Aviseringar
Rensa alla

tjena vet du vad derivat är:P???


Ämnesstartare

tjena tänkte höra om ni vet vad DERIVATA är för nått:P är det nått tråkit kemiskt begrett eller kanske nått intressant inom biologin[wink] eller en historisk krigs hjälte, hur som hälst låt fantasin flöda å gissa vad du tror det är.

är det så du vet vad det är så säg det inte utan låt folks fantasi flöda å gissa vad det är:P

hur som hälst när jag har fått 20 olika förslag vad det är så kan jag vara snäll å berätta vad/vem/hur/(ja vad det nu är)


   
Citera
Åtta

Förändringshastigheter.


   
SvaraCitera

Något som härstammar ur något annat?


   
SvaraCitera
Åtta

Vilket ord gällde det förresten? Derivat eller derivata?


   
SvaraCitera

   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Åtta:

Vilket ord gällde det förresten? Derivat eller derivata?

derivata men ni pajar ju allt genom att säga vad det är å kolla upp det[mad] jag vill ju höra gissningar å sjuka ideer om det har skit skoj med nå sjuka personer om det[crazy]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lägg ner.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ja våran mattelärare är kåt på derivatan [sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Alltså fan vad jobbig du är. Alla som har läst en del gymnasiematte vet ju vad en derivata är. Derivata har ju en bestämd definition, varför försöka gissa och fantisera om vad det kan vara?

Det finns påhittade ord inom litterära verk som man kan, WITH BENEFITS (eftersom det hjälper tolkandet av det verket), gissa betydelsen på.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

myspip:

Alltså fan vad jobbig du är

och:P

myspip:

Alla som har läst en del gymnasiematte vet ju vad en derivata är

e ju inte alla som har det e ju typ då man är 16 man läser det men det här är ju en sida för fler åldrar än 16+


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

viking009:

e ju inte alla som har det e ju typ då man är 16 man läser det men det här är ju en sida för fler åldrar än 16+

Mhmm, men vad får de för glädje av att du ber dem att gissa?
De kunde lika väl ta fram en ordbok, hitta ord de inte vet vad det är. Gissa och sen kolla på svaret.

Däremot är ord som inte existerar i ordböcker, men är viktiga begrepp inom specifika litterära verk faktiskt intellektuellt stimulerande att försöka gissa mening på.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

myspip

va tråkig du är[sad]


   
SvaraCitera

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera