig om att du är sårad men jag fattar ju det och säger att jag är ledsen för hur allt blev.
A:Jag har inte sagt att du behöver säga upp någonting i ditt liv, men livet handlar om prioriteringar också.
B:Ja och jag har prioriterat skolan och sånt just nu? Jag måste gå. Och jag fattar om du säger upp allt med mig nu men säg det till mig då? Att du inte vill ha nåt med mg att göra så jag slipper undra.
A: Jag trodde som sagt att det fanns något mellan oss, och om du verkligen hade velat träffa mig så hade du kunnat prioritera en eller två timmar då o då, huvudsaken är inte att jag är med dig 40 timmar i sträck, huvudsaken är att man träffas. Jag tänker inte säga någonting nu, jag är sårad och förbannad.
B:Kanske, men eftersom jag blir dissade av mina kompisar kanske jag inte själv vet hur man ska vara?
A:Du har väl sunt förnuft eller?
B: Nej?! eftersom ag aldrig fått såna värderingar kanske?
A: Du fyller 18 och du har inte lärt dig livets grundregler..?
B: Och hej då, säg till när du bestämt dig, och de är alltid trevligt att veta att man äcklar folk. Ha det så bra.

Om det var någon som orkade läste igenom den här situationen så skulle jag gladligen ta emot kommentarer. Har jag gjort rätt? Har hon gjort rätt?


   
Citera

llooll:

Om det var någon som orkade läste igenom den här situationen så skulle jag gladligen ta emot kommentarer. Har jag gjort rätt? Har hon gjort rätt?

Hon är okej med att hon hånglar runt sålänge ni inte sagt att ni är tillsammans. Hon ser er inte som "exclusive".
Du tycker inte att man ska mysa och kyssas med flera personer.

Ni har olika åsikter om det ska vara. Inga konstigheter väl.
Jag förstår dig - jag tycker inte heller att man ska hålla på med flera. Men kan ju inte döma henne för att hon är sådan.


   
SvaraCitera

[sad]


   
SvaraCitera

vad dryg du är. men det är helt uppenbart att ni ser helt olika på det som hänt och då är det bara att acceptera att det är så


   
SvaraCitera

llooll:

och nej det är inget fel med att dejta flera

Jo det är det. Aldrig att jag hade tillåtit en tjej "mysa" och dejta en annan samtidigt som hon dejtade mig. Då hade jag sagt upp kontakten om jag fått reda på det i för- eller i efterhand.

Vilket jävla praktmongo hon verkar vara. Hur kan du ha fastnat för henne?

llooll:

B: Och hej då, säg till när du bestämt dig, och de är alltid trevligt att veta att man äcklar folk. Ha det så bra.

Haha, hon får det att låta som om det är ditt fel och försöker få det som att det är du som ska höra av dig och vilja träffas igen.

Ett tips: DUMPA!


   
SvaraCitera

llooll:

Har jag gjort rätt? Har hon gjort rätt?

Jag tar helt och hållet ditt parti i den här. Hon beter sig jävligt illa måste jag säga, och precis som du påpekade så ändrade hon ju sin story.
Det du måste göra nu är försöka reda ut det här, du borde träffa henne och prata om det face 2 face. Det är ju jävligt missvisande om hon ena dan kysser dig och sedan helt plötsligt bara är "kompis". Man beter sig inte på det sättet.

Jag var/är med om ett liknande fall, dock inte lika långt gånget när det gäller kyssar osv. Jag känner en tjej som ringer mig rätt ofta och vill träffas osv, på skumma tider dessutom och har varit jävligt på. Men sedan när jag är med henne beter hon sig helt och hållet som men kompis med mig. Hon verkar inte ens ha funderat på vilka signaler hon sänder ut när hon helt plötsligt ringer en lördagkväll och vill att jag kommer över osv - (vi hade inte träffats någongång tidigare på tuman hand, och knappt umgåtts i grupp för den delen heller) Så gör man enligt min mening inte om det bara handlar om att vara kompis. Jag skulle liksom aldrig bete mig så mot en snubbe som jag känner för att bli lite bättre polare med liksom.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

sikkos:

Ett tips: DUMPA!

Hell_man:

Jag tar helt och hållet ditt parti i den här.

Tack för det ni skrev. Skönt att ni har mitt parti. Jag lär inte träffa henne något mer. Hoppas det löser sig för dig Hell_man!


   
SvaraCitera

Jag skulle nog klippt kontakten.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

llooll:

Har jag gjort rätt?

Jag är helt på din sida iaf! [y] Hon verkar ju helskum...


   
SvaraCitera

llooll:

Tack för det ni skrev. Skönt att ni har mitt parti. Jag lär inte träffa henne något mer. Hoppas det löser sig för dig Hell_man!

Alltså jag utgår ju bara från vad jag själv hade gjort. Har varit med om en liknande sak men den relationen varade typ 2-3 månader. Alla i min umgängeskrets, inkl jag, tog det som en självklarhet att vi varit tillsammans. Vi hittade på saker som ett par liksom.. Sen fick jag reda på ungefär samma sak som du berättade av en ren slump när vi pratade om situationen ifall en tjejkompis/killkompis skulle sova över hos en efter en fest. Då sa jag att jag inte hade tyckt om ifall hennes killkompis sov i samma säng som henne, men hon sa att det inte gjort henne något om en tjej sov i samma säng som mig och sen blev det mer och mer uppenbart att hon bara såg oss som vänner med förmåner. Du kan ju tänka vilken smäll det var för mig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

sikkos:

Du kan ju tänka vilken smäll det var för mig.

Ja fyfan.. det måste vart jävligt tungt. Det är det som är det jobbiga, att man umgås som om man vore ett par, och man tror att man är det. Sen helt plötslig bombnedslag.

Men vad ska man göra, right? Life goes on...


   
SvaraCitera

llooll:

Men vad ska man göra, right? Life goes on...

Jag har inte pratat med tjejen i fråga på över 8 månader nu och jag mår kanoners![y]


   
SvaraCitera

Orkade inte läsa hela. Wall of text. Dock lät det i alla fall som att hon inte vill vara din flickvän och du vill inte ha ett öppet förhållande... Eller vad man kallar sånt... Då finns det inte så mycket mer man kan göra, huh.


   
SvaraCitera

du gjorde rätt ..
hon var nog fin och allt ifrån början.. det är alla
men sen händer det saker som man inte är så stolt över.

och då tycker jag att man ska gå vidare om du inte kan lappa ihop er relation på något sätt..men jag är väldigt sleptisk till det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

sikkos:

Jag har inte pratat med tjejen i fråga på över 8 månader nu och jag mår kanoners![y]

Skönt [smile] Det som är det konstiga med hur jag mår är att jag inte mår dåligt alls faktiskt, känns nästan skönt att veta att det är såhär så jag slipper oroa mig och försöka klura ut henne. Dessutom ska jag ut på en ny date på söndag 😛 men jag ville ändå diskutera det här!


   
SvaraCitera